Siivoojan ammatti tulisi lakkauttaa kokonaan, ihmisten pitäisi siivota itse
Siivooja on maailman turhin ammatti. Pienellä vaivalla jokainen työntekijä voisi siivota itse omat sotkunsa. Siivoojien olemassaolo saa ihmiset sotkemaan tahallaan kun "kyllä siivooja sit siivoo". Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa kaikki siivoaa itse omat jälkensä.
Kommentit (37)
Blah blah blah, aivot mätänää viinan lahottamssa päässäni yhyuuiihh.
-ap
Myös lähihoitajan ja lastenhoitajan ammatit tulisi lakkauttaa. Ihmiset saisi huolehtia itse omista iäkkäistä vanhemmistaan ja kakaroistaan.
Ketkä "ihmiset" siivoaisivat esimerkiksi sairaalat?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri siivoisi itse oman vastaanottohuoneensa jne.
Vierailija kirjoitti:
Potilaat, tietty. Niillähän on runsaasti aikaa makoilla sängyssä.
Kuka siivoaa sitten kun menehdyt? Tai halvaannut?
Vierailija kirjoitti:
Myös lähihoitajan ja lastenhoitajan ammatit tulisi lakkauttaa. Ihmiset saisi huolehtia itse omista iäkkäistä vanhemmistaan ja kakaroistaan.
Ketkä? Käytännössä naiset. Sen seurauksena sairaalat, koulut ym paikat tyhjenisi työntekijöistä. Kuka nämä hommat teksi? Ai niin, ihmiset saisi hoitaa itse lasten koulutuksen, sairaiden hoidon- mm leikkausten tekemisen itselleen.
Kauppareissuillekin otettaisiin mopit mukaan.
Ei sun pomo varmaan pahastu, jos ehdotat että siivoat duunipaikkasi ilmaiseksi. Ootko koittanut?
Kaikki ammatit voisi lopettaa. Ihmiset eläisivät jokainen omassa kuopassa ja tekisivät kaikki asiat itse. Lopulta kun ihminen kuolee sinne kuoppaan niin ainoastaan hautajaisissa sukulaiset lapioivat kuopan umpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri siivoisi itse oman vastaanottohuoneensa jne.
Hienoa. Nyt tälläkin hetkellä lääkärit juuri ja juuri kerkeävät poliklinikoilla hoitaa kaikki potilaat. Jos pitäisi siivota, niin sitten pitäisi vähentää potilaiden määrää. Kuka ja missä nämä hoidettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan kotisiivoojista.
Voi vttu.
1) Suurin osa siivoaa itse
2) Anna ihmisten pitää työnsä
Todella typerä aloitus taas.
Siivous on arvokas duuni ja ilman siivoajia me hukuttais pskaan ja taudit rehottais. Samoin roskakuskit.
Duunareille pitäisi saada isommat liksat.
Arvostan kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Kauppareissuillekin otettaisiin mopit mukaan.
Keksitään sellaiset kengät, missä tulee aina kauppaan sisään tullessa sellaiset moppipohjalliset esiin. Jokainen asiakas sitten hiihtelee pitkin käytäviä ja "moppaa" omat kurajälkensä mennessään.
niin pitäisi!
ihmisten pitäisi myös kasvattaa omat ruokansa ja rakentaa omat talonsa.
ihan turhia tuollaiset pelleilyt!
Kotisiivooja on kyseenalainen. Itse siivoan lähes joka päivä jotain. Pyyhin pölyjä, imuroin alakerran, ruokailun jälkeen siivoan keittiön ja vessat tarvittaessa. En tiedä mihin väliin ottaisin siivoojan. Työpaikoilla pitää olla siivooja. Kuka siellä ne vessat ja keittiöt pesee.
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivooja on kyseenalainen. Itse siivoan lähes joka päivä jotain. Pyyhin pölyjä, imuroin alakerran, ruokailun jälkeen siivoan keittiön ja vessat tarvittaessa. En tiedä mihin väliin ottaisin siivoojan. Työpaikoilla pitää olla siivooja. Kuka siellä ne vessat ja keittiöt pesee.
Mitä kaikkea sinun puoliso siivoaa? Vai onko hänellä ilmainen siivooja, joka kulkee perässä siivoamassa jäljet?
Työpaikoilla voi siivousvuorot jakaa työntekijöiden kesken. Seuraavana vuorossa oleva käy tarkistamassa sen päivän siivouksen jäljet, että kukaan ei luista hommistaan.
Eipä noihin töihin edes saa tekijöitä. Eli omasta mielestä jokainen työntekijä tosiaan voisi siivota jälkensä ihan itse. Tähän tulisi varata työntekijälle aikaa esim 1-2 H viikkoa.
Sairaaloihin tietysti laitoshuoltajat.
Ja kokemusta on siitä, että aika surkeaa on monessa paikassa siivouksen taso.
Olen ollut firmassa töissä, jossa ei tosiaankaan ollut lainkaan siivoojia. Siellä oli tosi likaista. Käväisen siellä aina, jos kärsin ummetuksesta. Johan lähtee.