Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua pälättävään läheiseen?

Puheripuliko
11.06.2021 |

Minulla on tilanne, että sekä äitini että toinenkin lähipiirissä oleva henkilö ovat muuten mukavia, mutta suu käy siinä määrin, että joko väsyy tai on pakko sulkea korvat pälätykseltä samassa tilassa oleskellessa (mikä taas tuntuu hyvin epäkohteliaaltakin).

Ei hommalla muuten olisi väliä, mutta kun haluaa nähdä niitä muitakin ko. henkilöiden perheissä olevia läheisiä. Nyt olen havainnut ilmiötä, että minä ja puolisoni välttelemme näiden läheistemme tapaamista ao. syystä.

Mikä tähän olisi paras "strategia"? Jos tuon ottaisi puheeksi, niin pelkään osaltani peruuttamatonta loukkaamista, ja taas ojasta allikkoon.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukava olla tekemisissä puheliaiden ihmisten kanssa. Tuppisuita on liikaa.

Vierailija
2/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mukava olla tekemisissä puheliaiden ihmisten kanssa. Tuppisuita on liikaa.

...tässä kyseessä jatkuvat yksinpuhelut, myös kylänmiesten ja -naisten historioista jne. aiheista, jotka ei puolisoani voi napata mitenkään tms. Onneksi ovat kuitenkin hyväntuulisia ihmisiä - vain tuo jatkuva puhelu rasittaa.

Äiteellä myös tapa, että puhuu isäni päälle, kun olemme seurassa. Se ärsyttää isääni, joka lopettaa puhumisen ja äitee jatkaa: joo joo... puhuhan loppuun sitten (vaikka hänet juuri keskeytettiin).

Onneksi ovat muuten mukavia ihmisiä, mutta puhumistavoiltaan kuin "norsuja posliinikaupassa" - en tiedä, onko muille sattunut? (Ja takaan, enemmän kuin vain "puheliaita") -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta kokemusta on samasta asiasta. Yritän vain olla mahdollisimman vähän tekemisissä pälpättäjien ja päällepuhujien kanssa ja pidätellä raivoani hiljaa, jos olen heidän seurassaan.

Vierailija
4/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kokemusta on samasta asiasta. Yritän vain olla mahdollisimman vähän tekemisissä pälpättäjien ja päällepuhujien kanssa ja pidätellä raivoani hiljaa, jos olen heidän seurassaan.

Tuollaiset ihmiset on väsyttäviä.

Ajattelevat ääneen ja suoltavat tekstiä automaattisesti suustaan ulos - ilman kritiikkiä.

Miksi heillä muuten on aina niin kova ääni?

Vierailija
5/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä kenties ADHD tai ahdistuneisuushäiriö? Itse höpötän ainakin todennäköisesti koko ajan noiden syiden takia

Vierailija
6/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänellä kenties ADHD tai ahdistuneisuushäiriö? Itse höpötän ainakin todennäköisesti koko ajan noiden syiden takia

Lopeta se puhuminen, voit opetella kuuntelemaan ja ajattelemaan.

Vierailija
7/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ihan mahdollista ja jopa oikein, että asiasta huomauttaa kauniisti kyseiselle henkilölle. Ei mitään pottuilua, vaan ihan asiallisesti tyyliin "oletko muuten huomannut, että puhut aika lailla koko ajan? Mitä jos muutkin saisivat sanansijaa välillä?".

Jos tuosta joku suuttuu, eipä voi mitään.

Vierailija
8/8 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulija vain torkahtaa istualleen, jospa säälisi väsynyttä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi