Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun Linna helteellä? Onko ihan mahdottoman kuuma? Mitä muuta tehdä kesäpäivänä Turussa 6- ja 7-lk lasten kanssa?

Vierailija
16.06.2021 |

Ei olla jäämässä yöksi. Museot yms kiinnostaa, pienet putiikit.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikotellen aika tunkkainen ja kuuma. Ymmärtää miksi aikoinaan linnanneidot pyörtyilivät linnassa..

Vierailija
2/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linna on kesähelteelläkin aika viileä, kannattaa mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linna ok, kivi pysyy viileänä. Vieressä museolaivat ja Forum Marinum. Joen toisella puolen biologinen museo. Taidemuseo lähellä, jos sellaisesta tykkää.

Vierailija
4/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä juhlasalissa esim voi olla todella kuuma kun aurinko paistaa suoraan sisään, ja sisäpihat on kuumia, mutta noin yleisesti paksu kivihän nyt ei ikinä kokonaan lämpene, eli suht viileä siellä yleensä on aina. Tunkkaistahan siellä on aina, kun ei toi helppo siivottavuus ollu päällimmäisenä mielessä  silloin 1200-luvulla.  

Vierailija
5/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkään tosiaan pysyy viileänä, mutta sitten, kun lämpenee niin on kyllä tosiaan vähän tukala osalle ihmisiä ( esim. isäni ja ystäväni ovat tuollaisella joutuneet lähtemään kesken kaiken pois)

Jos lapset ovat kiinnostuneita historiasta, Apteekkarin talo on kiva, samoin Käsityöläismuseoaue ( en tiedä onko siellä nyt koronan vuoksi ihmisiä rooleissaan). Turussakin on ymmärtääkseni puukiipeilypuisto, oma lapseni tykkäsi sellaisesta Jyväskylässä ja Latviassa. 

Vierailija
6/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää Aboa vetus:ssa. Kävellään jokirannassa ja menkää siellä vaikka kahville. Turun linnassa voi olla kuuma, tuomiokirkko pysyy suht viileänä. Jos on aikaa, niin päivä menee myös kivasti, jos menee ukkopekan kyytiin ja menkää Naantaliin ja takaisin. Tässä menee pitkälti koko päivä. Myös Forum marinum on kiva. vieressä on laiva, jossa hyvä lounas.

Vierailija
7/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnan paksut kiviseinät pitävät salit viileinä pitkälle loppukesään vaikka ulkona olisi helle. Vasta heinäkuun lopulla seinät ovat läpilämmeneet ja sitten linnassa riittääkin lämpöä vielä senkin jälkeen kun jo ulkona syksy viilenee.

Vierailija
8/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi viedä lapsiparkkiin ja vanhemmat voi sillä aikaa

vetää päivä jurrit apteekissa.

Vierailija
9/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypätään vesibussiin ja käykää Ruissalossa pizzalla ja kasvitieteellisessä puutarhassa. :)

Vierailija
10/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on ihan kiva paikka vaikka lomailemiseen!

Terveisin Tampere

Vierailija
11/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtopäätös: siellä voi olla turkasen kuuma tai sitten ihanan viileä. Kiitos vastauksista ja hyvää matkaa!

Vierailija
12/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jokilaivat läpi, eli pienet päivä pöhnät!

Vierailija
13/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

linna on mukava käyntikohde kesähelteillä, jos haluaa maksimoida nautinnon, niin sitten aukioloaikojen ensitunteina.  LApset voisivat tykätä myös reissusta ruissalon kansanpuistoon/rannalle. Kuumahan siellä toki on, mutta muakavaa, kun voi käydä sitten kastautumassa mereen. Luostarinmäen museot voivat olla mysö kivoja, vähän lapsen intresseistä riippuen, mutta kuuma siellä voi olla. 

Vierailija
14/45 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko päivän aikana liikkua autolla vaiko jalan/julkisilla? Linna ja Forum marinumin alue ovat joka tapauksessa lähellä toisiaan, ja pelkästään niiden parissa tulee kyllä yhden päivän nähtävyyskiintiö täyteen helposti :) Mutta sen verran on matkaa esim rautatieasemalta, että sitä väliä ei ehkä kuumana päivänä viitsisi kävellä, kun itse kohteissakin saa olla jalkojensa päällä kuitenkin aika paljon. Ykkösen bussihan tuonne päin kulkee aika tiheästi. Jos vielä riittää virtaa näiden lisäksi, niin Apteekkimuseo + Qwenselin talo on suht pieni kohde noihin muihin verrattuna. Jos taas haluatte pysyä lähempänä ydinkeskustaa, niin Apteekkimuseon ja Qwenselin talon kaveriksi sopisi vaikka Aboa vetus oikein hyvin, todella mielenkiintoinen ja uniikki kohde sekin. Kylkeen vielä vaikka Tuomiokirkko kirkkomuseoineen. Putiikeista olen huono sanomaan, kun en itse oikein harrasta sen tyyppistä shoppailua, plus edellisestä Turun reissusta on pari vuotta ja siinä ajassa putiikit kyllä vaihtuvat paljon enemmän kuin museot. Mutta ihan kaupungin turisti-infon vieressä on ollut sellainen paikallisten käsityöläisten yhteinen designkauppa.

Vierailija
15/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linna ok, kivi pysyy viileänä. Vieressä museolaivat ja Forum Marinum. Joen toisella puolen biologinen museo. Taidemuseo lähellä, jos sellaisesta tykkää.

Forum Marinumin päänäyttelyssä punatiilisessä Kruununmakasiinissa on helteelläkin viileää, hyvä ilmastointi.

Vierailija
16/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vierailin linnassa helteisenä kesänä ja kyllä oli ahdistavan kostean kuuman hiostava silloin.

Sattu siihen linnan kirkon tai kappeliko se on, kohdalle yksi opas ja se sanoi, että linna on kesällä tukalan kuuma ja talvella esim. se kappeli jääkylmä ja muutenkin. Ei ihme, että linnanväellä oli paljon hengityssairauksia ja ongelmia keuhkojen kanssa.

Vierailija
17/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linna on todella tunkkainen helteellä. Ainakin minulle tuli todella paha olo kerran kesken kierroksen ja kesti tosi kauan vielä päästä sieltä sokkeloista pois.

Vierailija
18/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiätkö mä mietin just samaa:) Taidan itse jättää elokuulle.

Vierailija
19/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaiheessa kesää linnassa on vielä viileää sisällä. Jos hellettä jatkuu keskikesällä pari viikkoa, niin sitten linnan kivet varastoivat lämpöä ja siellä voi heinäkuun lopulla olla tosi tukalaakin. Mutta nyt ei ole, suosittelen ottamaan jonkun kevyen neuletakin tms mukaan vierailulle, jos muuten on hellevaatteissa.

T. opas

Vierailija
20/45 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiotteko päivän aikana liikkua autolla vaiko jalan/julkisilla? Linna ja Forum marinumin alue ovat joka tapauksessa lähellä toisiaan, ja pelkästään niiden parissa tulee kyllä yhden päivän nähtävyyskiintiö täyteen helposti :) Mutta sen verran on matkaa esim rautatieasemalta, että sitä väliä ei ehkä kuumana päivänä viitsisi kävellä, kun itse kohteissakin saa olla jalkojensa päällä kuitenkin aika paljon. Ykkösen bussihan tuonne päin kulkee aika tiheästi. Jos vielä riittää virtaa näiden lisäksi, niin Apteekkimuseo + Qwenselin talo on suht pieni kohde noihin muihin verrattuna. Jos taas haluatte pysyä lähempänä ydinkeskustaa, niin Apteekkimuseon ja Qwenselin talon kaveriksi sopisi vaikka Aboa vetus oikein hyvin, todella mielenkiintoinen ja uniikki kohde sekin. Kylkeen vielä vaikka Tuomiokirkko kirkkomuseoineen. Putiikeista olen huono sanomaan, kun en itse oikein harrasta sen tyyppistä shoppailua, plus edellisestä Turun reissusta on pari vuotta ja siinä ajassa putiikit kyllä vaihtuvat paljon enemmän kuin museot. Mutta ihan kaupungin turisti-infon vieressä on ollut sellainen paikallisten käsityöläisten yhteinen designkauppa.

Just kävin Apteekkimuseossa. Kiva piha siinä kahvilassa. Käsityöläismuseo oli myös mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi