Äänestysprosentti n.55%
Se on ihan turha sitten vinkua, kun mitään muutosta ei tapahdu.
Nämä on juuri ne vaalit, joissa kannattaisi äänestää. Nämä vaikuttavat juurikin siihen oman kunnan hyvinvointiin - mutta, kaikki taitaa olla hyvin, kun ei nappaa porukkaa tuo vaikuttaminen.
Turha sitten vinkua.
Kommentit (38)
No missä nyt on ne palstan persuöyhöttäjät? Huhuu?
Juuri näissä vaaleissa pitäisi äänestää, eduskuntavaalit ymmärrän koska ne ei oikeasti saa mitään aikaiseksi. Nämä voi vaikuttaa tehdäänkö viereisestä puistosta asuinalue vai virkistysalue.
Vantaalla äänestysprosentti oli vain 48,4 eli yli puolet äänioikeutetuista jätti äänestämättä.
Moni rupesi ajattelemaan, onko sittenkään kykyä valita järkevin perustein päättäjää neljäksi vuodeksi omaan kuntaan ja tuli käsitykseen ettei omat kyvyt riittäneet äänestää ketään Se on hyvä! Jokainen ääni on tärkeä eikä läpällä eikä hätiköiden kannata antaa valtakirjaa neljäksi vuodeksi!
"If voting made any difference, they wouldn't let us do it." - Mark Twain
Huono on äänestyprosentti kun ennakkoäänestyskin tehty niin helpoksi. Jokaisessa prismassa tai cittarissa oli äänestyskopit ja aikaa meni 2minuuttia. Ei olisi ollut kova vaiva kauppareissulla käydä äänestämässä.
Nämä todellakin olisi just ne vaalit, missä kannattaisi äänestää. Näiden tekemät päätökset näkyvät ihan siinä omassa arjessa.
Kohta taas vouhkataan, kun mitään muutosta ei tapahdu ja kaikki on päin peetä.
No ei tapahdu muutosta ei, jos puolet porukasta nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut yhtään pätevää ehdokasta ja huonoa en halua äänestää. Samat vanhat naamat siellä kuitenkin on taas tappelemassa ja päättämässä miten saavat itselleen lisää ilmaisia etuuksia ja rahaa. Jyräävät ne nuoret ja aremmat heti suohon. Näin ainakin meidän kunnassa. Olen täältä muuttamassa pois, mahdollisimman pian, niin eipä kiinnosta ketä vanhoja pieruja siellä seuraavat vuodet määkii.
Minun kotikunnassani valtuustoon tuli 8 uutta kunnanvaltuutettua. Lisäksi ehdokkaina oli nuoria enemmän kuin aikaisemmin ja uusi nuori ehdokas oli kunnan ehdoton äänikuningatar. Parempaa kohti ollaan menossa.
Luulen, että moni myös totesi tukipaketin jälkeen, ettei ole enää järkeä äänestää kuntavaaleissakaan kun itsenäisyys on joka tapauksessa mennyt ja päästään enää päättämään vain toisarvoisista asioista. Jos oikeasti olisi kansanäänestys esim siitä, ottaako Suomi yhtään turha paikanhakijaa jatkossa, olisi äänestysprosentti varmaan lähes sata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut yhtään pätevää ehdokasta ja huonoa en halua äänestää. Samat vanhat naamat siellä kuitenkin on taas tappelemassa ja päättämässä miten saavat itselleen lisää ilmaisia etuuksia ja rahaa. Jyräävät ne nuoret ja aremmat heti suohon. Näin ainakin meidän kunnassa. Olen täältä muuttamassa pois, mahdollisimman pian, niin eipä kiinnosta ketä vanhoja pieruja siellä seuraavat vuodet määkii.
Minun kotikunnassani valtuustoon tuli 8 uutta kunnanvaltuutettua. Lisäksi ehdokkaina oli nuoria enemmän kuin aikaisemmin ja uusi nuori ehdokas oli kunnan ehdoton äänikuningatar. Parempaa kohti ollaan menossa.
Minusta poliitikkojen jatkuva nuortuminen ei ole hyvä asia. Elämänkokemusta puuttuu vielä. Nuorena sitä luulee tietävänsä kaiken, vanhempana ymmärtää arvostaa jo toisiakin.
"Et kuullut ennakkoäänestyksestä??"
Yritin miettiä tähän päivään asti sopivaa äänestettävää, niin ei siinä ennakkoäänestykset mitään auta.
Eipä yllätä. Kuntavaalit ei oo tarpeeks mielenkiintoiset.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö Marinin erota, kun politiikka ei enää kiinnosta.
Marin ei eroa, Halla-aho eroaa
Vierailija kirjoitti:
Menikö Susanna läpi?
Valitaan 🤧
Ihan tavallinen äänestysprosentti. Toki soisi olevan korkeampi mutta yllättyikö joku muka?
Kaunis pieni rouva Ullanlinnasta äänestää persuja, koska persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla eikä heidän tarvitsekaan olla :)
Ei ku, en äänestänytkään :)
Kuntapolitiikkaa johtavat kuitenkin ne onat kunnallispoliitikot. Paikallisesti. Eivät Arkadianmäellä istuvat.