Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen yhtäkkiä alkanut kiinnostumaan politiikasta, janoan ymmärtää lisää.

Vierailija
16.06.2021 |

En ole koskaan aikaisemmin ollut kovin kiinnostunut politiikasta enkä ole ymmärtänyt maan asioista mitään. Vasta muutama vuosi sitten kiinnostuin korruptiosta ja medikalisaatiosta kun minulla itselläni on asioihin liittyen omakohtaista kokemusta ja ahdisti monet asiat mitä tuolla esimerkiksi terveydenhuollossa tapahtuu. Silmät avautuivat.

Minua ei myöskään kasvatettu minkäänlaisten poliittisien asioiden keskellä ainakaan kotona. Ei ole ollut olennaista elämässäni ja nyt olen todella iloinen, että olen alkanut kiinnostumaan.
En vieläkään ymmärrä tarpeeksi mutta lähes kaikki uutiset mitä tahdon lukea, liittyvät politiikkaan, katson haastatteiluita youtubesta ja yleltä eri mielipiteistä, Sanna Ukkolan liveä, Ivan Puopoloa, eduskunnan kyseltunteja jne.
Katson mikroilmeitä, äänenpainoa ja yritän päästä sisälle hommaan. Huomaan paljon ristiriitaisuuksia tietenkin ja passiivis-aggressiivisuuuta. Mielenkiintoista nähdä poliitikot kentällä, joskus naurattaa ja toisinaan tuntuu epäuskoiselta. Varmasti oma kuplansa on koko homma ja todellisuus vääristyy ehkä liikaa sosiaalisten paineiden alle.

Olen alle 30-vuotias ja vaikka en ole ollenkaan vielä kartalla, niin toivon, että kiinnostukseni säilyy ja jaksan uppoutua historiaan myös sekä poliittisiin termeihin, lakeihin ja löytää langan eri puolueiden todellisista arvoista ilman siis sitä kaikkea päälle liimattua imagoa, joka ei kerro todellisuudesta paljoakaan.

Missä te opitte politiikkaa? Mistä hakisitte tietoa aivan perusasioista niin, että se on myös tällaiselle amatöörille helposti sisäistettävää tietoa?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla