Mikä on se hetki kun lopetat maskin a.k.a. hengityssuojaimen käytön?
Itse komppaan tätä Karia. Piikit kohta molemmat annettu.
https://terveydenmedia.fi/kari-53-lopetan-maskin-kayton-kun/
Kommentit (48)
En ole käyttänyt enää melkein pariin kuukauteen.
Sitten kun maskisuositus loppuu tällä alueella. Tällä hetkellä suositus on voimassa 30.6. asti. Seuraan, tuleeko suositukseen muutoksia.
Vakituisen maskinkäytön lopetan sitten, kun viranomaiset lopettavat maskisuosituksen tässä osassa maata, jossa asun.
Mutta myöhemmin saatan kyllä riskiryhmäläisenä käyttää FFP-suojainta pahimpina flunssa- ja influenssakausina, niin tehokkaasti ne näkyvät ehkäisseen kaikkien hengitystiesairauksien leviämistä.
Lopetin keväällä, kun ei ole enää takkia mukana.
toinen rokoteannos. siihen saakka pidän, sitten lopetan.
Vierailija kirjoitti:
en koskaan
Kyl se näin taitaapi olla. Pari kolme vuotta oma veikkaus. Homo Sapiens lienee tästä etteenpäin Homo Maskimus?
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun maskisuositus loppuu tällä alueella. Tällä hetkellä suositus on voimassa 30.6. asti. Seuraan, tuleeko suositukseen muutoksia.
Tuskin tulee. Satakuntaa lukuunottamatta perustason alueilla on edelleen maskisuositus, vaikka sen ei pitänyt olla enää perustasolla. Voit siis varautua heinäkuun helteisiin hiostava maski kasvoillasi :)
En käytä maskia ja toivon, että se antaa esimerkkiä myös muille, että uskaltavat olla ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vakituisen maskinkäytön lopetan sitten, kun viranomaiset lopettavat maskisuosituksen tässä osassa maata, jossa asun.
Mutta myöhemmin saatan kyllä riskiryhmäläisenä käyttää FFP-suojainta pahimpina flunssa- ja influenssakausina, niin tehokkaasti ne näkyvät ehkäisseen kaikkien hengitystiesairauksien leviämistä.
Toki kannattaa kokeilla niiden tarjoamaa suojaa. Mutta influenssojen ehkäisyyn on kyllä vaikuttanut tehostettu käsihygienia, turvavälit, etätyö, yleensö ihmisjoukkojen ja kohtaamisten välttely, yms. Typerää ajatella, että nimenomaan maskit ovat ratkaisseet virusongelman.
En varmaan koskaan aio lopettaa. Terveyssyistä, mutta myös siksi että nenä/suu/leuka-alueeni on ruma. Maski päässä olen oikeasti kauniimpi kun hiukset ja silmät pääsee oikeuksiinsa :D
En tiedä vielä. Oli tarkoitus luopua hengityssuojaimen käytöstä 2 viikon päästä siitä, kun saan toisen rokoteannokseni eli heinäkuun puolivälissä. Mutta nyt mulla alkoikin sytostaattihoidot, joten riippuu ihan alueen tartuntatilanteesta.
Meillä Satakunnassa maski suositus poistui ja ihmiset kyllä lopetti aikalailla heti sen maskin käytön.
Kunhan oppilaani 13-16-vuotiaat on kaikki rokotettu.
Maskin lopettamisen käyttö on minulla kaukana.
On ennustettu ja arvioitu, että ensi syksynä ja talvena tulee rankempi influenssa aalto.
Maskin käyttö suojaa muita ihmisiä myös siltä.
Juuri sen takia influenssaa ei juuri tänä talvena ollut, kun maskien käyttö esti sen leviämisen suuriin joukkoihin.
Reilu viikko toisen piikin jälkeen. Silloin on niin hyvä vastustuskyky kuin on mahdollista saada koronaa vastaan. Minulla ensi viikko on viimeinen maskiviikko.
Lopetan sitten kun 2 viikkoa kulunut toisesta koronarokotteesta, eli heinäkuun lopussa. Ne maskit, jotka jäävät yli, säästän päivystyskäynteihin ym. , kun tiedän olevani sairaiden ihmisten kanssa tekemisissä. Tai itse olen vaikka kuumeisena istumassa lääkärin vastaanotolla. Haluan jatkossakin suojella muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa aka?
also known as. Joku haluaa hienostella englannin kielellä. Saman asian olisi voinut sanoa suomeksi sanalla "eli" tai "tai niin kutsutun" ilmauksella.
Viranomaisten mielestä Suomessa on aina syytä pelätä jotakin.