Onko täällä oikeasti niin köyhiä, että ei ole KOSKAAN ollut tilillä 10 000 euroa kerralla?
Siis, jos olet, sanotaan nyt armeliaasti, yli 35 vuotta, niin miten se on mahdollista? En ymmärrä, miten voi elää tuolla tavalla kädestä suuhun.
Sirkka, iloinen eläkeläinen, jolla on säästöjä
Kommentit (52)
Mulla on työttömänä ollut parhaimmillaan 4200e, täl hetkel mul on 3300e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä tilillä reilu 35 000 euroa. En ole saanut aikaiseksi sijoittaa minnekään. Mutta kyllä joku päivä vielä teen sen.
Odotat ja odotat vaan.. vieläkin vaikka olis pitänut alottaa jo kauan sitten.
Tuo on totta. Olisi pitänyt. Mutta kun ei ole saanut aikaiseksi.
Työmarkkinatuki on bruttona 10000 vuodessa eli tuosta verot pois. Jos puoliso tienaa bruttona 24000 vuodessa ja on 2 lasta niin ei saa muita tukia lisäksi.
Mun työttömyysturva ja asumistuki on 10056e vuodessa verojen jälkeen ja uskon et mun asumistuki nousee hieman koska tuli vuokrankorotus.
Mulla ei ole koskaan ollut. Mä mieluusti käytän rahani ja nautin niistä nyt vielä kun voin. Vien rakkaitani reissuun ja ostan heillekin kivoja asioita. Ei ole tarvetta pitää isoja summia lojumassa säästössä.
N49
Mulla ei ole netto ollut ikinä yli 1800e joten aika mahdotonta että tilillä olisi 10000e.
En ole kerännyt mammonaa tilille tai muuallekaan. Kun on ollut, etenkin nuorempana hyvä liksa, niin olen käyttänyt sen esim. matkustamiseen, soittimen hankintaan ja muuhun iloa tuottavaan. Ihanaa elää ne matkat ja on mitä muistella!
nuorena vielä porukoilla asuessani kerrytin 10k matkakassaan. nyt omillaan asuessani ei tuommosia ole päässyt enää kertymään
Voi sirkka.
Luulisi, että iän tuoman elämänkokemuksen kartuttamana olisit oppinut ymmärtämään näinkin yksinkertaisia asioita.
Riippuu kuinka kova benderi on päällä. Välillä 50, 100 ja niin edelleen, mutta välillä täytyy päästää höyryjä ja 10 ei ole kuin näyttää jos oikein aletaan juhlimaan.
Vierailija kirjoitti:
nuorena vielä porukoilla asuessani kerrytin 10k matkakassaan. nyt omillaan asuessani ei tuommosia ole päässyt enää kertymään
Parhaiten säästöön sai just kun asui porukoiden luona.
Auto, jääkaappi, sähköt ym käytössä. Kaikki töistä tullut raha suoraan säästöön/omaan käyttöön.
Sanni16kerava kirjoitti:
Voi sirkka.
Luulisi, että iän tuoman elämänkokemuksen kartuttamana olisit oppinut ymmärtämään näinkin yksinkertaisia asioita.
Minä olen elänyt oikein.
Sirkka
Montahan vuotta tämä sama urpo on provoillut täällä?
Pankkitili on sinun highscore jota yrität koko ajan kasvattaa niinkö?
Joskus vasta täysi-ikäistyneenä oli, kun otin hölmönä vanhemmista mallia. Olivat säästäneet minulle 20 000 euroa 18 vuoden ajaksi tilille eivätkä sijoittaneet, ja jatkoin itsekin tilillä makuuttamista, kun en paremmasta tiennyt. Nykyään tilillä on 3000 euroa, joka voi mennä äkillisiin ostoksiin, ja pitkälle tähtäimelle rahastoituna 70 000 euroa.
Ikinä ei ole ollut. Opiskeluaikana saatu lapset. Määräaikaisuuksia sote alalla. Avioero kun lapset pieniä valmistumisen jälkeen. 7v yksin lasten kanssa. Exältä minimielarit ja asuminen Etelä-Suomessa. Eläminen on kallista.
121212 kirjoitti:
Minä, koska on hölmöä jättää 10 000 eur tilille inflaation nakerrettavaksi.
Kyllä näin pienen summan voi hyvin jättää puskuriksi ettei tarvitse osakkeita myydä
Vierailija kirjoitti:
Ikinä ei ole ollut. Opiskeluaikana saatu lapset. Määräaikaisuuksia sote alalla. Avioero kun lapset pieniä valmistumisen jälkeen. 7v yksin lasten kanssa. Exältä minimielarit ja asuminen Etelä-Suomessa. Eläminen on kallista.
Oletko tyytyväinen siihen miten elämä meni vai valitsisitko jotain toisin jos voisit?
Köyhä moukka.