Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lyhytnäköinen/ajattelematon mies parisuhteessa

Vierailija
11.06.2021 |

Miesystäväni on siinä mielessä ihana että hän tekisi hyvin paljon, jotta suhteemme olisi onnellinen. Kuitenkin tämä on oikeastaan mielestäni todella huono puoli hänessä. Tuntuu että hän on kuin pikkupoika, joka tekisi mitä vain saadakseen haluamansa ja ei mieti nenäänsä pidemmälle, ja sen takia minusta tuntuu että a. minun on vaikea kunnioittaa häntä ja b. tuntuu että kannan vastuun suhteesta (päätösten miettiminen järkipohjalta) yksin

Esim. nyt olemme pohtimassa asunnon ostoa. Koska mies opiskelee ja minä olen töissä, minä ottaisin lainan ja hän maksaisi sitten vastiketta. Tämähän on ihan hyvä diili minulle ja myös meille, sillä muutoin emme pääsisi vastaavaan asuntoon. Kuitenkin, koska säästöni ovat rajalliset ja asuntoa tulisi remontoida, pyysin, että jos hän voisi osallistua siten että hänellä olisi ns. puskurirahasto varattuna sitä varten että jos tulee taloyhtiön remontteja tms. niin olisimme siihen varautuneet.

hänelle tämä sopi, MUTTA hän haluaa käyttää tähän ASP-tilinsä säästöt. Minä taas ajattelen että pitkällä tähtäimellä siinä ei ole mitään järkeä, jos joskus etenemme isomman asunnon ostamiseen, on siinä valtava etu että hänellä ensiasunnon ostajan edut mahdollista käyttää. Eli siis minä ajattelen pidemmällä tähtäimellä ja mies elää ns. tässä ja nyt mentaliteetilla. Tämä näkyy suhteessamme muutenkin ja häiritsee minua todella paljon siinä mielessä että tuntuu että olemme niin erilaisia että minun vastuullani on ns. riskiarviointi ja vastuun kantaminen niin pienissä kuin suurissa asioissa. Suurena nyt tämä asuntoasia ja pienempänä esim se jos lähdemme päivän vaellukselle, niin miehellä ei todellakaan ole edes vesipulloa mukana.
En ole aiemmin ollut tällaisen ihmisen kanssa suhteessa ja vaikka tämä varmaan kuulostaa pinnalliselta nillittämiseltä, niin aiheuttaa minulle todella paljon stressiä.

Miten voisin olla asian kanssa paremmin sinut?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon asuntoasian perusteella kyse ei välttämättä ole pienestä asiasta. Jos toinen on ennakoiva ja ns. varman päälle pelaaja ja toinen enemmän riskinottaja/ei varaudu etukäteen asioihin niin se voi yhteisessä taloudessa aiheuttaa todella paljon ongelmia. 

Miten rahankäyttönne muuten osuu yksiin?

Vierailija
2/7 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi nyt ihan pikkuasioita ole.

Vierailija
4/7 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahankäyttö kuvastaa luonteitamme (mielestäni): miehelläni tuo ASP- mutta muuten kaikki menee mikä tulee -tyyppiä ja minä taas enemmän sellainen säästäjätyyppi (käytän toki myös haluamiini asioihin mutta säästän joka kuukausi tietyn summan ja siitä en tingi)

-ap

Vierailija
5/7 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mistä alapeukku? -ap

Vierailija
6/7 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikeahan toiseen on suhtautua täysipäisenä aikuisena jos ei edes vesipulloa varaa retkelle mukaan. Minulla oli vähän samanlainen suhde nuoruudessani. Nykyinen mieheni on aivan erilainen. Jos ex lähti ostamaan televisioa minulle tuli kiire mukaan koska myyjä saaatoi saada ostamaan ihan mitä vaan kun vähän heitti myyntipuheita. Nykyisen mieheni päästän yksin osatmaaan vaikka television tai auton meille. Fiksu, ei johdateltavissa, osaa ajatella pitkälle eteenpäin asioita ja meillä samanlainen säästäväinen rahankäyttötyyli.

Vierailija
7/7 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikeahan toiseen on suhtautua täysipäisenä aikuisena jos ei edes vesipulloa varaa retkelle mukaan. Minulla oli vähän samanlainen suhde nuoruudessani. Nykyinen mieheni on aivan erilainen. Jos ex lähti ostamaan televisioa minulle tuli kiire mukaan koska myyjä saaatoi saada ostamaan ihan mitä vaan kun vähän heitti myyntipuheita. Nykyisen mieheni päästän yksin osatmaaan vaikka television tai auton meille. Fiksu, ei johdateltavissa, osaa ajatella pitkälle eteenpäin asioita ja meillä samanlainen säästäväinen rahankäyttötyyli.

tämäpä juuri. nyt asunnon ostomietinnän yhteydessä minä olen se joka kysyy: miten remontit, miten rahat riittää jne ja asia on ollut ongelma (minulle) aiemminkin mutta nyt todella tuntuu että en halua viedä parisuhdetta eteenpäin kun toinen ei kanna vastuuta asioita tai suunnittele juuri mitään.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme