Halvan vuokra-asunnon ystävä, muuttaisitko Pellosniemeen? Vuokra vain 295e / kk
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä asuu juoppoja ja nistejä jotka ei enää saa muualta asuntoa. Lähimpään kauppaan Ristiinaankin on monta kilometriä matkaa ja vierestä menee vaan pitkänmatkan busseja pari päivässä. En ikinä muuttaisi sinne. Siellä ollut ruokajonokin piti lopettaa kun niiden tilat oli ryöstetty yöllä :D
Mutta miten ne juopot ja nistit saa viinaa ja aineita kun asuu keskellä ei mitään? Onko niillä kaikilla autot?
Kiljua keittelevät, sitä mukaan kun jollain on rahaa hiivaan ja sokeriin. Sitten Ristiinassa ja Suomenniemellä on tyyppejä jotka kuskaa näitä rahaa vastaan yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapseni asuu abaut saman hintaisessa yksiössä lähellä pääkaupunkiseutua.
Eli te olette ostaneet hänelle sen asunnon ja pyydätte häntä maksamaan vain yhtiövastikkeen?
Ihan itse vuokrasi asunnon. Ei mulla mitään rahaa ole kämppiä ostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli te olette ostaneet hänelle sen asunnon ja pyydätte häntä maksamaan vain yhtiövastikkeen?
Tai sitten hän asuu kaupungin vuokra-asunnossa? Hekalla on tälläkin hetkellä alle 300e yksiöitä tarjolla kohteissa, jotka odottavat peruskorjausta.
No ei ole kaupungin asunto, mutta ison yhtiön vuokra-asuntoja. Ja ihan rempattu kämppä oli.
Onpa siellä halpoja asuntoja. Pystyisin helposti ostamaan nuokaikki nyt Etuovessa myynnissä olevat asunnot eikä tarvitsisi edes ottaa lainaa pankista.
Valitettavasti kaikki ovat sieluttomia betonielementtitaloja. En osaisi enää asua sellaisessa, kun olen asunut vanhassa hirsitalossa jo 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten hän asuu kaupungin vuokra-asunnossa? Hekalla on tälläkin hetkellä alle 300e yksiöitä tarjolla kohteissa, jotka odottavat peruskorjausta.
En usko, niihin ei kotimainen lapseton nuori aikuinen pääse vuosienkaan jonotuksella. Ellei äiti tai isi satu olemaan joku päättäjä siellä.
En koskaan muuttaisi kaupunkiin enkä kerrostaloon. Oma sauna on ehdoton kriteeri mulla. Asun maalla rivitalossa.
Pellosniemi on ihan suoraan sanottuna slummi. Sinne ei muuteta, ellei ihan oikeasti ole muita vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan muuttaisi kaupunkiin enkä kerrostaloon. Oma sauna on ehdoton kriteeri mulla. Asun maalla rivitalossa.
Pellos ei ole kaupunkia nähnytkään 😁
Ilmeisesti siellä se UPM tehdas kuitenkin yhä puuskutaa menemään? Harva siellä työskentelevä tosin asuu itse pellosniemessä vaan ajaa Mikkelistä tms.
Tämä on sossun asuttama talo. Sinne ei kukaan täysjärkinen muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, niihin ei kotimainen lapseton nuori aikuinen pääse vuosienkaan jonotuksella. Ellei äiti tai isi satu olemaan joku päättäjä siellä.
Lähinnä niitä vapautuu huonosti, mutta samat asukasvalintakriteerit niihin on kuin isompiinkin asuntoihin.
Moni kantasuomalainen nuori saa Helsingistä kaupungin vuokra-asunnon kun on muuttamassa lapsuudenkodistaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ja omaksi tuolta saa yksiön ostettua 9900e. Halpaa on. Jos olisin lapseton ja töissä viereisellä tehtaalla, voisin asua.
1,6 miljoonaa eläkeläistä, perintökämppiä saa lähes kaikki työikäiset.
Mekin asutaan vuokralla, mutta puoliso ainoa lapsi, hänen vanhemmilla omakotitalo, mökki ja 1/4 osa perikunnan talosta. Meidän kaltaisia on paljon Suomessa. Lisäksi myös moni jolla on omakotitalo, perii vanhemmiltaan toisen omakotitalon. Työikäisiä on vähemmän ja vuokraaminen vaikeaa, nyt jo 600 vuokra-asuntoa tyhjillään ympäri vuoden. Lehdessä oli ettei vuokralaista voi enää valita, muuten asunto tyhjillään ja sijoittaja joutuu maksamaan lainansa itse. Tilanne vain pahenee eläkeläisten vähentyessä.
Työpaikkoja menetetään kauheat määrät kaupan alalta ja palvelualalta, kun eläkeläisten määrä vähenee. Itse saan vain palkkatukitöitä silloin tällöin joten en käy parturissa enkä ravintoloissa ja vaatteet ostan kirpputorilta, myös verhoja olen ostanut kirpputorilta, 4 verhot yhteensä 12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkoja menetetään kauheat määrät kaupan alalta ja palvelualalta, kun eläkeläisten määrä vähenee. Itse saan vain palkkatukitöitä silloin tällöin joten en käy parturissa enkä ravintoloissa ja vaatteet ostan kirpputorilta, myös verhoja olen ostanut kirpputorilta, 4 verhot yhteensä 12 euroa.
Pitkät hiukset on kätevät, puoliso tai tytär leikkaa latvat ilmaiseksi ja voi tehdä myös eläkkeellä kaikenlaisia kampauksia, hiukset saa nätisti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä.
Täytyy toivoa ettei ihmisillä ole asuntovelkaa.
Asuntovelkainen saa työmarkkinatukea 530 netto, asuntolaina ei ole lasku joten hän ei saa toimeentulotukea. Koko vuokra taas on lasku ja toimeentulotukea saa.
Myös perikuntien asuntoja tulee paljon myyntiin joten asuntojen hinnat romahtaa täysin. Sitä varten varmaan nuoremmalta sukupolvelta leikattiin ansiosidonnaista, poistettiin eläputki ja myös leskeneläke poistuu. Jos omistaa mökin niin silloinkaan ei saa toimeentulotukea vain pelkän työmarkkinatuen 530 netto, jos on 2 lasta niin työmarkkinatuki 660, sillä pitää pärjätä.
Melko normi hinta täälläpäin ja ihan keskusta-alueella. Kuntakeskuksessa alle 5000 asukasta. Yksiöitä saa n. halvimmillaan 300 €/kk
Hirveä läävä, keskellä ei mitään. Ilman autoa et pääse kulkemaan mihinkään. Bussi kulkee 2 kertaa päivässä. Käy siinä töissä, jos et omista autoa. Talon ulkonäöstä päätellen siellä asuu pelkkiä sosupummeja.