Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ryypiskellyt kevyesti koko lomani pari viikkoa ja nyt en saa tätä katki

Vierailija
14.06.2021 |

Töihin paluu viikon päästä ja pitäisi skarpata. Mutta en saa katki.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu ja roikkuu siitä, että paljonko kaiken kaikkiaan tosiaan olet juonut ja aloitatko heti aamusta "korjaussarjalla".

Loiventelulla parin viikon tissuttelusta eroon pääsee. Ehkä aluksi on olo levoton eikä nukuta, mutta ei siihen lääkkeitä tai katkoja tarvita.

Paljon ankeampaa sinne duuniin on palata krapulaisena.

Vierailija
22/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei parista viikosta tuu tommosta ees. vaikka jois kokoajan.

Muuten ois  puoli suomea katkolla  joka etelänloman jälkeen.

Juu, tiedän kyllä. En vaan ole ennen hörppinyt 14:sta vuorokautta putkeen. Viikko on yleensä ollut se maksimi, minkä jälkeen olen lopettanut. Mutta nyt on vaan mennyt koko ajan ja tuntuu että on pakko vetää. Vielä tämä ilta ja huomenna skarppaan. Mutta huomenna sama juttu. 

Sori kun sönkötän. Olen nytkin kännissä.

Hui helevetti 😳

Kävisin korjaussarjan valmiiksi huomiselle. Mä en uskalla darrassa ihmisten ilmoille ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelu on mukvata. Työpäivän jälkeen se 8-10 bissee estää vitutuksen seuuraavan aamun työpäivän miettimiseltä.

Vierailija
24/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nössö lopeta hyvää harrastusta! Viinaa voi juoda myös vaikka käy töissä.

Krapulassa sekä maistissa on suurempi vaara tehdä virheitä.

Kaikki tekee virheitä! Virheistä oppii.

Varsinkin, jos niitä toistaa muutamankymmentä kertaa.

Vierailija
25/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nössö lopeta hyvää harrastusta! Viinaa voi juoda myös vaikka käy töissä.

Krapulassa sekä maistissa on suurempi vaara tehdä virheitä.

Kaikki tekee virheitä! Virheistä oppii.

Juoppo ei ikinä opi.

Vierailija
26/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on katko tai hyvin taitava loivennus. Ei yhtään enää väkeviä, kepukan vahvuista korkeintaan, otat yhden kun olot käy sietämättömäksi, siitä se ilmanoloaika pikkuhiljaa pitenee. Mutta se on usean päivän projekti.

Vierailija
27/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yyh, mulle tulee aivan tajuttomat pelkotilat ja ahdistus jo parista päivästä.

Onneksi on rauhoittavat. Kahden viikon putkea en varmaan uskaltaisi edes katkaista enää.

Pystytkö sä edes nukkumaan?

Unen laatu on kyllä heikentynyt tässä. Yleensä käytännössä sammun illalla, kun olen röpötellyt koko päivän. Heräilen sitten aamuyöllä krapulaan ja ahdistavaan oloon. Siihen olen juonut myös. Eihän tämä nyt hyvältä näytä kun itsekin ajattelee. En minä varsinaisesti tässä bailaa. Mutta näin se nyt on mennyt.

Kiitokset vaan kaikille viesteistä! 

ap

Vierailija
28/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä a-klinikalle

En halua juopon leimaa. Hoidan tämän itse. Mutta vielä tänään muutama bisse..

Vielä tänään ja vielä huomenna ja vielä sitten ja vielä kerran .... kunnes tosiaan huomaat, että viikko hurahti ja työt alkavat. 

Sanoisin, että jos sulla juomia on, niin kaadat viemäristä alas loputkin ja etkä enää osta lisää. Jos sulla ei ole oikeasti haluja lopettaa, niin älä lopeta sitten. Kukaan ei sua pakota, valinta on sinun. Vieläismiä pääset harrastamaan kyllä, jos et oikeasti halua tehdä mitään asian eteen. 

Vierailija
29/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä a-klinikalle

En halua juopon leimaa. Hoidan tämän itse. Mutta vielä tänään muutama bisse..

Mitenkä meinasit sen tehdä, jos itse sanoit että et saa katki?

Jos et halua katkolle, niin voihan sitä pyytää jotakuta läheistä lukitsemaan kellariin.

Alkoholismin diagnosointi ei ole ihan yksiselitteistä mutta se ettei pysty lopettamaan on yksi aika selkeä diagnostinen kriteeri. Sanoit itse ettet saa katki. Silloin tarvitset apua. Pyydä sitä kun on vielä halua, aika moni aikailee ja sitten unohtaa. Sitten kun on ryypätty työpaikka niin muistaakin että ai niin, mähän halusin lopettaa.

Vierailija
30/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin kaksi parasta ystävää: Sitku ja Mutku.

Vierailija
31/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Ja mistä tietää, että alkoholisti valehtelee? No hän avaa suunsa. 

Vierailija
32/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä läyttää kyllkin kaikki kaikkeen

Vierailija
33/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy lujana äläkä osta alkoholipitoisia juomia.

Vierailija
34/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa loivennat, otat vaan jos on pakko ja koita tehdä se päivässä.

Pyydä joku kaveri pitämään seuraa, tilaa safkaa ja alkoholitonta juomaa ja joku hyvän mielen aivot narikkaan-sarja pyörimään.

Vierailija
35/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä läyttää kyllkin kaikki kaikkeen

Ja kolmas alkoholistin ystävä, muihin vertailu. Joko et muutkin ryyppää. Tai sit siten et mä en sentään ryyppää niin paljon kuin joku muu. Aina löytyy joku joka dokaa enemmän, aina löytyy muita jotka tekee virheitä. Ei se omaan tilanteeseen vaikuta.

Vierailija
36/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kommenteista. Myönnän kyllä olevani heikkotahtoinen ja paska juoppo, mutta itsetuntoa on sen verran jäljellä, että en haluaisi alistua mihinkään katuojassa makaava dena-luokitteluun. Mutta tosiasia on sekin että tiedän juovani huomenna ja sitten laskin että jäljellä on ke-su aikaa toipua.

ap

Vierailija
37/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy lujana äläkä osta alkoholipitoisia juomia.

AP sanoi, ettei saa juomaputkea katki. Sitten ratkaisu: hei, katkaise se putki!

Kyllä, ratkaisu alkoholismiin on juomisen lopettaminen. Mutta alkoholisti tarvitsee siihen yleensä tukea. Se ei valitettavasti toimi että sanoo sille että nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja lopetat ryyppäämisen. Eiköhän se tiedä että niin pitäisi tehdä.

Vierailija
38/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitoksia kommenteista. Myönnän kyllä olevani heikkotahtoinen ja paska juoppo, mutta itsetuntoa on sen verran jäljellä, että en haluaisi alistua mihinkään katuojassa makaava dena-luokitteluun. Mutta tosiasia on sekin että tiedän juovani huomenna ja sitten laskin että jäljellä on ke-su aikaa toipua.

ap

Suurin osa alkoholisteista on työssäkäyviä eikä mitään sillan alla käsidesii tier deekuja. Iso osa ei myös itse tunnista olevansa alkoholisteja. Jos läpälläkään pystyy sanomaan olevansa juoppo eikä onnistu katkaisemaan putkea niin yleensä silloin tarvitaan apua, vähintäänkin vertaistukea (AA) mutta usein ammattiapua. Tai sitten motivoiva kriisi esim avioero, lasten sijoitus, fudut duunista tjsp (ja monelle silloin dokaaminen lisääntyy).

Jos et oikeasti saa katki niin ennen pitkää sä oot työtön spuge ja kaikki tietää luki se terveystiedoissa tai ei. Jos et oo sillä tasolla et tarvitset apua, niin lopeta NYT, äläkä huomenna. Jos ei onnistu, niin sitten hattu kouraan ja apua hakemaan.

Tsemii t. raitistunut alkkis

Vierailija
39/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oatt nyt kunnolla vaikka bissee, ainaki laatikko/vrk... meet sitte töihin ja otat töiden jälkeen enää puoli lootaa illalla. Sillä se loivenee ja töissäkään ei vituta niin paljon kuin yleensä, ku pikku darrassa väännät

Vierailija
40/42 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ylpeyttä on liikaa riippuvuuden kanssa, todennäköisyys siihen katuojavisioon kasvaa. Suosittelen lämpimästi vertaistukipalstaa, ensin voit vain lukea, ei ole pakko kommentoida. Et todellakaan ole Suomen ensimmäinen etkä viimeinen juoppo, joka haluaa jatkaa juomista, mutta ei halua olla deegu. https://paihdelinkki.fi/keskustelu/index.php

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi