Testamentin säilytys
Olen yksinhuoltajana tehnyt testamentin mutta minne se pitäisi toimittaa ja säilyttä jotta se löytyy sitten joskus? Lapset ovat liian nuoria ja omat vanhemmat kuolleet, sisaruksiakaan ei ole.
Kommentit (55)
Jos minulla olisi lapsia en olisi testamenttia ikinä tehnytkään koska silloinhan omaisuuteni menisi suoraan heille jaettavaksi. Koska minulla ei ole lapsia olen teettänyt testamentin asianajajalla ja säilytän kotona muta olen kertonut testamentistani perillisille (2) ja myls kertonut heille sen sisällöstä ja mistä sen löytää. Pankki veloittaa niin paljon tallelokerosta että pidän sellaista turhana.
Kotona ei kannata säilyttää kun häiriintynyt supo verkostoinern käy penkomassa ihmisten koteja verkostoineen. Varastelevat sekä perukirjoja että muuta tavaraa rikollisilla reissuillaan. Aina voit jättää myrkytettyä viinaa ansaksi ellei tekijä ole musuja tai judeja. Ilmeisesti kummatkaan ei välitä alkoholista ainakaan julkisesti.
Testamentti säilytykseen siihen pankkiin, jossa rahaliikenteensä hoitaa. Se tulee silloin merkittynä teidonantona pankin perukirjoitusta varten laatimaan asiakkuusselvitykseen eikä sitä voi kukaan toisten tietämättä hävittää.
Säilytysratkaisut ja hinnat vaihtelevat pankeittain, mutta jos peritävää on sen testamentattavaksi niin ei se säilytysmaksu maata kaatava ole.
Testamentti tuppaa vaan jostain syystä olla yksi niistä asioista joissa pätee "tein itse ja säästin".
Äitini mainitsi aikoinaan että tehnyt testamentin, kysyin onko pankissa, ei kuulemma, nyt on muistisairaana hoitopaikassa. Pitäisi varmaan etsiä asunnoltaan valmiiksi jos menehtyy.
Op:lla on näköjään 2.30e/kk asiakirjasäilytys. Tuleehan se aika kalliiksi, jos pitkään vielä sattuisi elämään.
Vierailija kirjoitti:
öö todistajat, jotka asianajaja on hommannut....heille kopio? vaikea uskoa että tämmösis tapauksis kopio menis heille. Asianajotoimistot eivät suomessa säilytä testamentteja.
Kyllä säilyttää. Minä säilytän jopa ihan ilmaiseksi. Usein, että yksi minulle ja kaksi tekijälle. Tekijää sitten suosittelen sulkemaan toisen kirjekuoreen ja antamaan, vaikka sille kenelle testamenttaa tai tuttavalle tai jollekin ja toisen muualle. Lisäksi kertomaan, missä toimistossa testamentti tehty.
Minullehan ei tule tietoa kuolemasta, joten tekijän tehtävänä on pitää huoli siitä, että testamentti löytyy kuoleman jälkeen.
asianajaja
Onkohan pankissa kuitenkin tiedot kun testamentti on siellä tehty mutta ei säilytyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan pankissa kuitenkin tiedot kun testamentti on siellä tehty mutta ei säilytyksessä?
Eipä taida olla. Ja se testamenttihan pitää esittää alkuperäisenä eli ei mikään kopio tai tuloste kelpaa.
asianajaja
Tallelokero tyhjennetään kuoleman jälkeen pankkivirkailijan ollessa paikalla. Hän kirjaa muistiin kaiken lokeron sisällön. Tallelokero on hyvä säilytyspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida olla. Ja se testamenttihan pitää esittää alkuperäisenä eli ei mikään kopio tai tuloste kelpaa.
asianajaja
Kiitos tiedosta, menen siivoamaan asuntoa niin etsiskelen samalla jos löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi lapsia en olisi testamenttia ikinä tehnytkään koska silloinhan omaisuuteni menisi suoraan heille jaettavaksi. Koska minulla ei ole lapsia olen teettänyt testamentin asianajajalla ja säilytän kotona muta olen kertonut testamentistani perillisille (2) ja myös kertonut heille sen sisällöstä ja mistä sen löytää. Pankki veloittaa niin paljon tallelokerosta että pidän sellaista turhana.
Ei minulta, kommentoin jo aiemmin. 👋
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää testamentata, niin ettei voi lapsille lain mukaisesti mennä?
Epävirallinen ts. tunnustamaton lehtolapsi ulkomailla. Sellaisena pysyykin, mutta saa lahjoituksen testamentissa.
Näin miehen vinkkelistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
asianajaja
Kiitos tiedosta, menen siivoamaan asuntoa niin etsiskelen samalla jos löytyisi.
Kannattaa katsoa myös kirjojen välistä. Monet ihmiset laittavat kirjan väliin, ettei testamentti rypisty. Kokemusta on...
asianajaja
..