Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Realistinen painonpudotus 11kk:lle?

14.06.2021 |

Eli paljonko olisi realistista pudottaa painoa 11 kuukaudessa? Lähtöpaino on kauhistuttava 125kg. Pakko tehdä asialle jotakin. Toki painonpudotus jatkuu tuon 11kk:n jälkeen, mutta ajattelen tässä lapsen yo-juhlia jotka ovat ensi keväänä. Olisi kiva olla edes vähän pienempi.

Suurin merkitys on totta kai ruokavaliolla ja se pitää laittaa totaaliseen remonttiin. Annoskoot on pielessä sekä herkut ja siideri maistuu liikaa. Siinä saa jo paljon aikaan kun tiputtaa herkut ja siiderin pois. En tietenkään miksikään absolutistiksi tai ikuiseen herkkukieltoon ala vaan jotakin järkeä siihen touhuun. Kasvisyöjäksi tai vegaaniksi en ala joten sitä on mulle turha tyrkyttää. Ihan perusruokaa aion syödä kuten yleensä syön nytkin, mutta pitää alkaa katsomaan annoskokoja.

Liikuntaa on pakko lisätä, että saa kuntoa kohotettua. Pyöräilemässä käyn nyt jo ja teen metsässä kävelyjä. Kuntosalille en halua mennä, en pidä siitä kun siellä on muita. Sama juttu jotkut ryhmäliikuntatunnit. Uintia ole miettinyt koska siitä olen aina pitänyt. Lonkassa ongelmia joten sekin kyllä vähän tuo rajoituksia koska esim. pitkät kävelyt ei onnistu tällä painolla. Ei, lonkan ongelmat ei ole ylipainon tuomia ongelmia ja sen on ihan lääkäri todennut. Siihen mulla on omat jumppaliikkeet jolla pitäisi nyt ensin saada toimivuus paremmaksi, että onnistuu pidemmät kävelyt.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noitten sun juttujen perusteella varmaan 11 kg, maksimissaan 15. 

Vierailija
2/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluat niin mahdollista on vaikka 40 kg. Vaatii melkoista itsekuria kuitenkin.

Jos kuitenkin mätät samaa ruokaa kuin nytkin pienentämällä annoskokoa niin realistinen tavoite on 20 kg.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin jättäminen saattaa pudottaa painoasi ilman, että teet mitään muuta. Annoskoon pienentäminen vähitellen on keino, jolla pääset pysyvään painon putoamiseen.

Noin korkeasta painosta kun lähdet, voi sellainen 8-10 kiloa olla realistista.

4/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluat niin mahdollista on vaikka 40 kg. Vaatii melkoista itsekuria kuitenkin.

Jos kuitenkin mätät samaa ruokaa kuin nytkin pienentämällä annoskokoa niin realistinen tavoite on 20 kg.

40kg on kyllä hurja määrä enkä usko pystyväni siihen. Niin ihan perusruokaa syön pääasiassa ja sekin tekee jo paljon, että pienentää annoskokoa. Herkut ja siideri ne isommat ongelmat on koska niistähän tulee kauheasti kaloreita. Toki pitää varmasti lisätä salaatin ja hedelmien syömistä. Leipää tai viljatuotteita en aio jättää pois.

Vierailija
5/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihastreeni olisi tehokkain rasvanpolttoon. Ei se treeni kaloreita kuluta mutta se estää lihasten kulumista energiaksi jos dieetti on oikea.

6/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun juttujen perusteella? 

Vierailija
7/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0,5-1 kg viikossa

Vierailija
8/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

More Than This kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40kg on kyllä hurja määrä enkä usko pystyväni siihen. Niin ihan perusruokaa syön pääasiassa ja sekin tekee jo paljon, että pienentää annoskokoa. Herkut ja siideri ne isommat ongelmat on koska niistähän tulee kauheasti kaloreita. Toki pitää varmasti lisätä salaatin ja hedelmien syömistä. Leipää tai viljatuotteita en aio jättää pois.

Mikään salaatin ja hedelmien lisääminen ei laihduta ketään ettei niillä korvaa perunaa, pastaa, leipää ja riisiä.

Vierailija
9/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin jättäminen saattaa pudottaa painoasi ilman, että teet mitään muuta. Annoskoon pienentäminen vähitellen on keino, jolla pääset pysyvään painon putoamiseen.

Karkit lihottavat enemmän kuin alkoholi.

Vierailija
10/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sen perusteella mitä alussa kerroit. Että et aio muuttaa ruokavaliota mitenkään muuten, kuin pienentämällä annoskokoja ja aiot jatkossakin syödä herkkuja ja käyttää alkoholia. Liikunnankin suhteen olet ehdoton mitä teet ja mitä et. Kun sen noin teet, niin sun laihtuminen on hidasta ja mä arvioin 11 kuukauden tulokseksi 11 kg, jos jaksat niin kauan. 

Vierailija
11/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15kg on järkevää. Hidas painonpudotus on paras, koska silloin se tulee olemaan pysyvämpää. Näännyttämällä saat vaikka 50kg pois, mutta se tulee takaisin kun ei kukaan pysty elämään pitkään 800kcal päivässä dieetillä. Kokonaisvaltainen elämäntapamuutos kantaa pitkälle. Terveellistä ravitsevaa ruokaa ja itselle mieluista ja mukavaa liikuntaa. Ei hirveellä paineella vaan itselle sopivassa tahdissa rasitusta kasvattaen sitä mukaa kun kunto nousee. Herkutella saa ja pitää joskus. Ei laihduttamisesta pidä tehdä kamalaa vaan homman voi tehdä myös niin, että se tuntuu hauskalta ja motivoivalta.

Vierailija
12/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkit lihottavat enemmän kuin alkoholi.

Vaikeaa on, tai sitten niitä karkkeja pitää syödä kilo kaupalla (enkä nyt tarkoita, että oisivat mitenkään terveellisiä tai muuten hyvää syötävää). Mutta silloin kun elimistössä on alkoholia, elimistö keskittyy sen polttamiseen -kaikki mitä syöt sinä aikana, menee suoraan rasvaksi koska elimistö ei pysty samaan aikaan polttamaan sekä ravintoa että alkoholia energiaksi. Ts. alkoholi lihottaa enemmän/nopeammin. Lisäksi alkoholi vaikuttaa elimistön hormoni- ja insuliinitasoihin, jotka puolestaan taas aiheuttavat syödyn ravinnon kertymistä rasvasoluihin --> ihminen lihoo. 

13/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sen perusteella mitä alussa kerroit. Että et aio muuttaa ruokavaliota mitenkään muuten, kuin pienentämällä annoskokoja ja aiot jatkossakin syödä herkkuja ja käyttää alkoholia. Liikunnankin suhteen olet ehdoton mitä teet ja mitä et. Kun sen noin teet, niin sun laihtuminen on hidasta ja mä arvioin 11 kuukauden tulokseksi 11 kg, jos jaksat niin kauan. 

Hohhoijaa. Miksi ihmeessä ei saisi enää koskaan syödä herkkuja tai juoda alkoholia??? Oletko kuullut, että niitä voi silti syödä ja juoda joskus? Jokapäiväinen karkkien yms. syöminen ei todellakaan ole hyvä juttu ja sitä on vähennettävä reilulla kädellä. En silti tajua miksi pitäisi koko loppuelämä olla syömättä mitään herkkuja. 

Mä teen pääasiassa ihan tavallista ruokaa joten en ymmärrä miksi sitä pitäisi muuttaa jotenkin radikaalisti. 

14/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään salaatin ja hedelmien lisääminen ei laihduta ketään ettei niillä korvaa perunaa, pastaa, leipää ja riisiä.

Ihan tosissasiko kuvittelit mun lisäävän salaattia sen muun ruoan päälle enkä tekeväni niin, että salaatilla korvataan jotakin muuta. Voi elämä teidän kanssa.

15/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10-15kg on järkevää. Hidas painonpudotus on paras, koska silloin se tulee olemaan pysyvämpää. Näännyttämällä saat vaikka 50kg pois, mutta se tulee takaisin kun ei kukaan pysty elämään pitkään 800kcal päivässä dieetillä. Kokonaisvaltainen elämäntapamuutos kantaa pitkälle. Terveellistä ravitsevaa ruokaa ja itselle mieluista ja mukavaa liikuntaa. Ei hirveellä paineella vaan itselle sopivassa tahdissa rasitusta kasvattaen sitä mukaa kun kunto nousee. Herkutella saa ja pitää joskus. Ei laihduttamisesta pidä tehdä kamalaa vaan homman voi tehdä myös niin, että se tuntuu hauskalta ja motivoivalta.

Mitään näännyttämistä en todellakaan aio edes kokeilla. Eihän siinä ole mitään järkeä eikä se ole terveellistäkään. Hitaammalla painon pudotusella on todettu saavan parempia tuloksia. 

Vierailija
16/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Miksi ihmeessä ei saisi enää koskaan syödä herkkuja tai juoda alkoholia??? Oletko kuullut, että niitä voi silti syödä ja juoda joskus? Jokapäiväinen karkkien yms. syöminen ei todellakaan ole hyvä juttu ja sitä on vähennettävä reilulla kädellä. En silti tajua miksi pitäisi koko loppuelämä olla syömättä mitään herkkuja. 

Mä teen pääasiassa ihan tavallista ruokaa joten en ymmärrä miksi sitä pitäisi muuttaa jotenkin radikaalisti. 

Anna mä arvaan. Sä oot yrittänyt laihduttamista aiemminkin, mutta heti kun paino alkaa jumittaa tai jopa vähän nousee, sä lyöt hanskat tiskiin ja ajattelet, että ihan sama sitten syödä mitä tahansa, kun paino ei näköjään kumminkaan putoa?

Ja missä mä sanoin, että ei koskaan ja aina ja ikinä ja loppuelämä? En missään. Voit aivan rauhassa ja vapaasti laihdutella vaikka päälläs seisoen, jos haluat. Sinä kysyit mielipidettä ja minä vastasin. Turha silloin on kimppuun tuolla tavalla hyökkiä. 

Vierailija
17/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

+2 kg

Vierailija
18/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevämmällä syömisellä ja lopettamalla siiderin lipittelyn voit päästä alle 100kg. Ruoan tai alkon suhteen ei todellakaan tarvitse ryhtyä nollalinjalle, mutta voit valita vähäenergisempiä vaihtoehtoja. Kesällä on mielestäni helpoin laihtua kun kaupoissa on kaikkia ihania hedelmiä/marjoja/kasviksia. Talvella sitten tekee enempi mieli niitä kermaisia pastoja...

19/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan. Sä oot yrittänyt laihduttamista aiemminkin, mutta heti kun paino alkaa jumittaa tai jopa vähän nousee, sä lyöt hanskat tiskiin ja ajattelet, että ihan sama sitten syödä mitä tahansa, kun paino ei näköjään kumminkaan putoa?

Ja missä mä sanoin, että ei koskaan ja aina ja ikinä ja loppuelämä? En missään. Voit aivan rauhassa ja vapaasti laihdutella vaikka päälläs seisoen, jos haluat. Sinä kysyit mielipidettä ja minä vastasin. Turha silloin on kimppuun tuolla tavalla hyökkiä. 

Ja mulla on oikeus vastata sulle kuten mä itse katson parhaimmaksi. 

Vierailija
20/39 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ainakaan käytöstapoja tunnu olevan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi