Jos saisit muuttaa asumaan pysyvästi Englantiin tai Usaan, niin kumpaan muuttaisit?
Kommentit (46)
Omalla kohdallani kyse ei olisi saamisesta, vaan joutumisesta. Valinta olisi Englanti. USA ei ole edes pakonsanelemana minun asuinpaikkani.
Vastaan Kanada. En halua muuttaa sen enempää Englantiin kuin Yhdysvaltoihinkaan. Kanadaa voisin jopa harkita.
"Jos saisin" eli kyse olisi vapaaehtoisesta valinnasta. Siinä tapauksessa en muuttaisi kumpaankaan, vaan pysyisin täällä Suomessa.
Nuorempana olisin vastannut epäröimättä USA ja siellä New York. Mutta nyt kun ikää on tullut, ei ehkä jaksaisi enää sitä 24/7 hulinaa, eli vastaus on Britannia ja siellä Skotlanti tai Englannissa esim. Cornwallin seutu.
Molemmat on aika heikossa huudossa ollut viime aikoina. En siis kumpaankaan.
Joku hiljainen englantilainen maalaiskylä.
Vielä muutama vuosi sitten olisin ilman muuta sanonut Britannia. Mutta brexitin myötä maa on taantunut ihan toiselle planeetalle. Joten pakko sanoa USA, niin kummalliselta kuin se tuntuukin. Mutta toki USA Trumpin aikana olisi ollut sula mahdottomuus.
Olen asunut kummassakin ja nyt asun pysyvästi Briteissä (brittipuoliso ja perheyritys pitää mut täällä)
Kummassakin on puolensa vaikka viime vuodet ovat olleet todella vaikeita molemmissa maissa, kahtia jakautunut kansa ei tee tunnelmaa erityisen mukavaksi.
Kyllä mä britit valitsen, rakastan historiaa ja tunnen oloni kotoisammaksi Euroopassa.
Oi että pääsisipä muuttamaan Englantiin! Jonnekin maaseudulle. Skotlanti ja Irlanti myös houkuttelee.
Siellä kun löytäisi vielä miehen <3
N27
Jos olisi kunnolla rahaa Usan länsirannikolle, Los Angelesiin. Ilmasto ja liberaali ilmapiiri
En muuttaisi USAan mistään hinnasta. Yhdysvaltalaiset ovat täysin irrallaan todellisuudesta ja maa on vielä ryöstetty alkuperäiskansoilta.
Amerikkalaiset ovat moukkia, britit sivistyneitä. Siksi valitsen Englannin.
Englantiin. Yhdysvallat on järkyttävä kilpailuyhteiskunta, jossa kuilut ovat suuria. Ja minnekään ei pääse ilman autoa. Koen itseni muutoinkin eurooppalaiseksi. Amerikkalaiset arvot tuntuvat täysin vierailta.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi USAan mistään hinnasta. Yhdysvaltalaiset ovat täysin irrallaan todellisuudesta ja maa on vielä ryöstetty alkuperäiskansoilta.
Suomikin on ryöstetty alkuperäiskansalta.
P-Amerikassa vain Kanada tuntuisi luontevalta vaihtoehdolta, Vancouver esim. isommista kaupungeista kävisi koska vaan. Tai no, Alaskan puolelle voisin lähteä tutkimushommiin.
Jos pitää valita USAn ja Britannian välillä, niin olen ehkä "luonteeltani enemmän britti", sopinee introvertille huomattavasti paremmin. Tosin Skotlanti kiinnostaisi enemmän..
Muuttaisin Englantiin ja tarkemmin sanottuna Oxfordiin. Olen asunut siellä ja se on ihastuttavin paikka, jonka tiedän. Kaupunki täynnä historiaa, traditioita ja sivistystä. Englannin sää ei minua haittaa, pidän sateesta.
USA:n ilman muuta ja siellä Kentuckyyn tai Tennesseehen. Hankkisin avolava-Fordin ja metsästelisin opossumeja ja kalkkunoita, sekä rämpyttäisin "porchilla" banjoa ja pistäisin moonshinea tulemaan.
Englantiin. Luonto, ruoka (kyllä vain), eurooppalaisuus, huumori.
USA on aivan käsittämätön paikka nykyään. Niiden todellisuudentaju on niin oudossa jamassa etten pysty samaistumaan juuri mihinkään.
Tarkoititko, että Yhdysvallat on vastakohtaisuuksien maa, mutta englanti kuninkaallisineen ja luokkayhteiskuntineen ei ole?