Ihmisiltä puuttuu nykyään käytöstavat
Viittaa tällä nyt erityisesti aikuisiin ihmisiin. Mitään selkärankaa tai käytöstapoja ei ole. Ovatko muut huomanneet saman?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät jaksa miellyttää toisiaan.
Käytöstavat ei liity muiden miellyttämiseen mitenkään. Hyvillä käytöstavoilla näytät olevasi täysipäinen ja tasapainoinen ihminen.
Minun mielestä se on miellytämistä. Tämä vain minun mielipiteeni.
Niin minunkin mielestäni. Hyvät käytöstavat miellyttää ja kunnioittaa ihmisiä.
Kunnioittaminen ei vaadi halua miellyttää. Voi esimerkiksi olla kohteliaasti eri mieltä. Kunnioittavalla käytöksellä tunnustetaan toisen ihmisarvo.
Sori, mutta minun mielestäni se on myös miellyttämistä.
Hyvät käytöstavat ovat miellyttäviä mutta eivät mielisteleviä; ne eivät tarkoita mielistelyä, osoittavatpa vain kanssaihmisten arvostamista.
Ovat miellyttämistä. En muuta mielipidettäni tästä.
Saat olla mitä mieltä tahdot. Ei tarvitse miellyttää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat ei liity muiden miellyttämiseen mitenkään. Hyvillä käytöstavoilla näytät olevasi täysipäinen ja tasapainoinen ihminen.
Kunnioittaminen ei vaadi halua miellyttää. Voi esimerkiksi olla kohteliaasti eri mieltä. Kunnioittavalla käytöksellä tunnustetaan toisen ihmisarvo.
Hyvät käytöstavat ovat miellyttäviä mutta eivät mielisteleviä; ne eivät tarkoita mielistelyä, osoittavatpa vain kanssaihmisten arvostamista.
Et näköjään vaikka ehkä kannattaisi ;)
Hyvät käytöstavat liitetään yleensä myös sivistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaan ei tarvitse muuttaa mieltäsi. En pakota kenenkään muuttavan mielipidettään älä siis sinäkään.
Nykyään mennään oma napa edellä. Itse halutaan hyvää kohtelua, mutta omilla käytöstavoilla ei ole väliä.
Kyllä näin on. Ja itse kokisin yhdeksi tähän vaikuttavaksi tekijäksi somen. Somessa ollaan ja porskutetaan ihan miten halutaan. Sellaisille ihmisille joita ei päivittäin kohtaa tavallisessa elämässä, on helppo laukoa mitä tahansa. Somessa voi myös esiintyä feikkiprofiililla.
Sitten tämä sama pöyristyttävä pelleily ja leikkiminen toisen ihmisen kustannuksella tulee väistämättä myös osaksi päivittäistä tavallista elämää.
Ihan tosta vaan lauotaan mitä tahansa, eikä tunnu missään.
On se kyllä säälittävää kun aikuisten pitää leikkiä. Säälittävää ja joskus myös kammottavaa sille jonka kustannuksella leikitään... Ei mitään rajaa.
Käytöstavat, niihin kun kuitenkin kuuluu muutakin kuin se, että moikkaatko naapurias, sanotko päivää, hymyiletkö ja sanot kiitos.
Että niinkö on, että päivää kyllä sanotaan ja kaikki on hyvää käytöstä, mutta sitten huudellaan naapurille esim. mitä tahansa, pistetään pelleilyksi, soitetaan poskea....
Sitäkö saa mitä tilaa? No, kas kummaa, kun ei ole tilattu, niin mitäs toimitat. Risooko, jos sun kanssa ei haluta olla enemmälti tekemisissä. Ja kun ei olla, niin sitten ei mukamas ole oikeutta edes olla ja asua, elää kodissa.... Sitten pistetään ranttaliks...
Hyvät käytöstavat ovat miellyttäviä mutta eivät mielisteleviä; ne eivät tarkoita mielistelyä, osoittavatpa vain kanssaihmisten arvostamista.[/quote] Ovat miellyttämistä. En muuta mielipidettäni tästä.[/quote]
Hyvät käytöstavat liitetään yleensä myös sivistykseen.[/quote] Sinunkaan ei tarvitse muuttaa mieltäsi. En pakota kenenkään muuttavan mielipidettään älä siis sinäkään.[/quote]
Ei tarvitse enkä pakota. Totean vain, että hyvät käytöstavat liitetään yleensä sivistykseen. Ja vaikka olisi mitä mieltä, voi pyrkiä käytöksessään huomioimaan myös muut ihmiset arvostavasti.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät käytöstavat liitetään yleensä myös sivistykseen. Sinunkaan ei tarvitse muuttaa mieltäsi. En pakota kenenkään muuttavan mielipidettään älä siis sinäkään.
Ei tarvitse enkä pakota. Totean vain, että hyvät käytöstavat liitetään yleensä sivistykseen. Ja vaikka olisi mitä mieltä, voi pyrkiä käytöksessään huomioimaan myös muut ihmiset arvostavasti. En ole ollut erimieltä tässä, mutta miellyttämisestä olen erimieltä.
Se on kanssa yks juttu, että ei oteta vastuuta omasta käytöksestä. Sanotaan juuri niin, että sitä saa mitä tilaa. No, tota... ollaan sitten sitä mieltä, se toinen on vastuussa siitä mitä sinä teet... Jos sinä auot päätäs asiattomuuksia syytäen, pelleilet naapuris kustannuksella niin se on sitten sen naapurin vika, vaikkei se olis tehnyt sulle yhtään mitään....
Että ollaan sitten niin kuin ihan syyntakeettomia, ei pystytä hillitsemään omaa itseä, ei pystytä hillitsemään impulsseja, siitä vaan, antaa mennä kun mieli tekee...... Ja sitten ihmetellään jos tulee riitaa... Mut silloinkin juttu on niin, että "No, kun se on" sitä ja tätä. Eli toinen vastaa sun suustas.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on. Ja itse kokisin yhdeksi tähän vaikuttavaksi tekijäksi somen. Somessa ollaan ja porskutetaan ihan miten halutaan. Sellaisille ihmisille joita ei päivittäin kohtaa tavallisessa elämässä, on helppo laukoa mitä tahansa. Somessa voi myös esiintyä feikkiprofiililla.
Sitten tämä sama pöyristyttävä pelleily ja leikkiminen toisen ihmisen kustannuksella tulee väistämättä myös osaksi päivittäistä tavallista elämää.
Ihan tosta vaan lauotaan mitä tahansa, eikä tunnu missään.
On se kyllä säälittävää kun aikuisten pitää leikkiä. Säälittävää ja joskus myös kammottavaa sille jonka kustannuksella leikitään... Ei mitään rajaa.
Käytöstavat, niihin kun kuitenkin kuuluu muutakin kuin se, että moikkaatko naapurias, sanotko päivää, hymyiletkö ja sanot kiitos.
Että niinkö on, että päivää kyllä sanotaan ja kaikki on hyvää käytöstä, mutta sitten huudellaan naapurille esim. mitä tahansa, pistetään pelleilyksi, soitetaan poskea....
Sitäkö saa mitä tilaa? No, kas kummaa, kun ei ole tilattu, niin mitäs toimitat. Risooko, jos sun kanssa ei haluta olla enemmälti tekemisissä. Ja kun ei olla, niin sitten ei mukamas ole oikeutta edes olla ja asua, elää kodissa.... Sitten pistetään ranttaliks...
Uskon, että juuri tämä somekupla on omiaan aiheuttamaan vastakkainasettelua ja jopa vastapuolen demonisointia. Kun vastapuolta (muu kuin oma posse) ei nähdä tasavertaisina, voi omassa mielessään oikeuttaa huonot käytöstavat näitä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvät käytöstavat liitetään yleensä myös sivistykseen. Sinunkaan ei tarvitse muuttaa mieltäsi. En pakota kenenkään muuttavan mielipidettään älä siis sinäkään.
Ei tarvitse enkä pakota. Totean vain, että hyvät käytöstavat liitetään yleensä sivistykseen. Ja vaikka olisi mitä mieltä, voi pyrkiä käytöksessään huomioimaan myös muut ihmiset arvostavasti. En ole ollut erimieltä tässä, mutta miellyttämisestä olen erimieltä.
Olkaamme siis eri mieltä. Minulle hyvät käytöstavat ovat mieleen ja miellyttävät suuresti, sen sijaan en millään muotoa pidä niitä mielistelynä. Mielistely tarkoittaa ihan eri asiaa kuin miellyttäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaan ei tarvitse muuttaa mieltäsi. En pakota kenenkään muuttavan mielipidettään älä siis sinäkään.
Olkaamme siis eri mieltä. Minulle hyvät käytöstavat ovat mieleen ja miellyttävät suuresti, sen sijaan en millään muotoa pidä niitä mielistelynä. Mielistely tarkoittaa ihan eri asiaa kuin miellyttäminen. Olen puhunut miellyttämisestä koko ajan.
Huono käytös ei ole tilattua, kaikki lähtee perus kasvatuksesta.
Perus jutut esim. Työpaikalla on jokaisella oma rooli, työyhteisön jäsenet eivät ole perhe. Työpaikka on työpaikka.
Huomenta. Päivää. Kiitos. Näkemiin. Ruokailutavat. Keskustelut... Ei ole vaikeaa?
Maailma on auki kohteliaille, empaattisille ja ymmärtäväisille henkilöille.
Ollaan aikuisia lapsillemme, ei kavereita.
Don't mistake my kindness for weakness. Al Capone
Minun mielestäni se riippuu henkilöstä koko juttu, yksikin ihminen voi levittää epäasiallista käytöstä porukkaan jolloin se voi levitä helposti julkisilla paikoilla.
Kyseinen ilmiö ei ole mitenkään uusi ilmiö vaan on ollut vuosituhansien ajan.
Ha, vai että some ja nykyaika. 90-luvulla olin nuori nainen ja tein paljon aspahommia. Ihan hirveää käytöstä saatiin (muutkin kuin minä) osaksemme niin miehiltä kuin naisiltakin. Ja jo silloin oli nuorissa näitä sekoilijoita ja huonokäytöksisiä. Ei mitään uutta auringon alla.