Vauva ekaa kertaa hoitoon ja ahdistaa
8kk ikäinen vauvani on menossa tulevaksi viikonlopuksi isovanhemmille hoitoon. Ollut aiemmin yhden yön vain isän kanssa mutta ei vielä koskaan ilman äitiä ja isää. Sydän on palasina jo valmiiksi, pelkään etten pystykään jättämään lasta vaikka tiedänkin että hän on hyvissä käsissä.
Pahin pelkoni on että hän itkee ikäväänsä ja olen muualla :(
Minkä ikäisenä teidän pienet on olleet ekaa kertaa yötä hoidossa? Ja miten on mennyt? Onko tämän ikäisellä vielä ikävän tunnetta/eroahdistusta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenpsykiatrien nyrkkisääntö (kannanotto) on, että vauva voi olla erossa pääsääntöisesestä hoivaajastaan niin monta tuntia kun ikää on kuukauksissa. Vuoden jälkeen niin monta yötä kun ikää vuosissa.
Joskus on vain pakko vauvan olla erossa äidistä. Meillä näin kävi kun vauva oli 5 päivän vanha. Olin viikon pois kotoa.
Alapeukuttajille tiedoksi että jouduin sairaalaan.
Omasta kokemuksesta sanoisin että ero on vaikeampi sinulle kuin vauvalle. Oma esikoiseni oli ekaa kertaa isovanhemmilla yön yli hoidossa 10kk ikäisenä. Vauva oli nukkua posottanut koko yön tyytyväisenä, itse tuskin sain unta.
Ihanaa että lapsella on isovanhemmat joista on apua ja joihin on mahdollista luoda läheinen suhde. Tsemppiä. Kyllä se siitä.
Koko viikonlopuksi? Ei ihme, että ahdistaa.