Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset vastustaa uutta teknologiaa?

Vierailija
10.06.2021 |

Esim. älykännyköitä tai muita laitteita. Ne helpottaa elämää kummasti. Pelkäävätkö etteivät opi käyttämään, tai että koukuttuvat niihin? Enkä puhu nyt somesta, vaan gps:stä ja siitä että netti kulkee aina mukana, voi tarkistaa asian kuin asian menossa ja spontaanisti.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tarkistetaan netistä, mitään ei enää itse tiedetä, ei osata päässälaskua, ei osata suunnistaa ilman puhelimen karttaa jne.

Vierailija
2/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään innoissani, että kaikki mobiilisoituu. Mitäs sitten teet, jos puhelin vioittuu ja olisi aihetta käyttää jotakin sovellusta?

Maksaminen on ainaskin kätevintä maksaa kortilla ja käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tarkistetaan netistä, mitään ei enää itse tiedetä, ei osata päässälaskua, ei osata suunnistaa ilman puhelimen karttaa jne.

Joo, en todellakaan osaa suunnistaa ilman karttaa. Tänään viimeksi jouduin katsomaan puhelimesta reittiohjetta kun menin uuteen paikkaan. Todella kätevää, hieno uudistus!

Vierailija
4/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on yleismaailmallinen ilmiö - kehitys. Uudet sukupolvet eivät suurelta osin osaa esi-isiemme taitoja, sillä olemme kehittäneet uudenlaisen tavan näiden taitojen hoitamiseen tai tehneet taidoista tarpeettomia.

Uudet sukupolvet taas pitävät hallussaan uusia taitoja - sellaisia, joista menneisyydessä ei osattu edes unelmoida.

Tämä on ihan luonnollista.

Vierailija
5/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt tässä sano että PITÄISI hankkia se älypuhelin jos ei millään halua. Mutta mun on vaikea ymmärtää sitä, ja haluaisin kuulla niitä syitä tuollaisen vastustamisen taustalla. Ihan jotkut mun ikäisetkin vastustaa, aika harva, mutta muutama. -AP

Vierailija
6/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on yleismaailmallinen ilmiö - kehitys. Uudet sukupolvet eivät suurelta osin osaa esi-isiemme taitoja, sillä olemme kehittäneet uudenlaisen tavan näiden taitojen hoitamiseen tai tehneet taidoista tarpeettomia.

Uudet sukupolvet taas pitävät hallussaan uusia taitoja - sellaisia, joista menneisyydessä ei osattu edes unelmoida.

Älykännykän tarjoamilla taidoilla ei tee oikeastaan yhtään mitään. Naama koko ajan puhelimessa näyttää retardilta.

Vierailija
7/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ne koukuttuvat niihin. Ei tosin muhun kun en sellasia omista.  Se mitä kattoo ympärillä on pelottaa.

Sähkönen media on herkkä. Jos mediaa tehdään ja ollaan jo nyt pulassa siinä että miten tämä nykyaika säilyy jälkipolville kun kaikki on sähkön varassa kunnes katkeaa. Ja ne tolkuttomat uudet variaatiot . kuka hullu haluaa jatkuvasti  ottaa backkuppeja kun filmikuvissa ja filmivideokameroilla kaikki on tallessa . Parhaimmillaan sata vuotta ilman backuppeja backuppeja niin edelleen.

Ajattele jonkun muistot on vain  kännyssä kuvissa. Ja ajattele mitä olisi käyny vanhoille elokuville? Jossakin tapauksessa hyötyä mutta niin paljon negatiivista  ja jotkut ei halua ilmeisesti ajatella sitä.

Vierailija
8/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perusihmisen pitää perustaidot osata. Että voi sanoa itseään edes vähän fiksuksi. Maailam voi sortua kun massat kasvaa tuolla ja tänne pyrkii. On se kiva nähdä maailma vaaleanpunaisin lasein.

Vierailija
9/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt tässä sano että PITÄISI hankkia se älypuhelin jos ei millään halua. Mutta mun on vaikea ymmärtää sitä, ja haluaisin kuulla niitä syitä tuollaisen vastustamisen taustalla. Ihan jotkut mun ikäisetkin vastustaa, aika harva, mutta muutama. -AP

Katsele ympärillesi, niin näet niitä syitä koko ajan. Huumausaineet on paha asia, koska ne koukuttavat ihmisen. Ja ihan samalla tavalla koukuttaa älypuhelin käyttäjänsä. Narkkaria ei tunnista helposti, mutta älypuhelinkoukussa olevia ihmisiä näkee koko ajan. Koitappa olla viikko ilman, niin tiedät mistä puhun.

Vierailija
10/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytekniikka voi myös vakoilla tai viruksen avulla varastaa sinulta tärkeitä asioita. Simppelimmässä maailmassa asiat on helpompi pitää omissa käsissä.

Vierailija
11/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykännykän tarjoamilla taidoilla ei tee oikeastaan yhtään mitään. Naama koko ajan puhelimessa näyttää retardilta.

Minä en puhunut niinkään älypuhelimesta yksittäisenä asiana vaan laajemmin ihmiskunnan kehityksestä. Esimerkiksi kyky hallita valtavaa määrää informaatiota on uudenlainen kyky. Aiemmin meillä ei ole ollut karrikoidusti kaikkea maailman tietoa hallussamme ja helposti saatavilla. Ylipäätään ajatustyö on muuttunut ja saatavilla olevan tiedon hallinta ylittää ihmisen kapasiteetin.

Vierailija
12/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vastusta, mutta pakko myöntää että mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä vähemmän olen aallonharjalla näistä uusista asioista ja kaikki tuntuu haasteellisemmalta opetella. Minusta on siis tullut äitini. Välillä tuntuu, että meidän 3,5 -vuotiaskin osaa käyttää kaikkia laitteita näppärämmin kuin minä meidän 10-vuotiaasta nyt puhumattakaan.

Vierailija
13/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä perusihmisen pitää perustaidot osata. Että voi sanoa itseään edes vähän fiksuksi. Maailam voi sortua kun massat kasvaa tuolla ja tänne pyrkii. On se kiva nähdä maailma vaaleanpunaisin lasein.

Minä en katsele maailmaa vaaleanpunaisin lasein. Yritän tässä herättää keskustelua…

Määrittele mitä ovat perustaidot joita perusihmisen tulee hallita? Tulen teko perinteisin menetelmin? Suunnistaminen? Yhteenlasku? Lypsäminen? Lankapuhelimen käyttö?

Vierailija
14/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sotke älykkyyttä tähän. Se, että ihminen ei osaisi suunnistaa maastokartan ja kompassin avulla ei tee hänestä tyhmää.

Yhteiskunnallinen katastrofi on mahdollinen, tietenkin. Tällöin pitäisikin miettiä olisiko lapsille syytä koulussa ja kotona opettaa ns. huoltovarmuuden ja henkilökohtaisen kriisinhallinnan kannalta oleellisia taitoja.

Nykynuorten viaksi ei voi tätä asiaa laittaa. Vastuu opettamisesta lienee ennemminkin sinun ja minun sukupolvellani.

Vierailija
15/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankapuhelin oli kyllä kätevämpi...

Vierailija
16/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en todellakaan osaa suunnistaa ilman karttaa. Tänään viimeksi jouduin katsomaan puhelimesta reittiohjetta kun menin uuteen paikkaan. Todella kätevää, hieno uudistus!

Elämää helpottava teknologia on hyvä asia. Kun teknologiasta tulee elämä, ollaan hakoteillä ja sieltä poispääsemisen estää elämäksi muuttunut laite.

Vierailija
17/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutkaan eläimet käytä kännykkää.

Kohta tulee digitalisaatio jossa ihmisillä pitäisi olla mikrosiru ja robotti ruohonleikkuri leikkaa ruohon. Ihmiset tekee töitä vaan kotona. Ettekö ole kattonu dystopia elokuvia ja sellaisia jossa tekoäly teknologia vioittuu ja hyökkää ihmisten kimppuun!!

Tätä en halua maailmaan Miksei kehitys voi vaan pysähtyä?? Mikä siinä on kertokaa joku

Vierailija
18/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muutkaan eläimet käytä kännykkää.

Kohta tulee digitalisaatio jossa ihmisillä pitäisi olla mikrosiru ja robotti ruohonleikkuri leikkaa ruohon. Ihmiset tekee töitä vaan kotona. Ettekö ole kattonu dystopia elokuvia ja sellaisia jossa tekoäly teknologia vioittuu ja hyökkää ihmisten kimppuun!!

Tätä en halua maailmaan Miksei kehitys voi vaan pysähtyä?? Mikä siinä on kertokaa joku

😅

Vierailija
19/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks teknologian pitää koko ajan uudistua? 2010 luku oli jo hyvä :)

Ja muutenkin teknologia ei ole se vapahtaja kaikkeen

M20

Vierailija
20/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä vielä mitään. Tulevaisuudessa kännykkä lähtee kädestä ja olemme yhteydessä tietoverkkoihin suoraan aivoihin istutetulla sirulla.

Näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän