Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveilen kaksosista - onko vinkkejä?

21.08.2006 |

Hei, haaveilen kaksosista, ja tulipa mieleeni kysyä täältä, tietääkö kukaan mitään keinoja / uskomuksia, millä todennäköisyys kaksosiin kasvaisi? Ihan kansantarustotkin kelpaavat... :-) Äidin puoleisessa suvussa kyllä kaksosia löytyy, joten toivoa ymmärtääkseni on, vai?

L

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kysymyshän oli että millä keinoilla VOI saada kaksoset, eihän hän ole kysellyt mitään riskeistä, komplikaatoista yms. Hän on varmasti perillä ja tietoinen mahdollisista riskeistä koska ne kuuluvat kaksosraskauteen, melkein poikkeuksetta. Joten pysytäänhän taas aiheessa=) eikä lannisteta sanomalla, että' miten joku voi toivoa kaksosia....

Vierailija
22/25 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin haluamalla haluaa sellaista. Vähän samaa kuin sanoisi haluavansa lapsen radioaktiivisessa jätetynnyrissä: " tiedän kyllä riskit, mutta kun haluan" !!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kävi niin, että esikoisen ollessa noin 9kk ikäinen, luovutin munasoluja. Hormonit ilmeisesti tekivät tehtävänsä ja olen muutenkin ERITTÄIN hedelmällinen. 3-4kk luovutuksen jälkeen aloimme puuhata pikkukakkosta, mutta saimmekin kakkosen ja kolmosen.

Pitää tämä vielä mainita, että mulle sanottiin klinikalla, et munasolujen luovuttamisen jälkeen ei todennäköisyys kaksosille tai kolmosille ole kohonnut kuin ensimmäisenä kiertona. Ei ole mitenkään todistettu, että luovutuksella olisi vaikutusta omien kaksosteni alkuun, se on vain omaa arvailuani. Ja jos luovutuksella oli pieni tai suuri vaikutus, niin olen onnellinen siitä - ei olisi voinut paremmin käydä! =)

masuli81

+ tyttötrio

Vierailija
24/25 |
29.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostain kirjasta lukenut, että kunnon järkytyksen jälkeen, jossa elimistö on tuottanut adrenaliinia oikein kunnolla ja aiheuttanut sydämen tykytystä, niin sellaisen tapahtuman tai " onnettomuuden" jälkeen olisi hyvä mahdollisuus saada kaksosia. En tiennyt sitä alkaessani kaksosia odottamaan, mutta nyt jälkeen päin muistan, että meillä oli tosi kova riita puolisoni kanssa juuri ennen kaksosten alkua. Liekö sillä vaikutusta... :)

Itselläni on vuosikkaat kaksoset, aivan ihanat taaperot. Olen itse aina toivonut kaksosia, mutta sukurasitetta ei ole tiettävästi ollut. Muistan pikkutytöstä lähtien ihastelleeni kaksosia, ja toivonut onnen kohdalleni. Meillä on ollut helpot lapset ja ennen kaikkea terveet, mutta työtä on ihan reippaasti, varsinkin nyt kun liikkuvat. Ymmärrän täysin kaksosperheitä, joissa arkea on vielä rasittanut erinäiset sairaudet tms. Voimia heille kaikille ja peukut pystyyn kaikkia kaksosia haluaville. Kaksosuuden ihme suodaan vain heille, jotka sen jaksavat. Ja vahvistuuhan sitä tässä ihan väkisin... Pakko jaksaa, vaikka toisinaan rasittaa kovasti.

Ensimmäinen raskauteni oli yksönen ja terve lapsi sieltäkin syntyi, mutta jo silloin uumoilin mahassani olevan kaksi vaavelia. Eipä pitänyt silloin paikkaansa, mutta toiveissa oli jo kovasti.

Vierailija
25/25 |
31.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tunnustaa, että niin minäkin haaveilin. Esikoistani odottaessa olin jopa kateellinen yhdelle kaksosten odottajalle, joka sai kaksi lasta kerralla, tytön ja pojan. Vaikkakin oman lapseni synnyttyä en olisi voinut olla enempää onnellinen, niin ihana vauva hän oli, odotettu ja rakas. Kateus liittyi siis vain raskausaikaan.

Myöhemmin aloin itse odottaa pikkusisarusta esikoisellemme ja melko pian sain kuulla tulossa olevista kaksosista. Miten pelottava ja samalla kiehtova uutinen! Alussa pelkäsin kaikkia mahdollisia riskejä, mutta pian totuin ajatukseen, kun huomasin ettei raskaudessa ollut mitään kummallisempaa kuin vatsan nopeampi kasvu. Koko raskausaika meni hyvin, lapset syntyivät alakautta täysaikaisina ja olivat täysin terveitä. Mikään riski ei siis tullut todeksi kohdallani ja vaikka vauvavuosi olikin elämäni rankin univelan ym takia, en vaihtaisi kaksosiani kahteen eri-ikäiseen. He ovat niin kiintyneitä toisiinsa, toistensa parhaita kavereita, ja silti vähäisen ikäeron takia myös esikoinen mahtuu mukaan esikuvana ja roolimallina :)

Kaksosia saa alkunsa joskus traumaattisen tapahtuman seurauksena, eli jos äiti kokee ovulaation aikaan jotain mieltä myllertävää, saattaa liikkeelle lähteä yhden sijaan kaksi munasolua. Tällaisia asioita voivat olla esim. hääyön jännitys, neitsyyden menetys tai ihan vastakohtainen tapahtuma kuten raiskaus.

Kuten joku toinenkin jo tuolla sanoi, muista varoa jotain toivoessasi, sillä joskus toiveet saattavat toteutua ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi