Lapsi, joka oli ihan kammottavan rasittava ja huomionhakuinen, on muuttunut rauhalliseksi teiniksi
Veljenpoikani oli lapsena ihan hirvittävä, huomionhakuinen riiviö, mutta nyt 15-vuotiaana leppoisa ja kiva teinipoika. Näinkin voi näköjään käydä, vaikka pelkäsin pahinta.
Kommentit (9)
Oih, kävisipä kummilapselleni samoin. Hän on nyt 12-vuotias, ja edelleen aivan sietämätön. Onneksi nyt koronan aikana ei ole tarvinnut kuin pari kertaa tavata.
Niin. Meidän rauhallinen, tasapainoinen ja aina iloinen lapsemme muuttui teini-iässä "perusteiniksi" huutaa, mököttää, kiukuttelee, vastaus kaikkeen on EI ja murisee ohi mennessään. Aivan ihanan söpö :-)
Sitten meidän murheenkryyni lapsemme - oli aivan mahdoton lapsena, huomionkipeä, yhteistyöhaluton, vastarannankiiski. Nyt on äidin paras kaveri, ja aivan ihanan söpö :-)
Mulla kävi toisinpäin, olin kuulemma se ilopilleri lapsena, teininä vastakohta...
Mun ystävän tytölle kävi sama, oli lapsena järkyttävän kamala viuraaja joka ei koskaan ollut tyytyväinen mihinkään. Ajattelin etukäteen että mitä tuosta tulee teini-iässä mutta hänestä kuoriutui fiksu ja rauhallinen nuori. Hämmästys oli kyllä suurta enkä varmasti ole ainoa läheinen joka ajatteli näin.
Omien lasten kanssa sitten oli se perinteinen kaava että rauhallisista ja mutkattomista lapsukaisista tuli vihaisia mörököllejä joiden mielestä minä pilasin heidän elämänsä.
Minun kaverini tyttö oli rasittava pienenä ja tuplasti rasittavampi teininä.
Tuttavan tytär oli samanlainen pienenä ja nuorena. Nyt on aikuinen ja ihan ok ihminen, mutta kyllä se pitää omia vanhempiaan niin narussa ja manipuloi enemmän kuin pienenä. Niin siinä aina käy.
Itse olin myös alle 10-vuotiaana aivan hirveä ja koettelin kyllä vanhempien hermoja ja haastoin riitaa siskoni kanssa jatkuvasti. Teininä olin rauhallinen ja iltaisin tein läksyjä tai ulkoilutin koiria eikä kotiintuloajoista tarvinnut neuvotella koska en käynyt iltaisin juuri missään.
Vierailija kirjoitti:
Se, minkä näit huomionhakuna, olikin vaihe, jossa hän tarvitsi tukea ja läsnäoloa ja ilmeisesti sai sitä, koska hänestä kasvoi rauhallinen ja tasapainoinen.
Jos hän olisi ollut ap:n poika niin huonommin olisi käynyt. Hyvä näin.
Se, minkä näit huomionhakuna, olikin vaihe, jossa hän tarvitsi tukea ja läsnäoloa ja ilmeisesti sai sitä, koska hänestä kasvoi rauhallinen ja tasapainoinen.