Miksi Suomi on niin törkyinen maa? Hesarin artikkeli
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000007981486.html
Ruotsissa pistää silmään, kuinka kaupungilla ja levähdysalueilla on siistiä. Jätteet voi kärrätä ilmaiseksi kierrätysasemille, maksuja ei peritä. Mikä siinä on, että sama ei Suomessa onnistu?
Kommentit (9)
Meillä Porissa keskustan alueella on pieniä, vanhanaikaisia, avoroskiksia joista linnut repivät roskat ulos joka yö ja levittävät ympäriinsä. Kaupunki ei panosta kunnollisiin roskiksiin ja joka aamu kävelykatu on kuin avokaatopaikka. Tätä olen jo vuosia ihmetellyt, että ketään ei tunnu asia kiinnostavan.
Olen jo pitkään ihmetellyt, että aina ulkomailta tullessa kotimaa tuntuu kovin roskaiselta. Jopa Venäjällä on siistimpää kuin meillä. Mikä ihmisiä vaivaa? Ajatellaan kai, että roskien siivoaminen on jonkin toisen tehtävä ja itse saa viskoa kaiken luontoon.Myös sitä ihmettelen, että kunnat eivät palkkaa väkeä vaikka sitten palkkatuella huolehtimaan ympäristön siisteydestä.
Ei sinne julkiselle puolelle fiksua porukkaa hakeudu.
Ystäviä tuli joskus ulkomailta ja ihmettelivät kuinka siistiä täällä on. Jotain on tapahtunut.
Itsekkyys, välinpitämättömyys ja laiskuus. Kerään roskia, tupakantumppeja ja purkkia, ja niitä riittää.
Luulisi että tietoisuus ympäristönsuojelusta olisi lisääntynyt mutta päinvastoin. Sinne vaan kaikki heitetään. Kyllähän se sylettää!
Liian vähän ja liian pieniä roskiksia.
Nykyinen jätelaki vei osan niistäkin.
Kannattaisin lakeja, jotka kriminalisoi roskaamisen.
Kuten Singaporessa saa suuren sakon ihan vain siitä jos sylkäiset purukumin kadulle. Se jos jokin nostaisi Suomen verovaroja.
Suomalaiset ovat pääsääntöisesti juntteja.