Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vanhempana saada haaveet toteutetuksi? Tahtoisin elää maalla, hevosten ja lasten ympärillä.

Vierailija
13.06.2021 |

Mistä voisin lähteä liikkeelle?

Minulla jäi vähän tuo oma elämä sivusuuhun vaikeiden kokemusten alle ja olen hiljalleen rakentamassa itseäni ja elämääni. Joudun pohtimaan, mitä tahdon ja millaisten ihmisten kanssa haluan elää. Mistä saan vaikutteita ja mikä tukisi omaa hyvinvointiani.

Usein päädyn haaveilemaan elämästä, jossa lähellä olisi eläimiä sekä yhteisöllisyyttä. Todella voisin asua jossain kauempana kaupungista, hoitaa tallia ja hevosia, tahtoisin ehkä omia lapsia ja hoitaa kotiani, pihaa ja olla osa yhteisöä. Pidän siitä ajatuksesta, maalaisidyllistä ja yhteisistä illanistujaisista tarjottavineen hyvässä hengessä silloin tällöin.

Se mikä tämän ajatuksenjuoksen stoppaa, on se, että ensinnäkään minulla ei ole tietoa hevosten hoitamisesta oikeasti vaikka olenkin talleilla viihtynyt lapsuuteni. Isovanhemmat omistivat hevosia, joten pinnallisin puolin ymmärrän hoidon olevan kokonaisvaltaista mutta muuta minulla ei ole. En osaa ratsastaa mutta oppisin jos alottaisin. Ei myöskään tietoa talon pitämisestä saatika pihan hoitamisesta. Tahtoisin oma peruna- ja mansikkamaankin, miksei myös marjapuskia ja yrttien kasvatusta siihen sivuun.
Miestäkään ei ole eikä rahaa, kuten ei myöskään ajokorttia.
Olen siis aivan alkutaipaleilla mutta mahdollisuus on kuitenkin tietenkin tuohon elämään jos oikeasti siihen alan pyrkimään. Olen vajaa kolmekymppinen. Töitä on taas varmasti paljon kohta ja säästöjä voisin alkaa kasaamaan näitä asioita varten.

Heittäkää ideoita mistä lähden liikkeelle? Mistä voisin saada alun haaveille, mitä kautta tähän ottaisin ensiaskeleeni. :)

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin kaupungista maalle viimekesänä. Tosin lapset on jo koululaisia ja mies on täältä kotoisin. On ihanaa kun on tilaa elää ja hengittää. Tykkään touhuta ja tehdä. Eläimiä ei meillä ole.

Muuta vain maalle ja hankkiudut töihin. Siitä se lähtee. Kyllä maalla on ihanaa, en lähtis enää ikinä kaupunkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla