Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikävöin narisistista exääni. Inhon ja kaipuun tunteet vaihtelevat.

Vierailija
13.06.2021 |

Ero tietenkin oli ainoa ratkaisu. Kärsin paljon suhteen aikana ja muutuin ihmisenäkin liikaa sellaiseksi, jolla ei ole omia arvoja, itsetuntoa ja elin häpeässä suuren osan ajasta. Olin toisenlainen ennen suhdetta ja onnellinen ihminen.
Monta kertaa annoin anteeksi suhteen aikana ja yritin ymmärtää, aina kaikki päättyi pelottavaan käytökseen sekä henkiseen tai fyysiseen väkivaltaan. Siitä en kaipaa mitään, ne hetket olivat erittäin vanhingollisia henkiselle voinnilleni. Osasi manipuloida ja saada minut syylliseksi jos tilanteet kärjistyivät. Enää en tunne syyllisyyttä ja tajuan manipuloinnin heti.

Kuitenkin jopa tunnen sympatiaa häntä kohtaan nyt kauempaa. Parhaimmillaan hän oli hauska, huomioiva ja teimme kaikkea ihanaa yhdessä, seksi oli hyvää ja rakastin hyviä hetkiämme. Pystyin tuntemaan häntä kohtaan rakkauden lisäksi myös ystävyyttä. Silti syvällisemmät keskustelut eivät onnistuneet niiden pinnallisten arvojensa vuoksi. Ei ollut minkäänlaista empatiaa tai tunneälyä kanssaihmisiä kohtaan kun avasi sen sanallisen arkkunsa. Hän oli kylmä ja ilkeä - toisaalta myös osasi olla inhimillinen ja saattoi itkeä tunteitaan.
Kaikki oli niin ristiriitaista mutta niin paljon hauskojakin kokemuksia sain häneltä, uusia ihmisiä elämääni ja lopulta opin pitämään omia rajojanikin paremmin. Nyt on tiukat rajat asetettu hänelle ja pysyn kaukana.
Mietin kuitenkin häntä päivittäin mutta yritän pitää tunteeni neutraaleina vaikka itkisinkin hieman. Takaisin en halua ja tiedän, että en häntä tarvitse elämääni.
Välillä laittaa minulle viestejä, nekin ristiriitaisia mutta on onneksi rauhoittunut. Lähinnä enää kertoo kaiken olevan huonosti ja kai haluaa vedota empatiakykyyni mutta toivottelen hyviä jatkoja.

Olen eroprosessissa aika hyvässä tilanteessa nyt enkä kaipaa elämääni mitään suhteita. Välillä vain jään miettimään, jos saisin vielä yhden kerran kokea niitä puolia, jotka olivat kuin huumetta. No, tietenkin ymmärrän, ettei niissä ollut kai mitään aitoa, en tiedä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistista* 

AP

Vierailija
2/5 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä erosin ihan tavallisesta miehestä, ja hänen loppuaikojen käytös oli niin kurjaa, että se jätti paskakerroksen koko suhteen ylle. En halua häntä takaisin tai rakasta enää.

Silti, on välillä ikävä niitä meidän omia pikkujuttuja, joita kukaan muu ei tajua, yhdessä nauramista ja muuta sellaista. Ajan kanssa pääsee kaikesta yli, jos vain jaksaa katsoa pidemmälle ja löytää nykyhetkestäkin jotain hyvää.

Vierailija
4/5 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi myös itse häiriintynyt narsistim joka etsii palstalta huomiota

Vierailija
5/5 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ollut suhteessa täysnarsistiin joka ei itke. Tai joka kykenisi kontroloimaan tunteitaan toisen vuoksi.

Narsistisuudessa on asteita.

Lue NUT lehteä ja vahvistu.