Onko täällä oikeasti niin köyhiä, että ei ole KOSKAAN ollut tilillä 10 000 euroa kerralla?
Siis, jos olet, sanotaan nyt armeliaasti, yli 35 vuotta, niin miten se on mahdollista? En ymmärrä, miten voi elää tuolla tavalla kädestä suuhun.
Sirkka, iloinen eläkeläinen, jolla on säästöjä
Kommentit (52)
Mulla on tilillä säästössä 45 tuhatta. Mihin osakkeisiin minä ne muka pistän? Joskus olen säästänyt niihin mutta eipä sitä korkoa tule ja lähes aina rahaa menettää lopulta. Oon lopettanut ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole ollut. Opiskeluaikana saatu lapset. Määräaikaisuuksia sote alalla. Avioero kun lapset pieniä valmistumisen jälkeen. 7v yksin lasten kanssa. Exältä minimielarit ja asuminen Etelä-Suomessa. Eläminen on kallista.
Oletko tyytyväinen siihen miten elämä meni vai valitsisitko jotain toisin jos voisit?[/
En ole tyytyväinen. Eron jälkeen toinen lapsi sairastui jonka vuoksi jouduin pois töistä. Uutta kumppania vaikea löytää erityislapsen äitinä.
En olisi koskaan hankkinut lapsia tai lähtenyt sote alalle tällä elämänkokemuksella.
Ei ole koskaan ollut edes tuhatta euroa kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kysymykseen, todellakin on ja varmasti suurin osa ihmisistä vieläpä. Ainakin puolet.
Itselle tästä herää lähinnä aloittajan puolesta sellainen olo, että onpa jotenkin todella kammottavaa ja osin säälittävää miten pihalla joku voi monen ihmisen elämästä ja todellisuudesta olla.
Raamattu: köyhät ovat aina keskuudessamme.
Sirkka
On.
En ymmärrä tätä pätemisen tarpeen määrää tässä ketjussa.
”... ei ole, mutta laitan sijoituksiin ...” ”voi teitä sirkkoja...”
Oikeesti ei kaikille kymppitonni ole pikkuraha.
Enkä ymmärrä, miksi se jollekin on pilkan aihe.
Jos kymppitonni on elämänarvo niin surkee on. En arvosta sellaisen ihmisen ajattelutapaa joka toisia mollaamalla ja halveksimalla elämänsä elää. Ovat alinta kastia minun arvomaailmassani.
Mitä se muille kuuluu onko tai eikö ole mitää sukanvarressa tai osakkeissa.
Olkaa ihmisiä toisillenne. Käyttäytykää, ystävällisesti, pyytää hän.
Kerran oli lähes 10000 muttei enää. Se on edelleen tavoite.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhjä aloitus.
Miksi?
Sirkka
Joo, on tosiaan niin köyhiä, ettei ole kuin kuullut, että tuollaisia summia joillakin on. Ikää 56, eikä todellakaan ole säästöjä, ei koskaan ole ollutkaan. Tuollainen summa kuulostaa lähinnä unelmalta.
Miten se voi olla niin ihmeellistä, että tässä maassa on köyhiä, jotka vain haaveilevat säästöistä tai kymppitonneista. Ei kaikilla ole ollut esim. töitä tai perintöjä niin, että olisi jäänyt paljon rahaa, mulla sen sijaan perintö aiheutti hirveet perintöverot, jotka meni ulosottoon, koska rahaa ei vain ollut maksaa niitä.
Ja nyt nekin on jo maksettu loppuun, mutta edes säästöjä en ole voinut kerryttää, koska hyvin pitkä työttömyys ja pienet tulot.
Otsikosta jo arvasin, että Sirkka-rollihan se.
Mulla ei oo ollut, tän vuoden loppuun tavoite että on. Enimmillään ollut 8000 e kun vielä asuin kotona ja tein töitä eikä tarvinut maksaa vuokraa. Nyt tilillä 7000 e mikä mielestäni ihan hyvä summa sen kuuluisan pahan päivän varalle (mitä ei kyllä koskaan ole tullut). N32
Vastauksena kysymykseen, todellakin on ja varmasti suurin osa ihmisistä vieläpä. Ainakin puolet.
Itselle tästä herää lähinnä aloittajan puolesta sellainen olo, että onpa jotenkin todella kammottavaa ja osin säälittävää miten pihalla joku voi monen ihmisen elämästä ja todellisuudesta olla.