Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia alkeellisia sijoitusmokia olette tehneet sijoitusuran alussa?

Vierailija
13.06.2021 |

Niin että muutkin voivat ottaa opiksi?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei kuunnellut Warren Buffettin teesiä, että ideaali aika osakkeen pidolle on ikuisuus. Eli pitää ostaa sillä asenteella, että et myy koskaan.

Moni aikainen Applen, Amazonin, Teslan ostaja olisi varmasti hyötynyt tästä asenteesta.

Minä tulin ketjuun sanomaan, että suurin virheeni oli pitää osakkeita ikuisuuden. Niin tein 20 v sitten. Nykyään teen päiväkauppaa.

Eli pitää miettiä, mitä osakkeilla tavoittelee. Minä tavoittelen taskurahaa, eli ylimäärIstä kuukausittaista tuloa. En siis ”säästä” ja kerää pääomaa.

tavoittele vain. Minulle ei taskurahat riitä. Saan ylimääräistä kuukausittaista rahaa 4 numeroisen summan osinkoina. Eikä eka numero ole 1. Miksi siis veivaisin kun parempiin tuloksiin pääsee ihan holdaamalla.

Mikä sun salkun koko on?

Vierailija
22/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että ei kuunnellut Warren Buffettin teesiä, että ideaali aika osakkeen pidolle on ikuisuus. Eli pitää ostaa sillä asenteella, että et myy koskaan.

Moni aikainen Applen, Amazonin, Teslan ostaja olisi varmasti hyötynyt tästä asenteesta.

Minä tulin ketjuun sanomaan, että suurin virheeni oli pitää osakkeita ikuisuuden. Niin tein 20 v sitten. Nykyään teen päiväkauppaa.

Eli pitää miettiä, mitä osakkeilla tavoittelee. Minä tavoittelen taskurahaa, eli ylimäärIstä kuukausittaista tuloa. En siis ”säästä” ja kerää pääomaa.

tavoittele vain. Minulle ei taskurahat riitä. Saan ylimääräistä kuukausittaista rahaa 4 numeroisen summan osinkoina. Eikä eka numero ole 1. Miksi siis veivaisin kun parempiin tuloksiin pääsee ihan holdaamalla.

Minulla ei ole niin isoa pääomaa, että saisin osingoista tuhansia.

Minä olen päässyt 20-30 prosentin tuottoihin treidaamalla. En elä niin kauaa, että pääsen samoihin holdaamalla.

Pidän tärkeimpänä pitää rahan kiertämässä. Myyn myös tappiolla. Minulla on asunto vuokralla, ja tappiot saan vähennettyä vuoratuloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutustunut firman numeroihin, vaan katsoin että siinäpä lupaavan oloinen jolla varmasti tulee menemään hyvin. Tuloksena Savosolar joka nyt 90% miinuksella.

Vierailija
24/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt monta mokaa. Monta mokaa.

Esim. Vuosien 1999-2000 -vaihteessa uskoin henkilökohtaista Pankin Sioitusneuvojaa. Hänelle esitin ajatuksen, että myyn kaikki osakkeet ja ostan niiden sijaan muutamia yksiöitä.

Silloin yksiö maksoi tässä kaupungissa about 250-270 000 markkaa keskustassa. Hän ei suositellut. Sanoi että yksiöt on ylihintaisia, ei kannata.

Nyt niitä yksiöitä myydään 80-100 000 eurolla.

Myytiin sen sijaan osakkeita ja sioitettiin ne rahat mm tekno-osakkeisiin ja pankin rahastoihin. Vieläkin on Teliaa ja Nokiaa salkussa.

Vierailija
25/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaara. En tosin pidä kyseistä sijoitusta suoranaisesti virheenä. Virhe oli se että sijoitin siihen liikaa riskiin nähden. Osasin firman numerot ja seurasin tarkasti mitä tapahtui. Kävi vaan huonoa tuuria kun sattui sateinen vuosi ja padot murtuivat jne. Nykyäänhän jatkajafirma on voitollinen.

Vierailija
26/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoittaa, väkisin tulee virheitä

Vierailija
27/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Nordnet, jos ei jaksa vekslata tuollaisten kanssa?

Vierailija
28/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ostin osakkeen merkkausoikeuksia, tietämättä mitä se edes tarkoittaa.

Toinen virhe oli ostaa liian pienellä rahamäärällä.

Jos rahaa on esim tonni, niin kaikki munat yhteen osakkeeseen, ei kymmeneen. Koska kaupankäyntikulut.

Vierailija
29/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun salkun koko on?

yli 500 k€ alle miljoona.  Tarkemmin en ala sanomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi