Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia alkeellisia sijoitusmokia olette tehneet sijoitusuran alussa?

Vierailija
13.06.2021 |

Niin että muutkin voivat ottaa opiksi?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pienillä summilla sijoittaminen oli jälkikäteen suurin virhe.

Tutki asioita ja kun tulet varmaksi sijoituksesta, niin sijoita sen mukainen summa että siinä on jotain järkeäkin.

Vierailija
2/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt monestikin liian aikaisten. Esimerkiksi yhden yhtiön osakkeesta saisin nyt vuodessa enemmän osinkoja kuin aikanaan maksoin koko lapusta. Luovuin noin 400 % tuoton kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut aina kalleimmalla hinnalla. Olisi kannattanut ajallisesti hajauttaa ostot. Firmaa x ostaa 500€ kuukauden välein neljässä erässä eikä yhdellä kertaa 2000€ summalla.

Vierailija
4/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin teknologiaosakkeita, kun ne olivat halpuneet niin paljon. No, halpuivat sen jälkeen vielä paljon lisää.

Vierailija
5/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännipäissäni ostin Olvin osakkeita.

Vierailija
6/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei kuunnellut Warren Buffettin teesiä, että ideaali aika osakkeen pidolle on ikuisuus. Eli pitää ostaa sillä asenteella, että et myy koskaan.

Moni aikainen Applen, Amazonin, Teslan ostaja olisi varmasti hyötynyt tästä asenteesta.

Vierailija
7/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei kuunnellut Warren Buffettin teesiä, että ideaali aika osakkeen pidolle on ikuisuus. Eli pitää ostaa sillä asenteella, että et myy koskaan.

Moni aikainen Applen, Amazonin, Teslan ostaja olisi varmasti hyötynyt tästä asenteesta.

Kuten Nokia ja Telia?

Vierailija
8/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin ketjuun sanomaan, että suurin virheeni oli pitää osakkeita ikuisuuden. Niin tein 20 v sitten. Nykyään teen päiväkauppaa.

Eli pitää miettiä, mitä osakkeilla tavoittelee. Minä tavoittelen taskurahaa, eli ylimäärIstä kuukausittaista tuloa. En siis ”säästä” ja kerää pääomaa.

Vierailija
9/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt typeriä mokia koko sijoitus”urani” aikana, en vain alussa.

Vierailija
10/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin myynyt. Vähämpä tiedät.

Vierailija
11/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten kaikki.

Vierailija
12/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäen pidä miitä mokina. Ne ovat sattumia. Vähän kuin flunssankin saa silloin tällöin. Ei sekään ole ”moka”, vaan elämää.

Vierailija
13/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerrohan nyt joku, jostain kohtaa uraa?

Vierailija
14/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sekin myynyt. Vähämpä tiedät.

Ilmiselvästi, mutta tiedät mitä tuolla tarkoitetaan yleisesti. Pitkää pitoa, ei treidailumielessä sijoittamista.

Vierailija
15/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkimyynnit laskuissa.

Vierailija
16/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanut kalliilla myynyt halvalla.

Luovutusvoitosta pitää maksaa 30%veroa.

Kannattaa miettiä onko järkeä aina myydä.

Mähän joudun maksamaan tänä vuonna 3000euroa takaisin myyntivoitosta.

Vierailija
17/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tulin ketjuun sanomaan, että suurin virheeni oli pitää osakkeita ikuisuuden. Niin tein 20 v sitten. Nykyään teen päiväkauppaa.

Eli pitää miettiä, mitä osakkeilla tavoittelee. Minä tavoittelen taskurahaa, eli ylimäärIstä kuukausittaista tuloa. En siis ”säästä” ja kerää pääomaa.

tavoittele vain. Minulle ei taskurahat riitä. Saan ylimääräistä kuukausittaista rahaa 4 numeroisen summan osinkoina. Eikä eka numero ole 1. Miksi siis veivaisin kun parempiin tuloksiin pääsee ihan holdaamalla.

Vierailija
18/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostanut suuresti ennen osaria, osari on huono, kyykkäys

Ostanut liian suurilla kertaerillä eikä ajallisesti hajautettuna pienemmillä summilla

Myynyt liian aikaisin (tästä tavasta en pääse eroon näköjään)

Haksahtanut kasvuosakkeisiin liian kalliilla kurssilla, kun muka halpa ja halpeni vielä roimasti

Myynyt paniikissa hyviäkin osakkeita

Vierailija
19/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Moka” on asennekysymys. Jos edellyttää itseltään täydellistä ennustustaitoa, ei oikein muuta tulekaan kuin ”mokia”. Se on kuitenkin jälkiviisautta. Ei pidä verrata parhaaseen mahdolliseen, vaan arvioida, oliko toteutunut asia hyvä vai ei.

Vierailija
20/29 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostanut kalliilla myynyt halvalla.

Luovutusvoitosta pitää maksaa 30%veroa.

Kannattaa miettiä onko järkeä aina myydä.

Mähän joudun maksamaan tänä vuonna 3000euroa takaisin myyntivoitosta.

Totta kai pitää maksaa veroa. Neuvotko ap:ta siis, että myy mahdollisimman pienellä voitolla, niin ei tarvi maksaa paljoa veroa...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän