Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaus syy potkujen antamiseen????

22.08.2006 |

Onko kellään kokemusta?

Minulla tämä tilannne,et hain työpaikkaa kaupan-alalta. Minua pyydettiin haastatteluun. Sain paikan ja vakituisen.

Työn aloitan ma 28 pvä. Minua askarruttaa se, miten mulle käy kun kerron/näkevät et oon maha pystyssä. Antavatko potkut jopa????

Monelta taholta olen kuullut, et ei olis syytä huoleen. Minua ei voitais raskauden takia irtisanoa edes koeaikana, muka?

Nyt olen vasta rv11+6 eli maha ei näy vielä entisistä lölleröistäkään:)

Minulla ennestään kaksooset(tytöt) 1v2kk ja tosiaan poikaa ollaan ainaki kovasti tekemässä:):)

Ei olis tullu mieleenikään tehdä raskaudenkeskeytystä sen uhalla et menetän vakipaikan...

pliis,auttakaa jos tiedätte jotain faktaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on, että raskaus ei saa olla syynä potkuihin, mutta koeajalla kun ei tuota syytä tarvitse edes kertoa, niin minkäs teet. sinuna ehkä kertoisin raskaudesta työnantajalle hetimiten, niin jäisi sitten se jossittelukin vähemmälle! Tsemppiä, niin ja onnea odotukseen!!

Vierailija
2/6 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinen jo sanoi, niin koeajalla voi irtisanoa periaatteessa vaikka ilman syytä. Ja anteeksi kyynisyyteni, mutta kyllä se usein taitaa olla niin, että raskaana oleva saa lähteä. Varsinkin jos on kyse tehtävästä, jossa korvaavan työntekijän löytää helposti.

Jos olisin sinä, niin peittäisin raskauteni siihen asti, kunnes koeaika on ohi. Jos se siis on mahdollista.

Mutta, toivotaan että sinulla on hyvä ja inhimillinen työnantaja, eikä moisesta tarvitse huolehtia!

Onnea odotukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laki on tässä tilanteessa äidin puolella, työnantajalla ei ole juurikaan vaihtoehtoja, edes koeajalla. Voit vielä tarkistaa ammattiliitostasi niin saat vahvistuksen asiaan ennen kun kerrot työpaikalla.

Toinen asia onkin sitten äitiyslomalta paluu, silloin voi irtisanomislappu odottaa työpöydällä vaikka ensimmäisenä työpäivänä vakityösuhteessakin eli kannattaa hoitaa asia työnantajan kanssa fiksusti ja ajatella pitkällä tähtäimellä.

Ja joissakin työsopimuksissa saattaa olla jotain rajoituksia äitiys/sairaslomaetuihin liittyen jos on ollut esim alle 5kk töissä. Kannattaa tsekata ne pienellä präntätyt kohdat kunnolla sopparista. Tässäkin liitto varmaan auttaa.

Tsemppiä, toivottavasti suhtautuvat ymmärtävästi tilanteeseesi. Jos eivät niin muista että kyse on kuitenkin VAIN yhdestä työpaikasta, omat lapset on paljon arvokkaampia!

Elisel 36+4

Vierailija
4/6 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koeajallakaan ei voi irtisanoa raskaana olevaa, äiti voi aina syyttää työnantajaa syrjimisestä raskauden vuoksi, jos juttu riitaantuu. Voiko tässä olla sitten poikkeuksia eri aloilla, en osaa sanoa mutta itse oon tietotekniikan alalla ja siellä on raskaanaolevalla irtisanomissuoja. ELi sen enempiä miettimättä, ota yhteyttä omaan ammattiliittoosi!

Ja tule kertomaan miten on kaupan alalla, kiinnostaa kovasti ;)

Elisel

Vierailija
5/6 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomioinut sairausloman, joka voidaan kirjoittaa jo ennen koeajan loppua? Mut laitettiin saikulle rv24, vaikka kaikki oli ok ja voin loistavasti. En tiedä onko joka paikassa sama rutiini, mutta näin toimi PHKS. Toivottavasti työnantajasi on inhimillinen eikä millään verukkeilla lopeta työsuhdettasi. Koeajallahan ei tietääkseni tarvitse selitellä puolin eikä toisin?

Vierailija
6/6 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin viestisi ekalla kierroksella laiskasti =/... Koulussakin sain aina kärsiä, kun en malttanut lukea loppuun asti ;). Sori... Eli unohdappa tuo edellinen :)...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi