Miksi jotkut ihmiset vastustaa uutta teknologiaa?
Esim. älykännyköitä tai muita laitteita. Ne helpottaa elämää kummasti. Pelkäävätkö etteivät opi käyttämään, tai että koukuttuvat niihin? Enkä puhu nyt somesta, vaan gps:stä ja siitä että netti kulkee aina mukana, voi tarkistaa asian kuin asian menossa ja spontaanisti.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutkaan eläimet käytä kännykkää.
Kohta tulee digitalisaatio jossa ihmisillä pitäisi olla mikrosiru ja robotti ruohonleikkuri leikkaa ruohon. Ihmiset tekee töitä vaan kotona. Ettekö ole kattonu dystopia elokuvia ja sellaisia jossa tekoäly teknologia vioittuu ja hyökkää ihmisten kimppuun!!
Tätä en halua maailmaan Miksei kehitys voi vaan pysähtyä?? Mikä siinä on kertokaa joku😅
Mitä naurat?? Onhan robotit ja mikrosiru nyt jo käytössä. MINÄ EN MITÄÄN TEKNOLOGIA MAAPALLOA HALUA
Elän silleen niinkuin ite haluan. Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa
Sama täällä. Elokuvat ja sarjat ei ole vain elokuvia monet niistä ovat ennustaneet asioita esim Simpsonit
Ne vastustaa, jotka ovat tottuneet vanhaan malliin. Jatkuva kaiken uudistaminen turhauttaa ihmisiä ja jatkuvasti ollaan uudistamassa kaikkea. Ei tunnu mitään järkeä opetella uutta, kun vuosi myöhemmin se opittu juttu onkin historiaa. Näin itse ajattelen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tässä sano että PITÄISI hankkia se älypuhelin jos ei millään halua. Mutta mun on vaikea ymmärtää sitä, ja haluaisin kuulla niitä syitä tuollaisen vastustamisen taustalla. Ihan jotkut mun ikäisetkin vastustaa, aika harva, mutta muutama. -AP
Periaattesta en sinällään vastusta mitään vempaimia, mutta periaatteesta vastustan sitä, että:
-sinulla on pakko olla älykänny, jotta voit matkustaa bussilla tai junalla (muuten kaikki on hankalaa),
-sinulla on pakko olla appi, että voit tilata, ruokaa, teatterilippuja, mennä museoon (muuten kaikki on hankalaa)
-sinä maksat ruokakaupassa ostoksesi itse ja myyjät jäävät työttömiksi
- sinä hoidat pankki-/virasto- ym. asiat itse eikä pankkivirkailijoita ja muita virkailijoita enää tarvita ja he jäävät työttömiksi.
Ja sitten, kun kaikki nämä jäävät työttömiksi huudetaan, että työttömyys on omaa syytä.
Kyllä tuli on paholaisen keksintö. Ja pyörä kans!
Kaksinaamaista ja tekopyhää ihmetellä ylipainoa, kun mihinkään ei tarvitse enää mennä ja mielikin löystyy, kun kaiken tiedon saa nappeja painamalla. Sitten vielä uskotaan kaikkeen hölynpölyyn, kun "100 000 seuraajaakin on samaa mieltä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutkaan eläimet käytä kännykkää.
Kohta tulee digitalisaatio jossa ihmisillä pitäisi olla mikrosiru ja robotti ruohonleikkuri leikkaa ruohon. Ihmiset tekee töitä vaan kotona. Ettekö ole kattonu dystopia elokuvia ja sellaisia jossa tekoäly teknologia vioittuu ja hyökkää ihmisten kimppuun!!
Tätä en halua maailmaan Miksei kehitys voi vaan pysähtyä?? Mikä siinä on kertokaa joku😅
Mitä naurat?? Onhan robotit ja mikrosiru nyt jo käytössä. MINÄ EN MITÄÄN TEKNOLOGIA MAAPALLOA HALUA
Nauroin erityisesti kysymykselle miksei kehitys voi vaan pysähtyä. Kehitys voi pysähtyä ja ottaa takapakkia kuten historiasta olemme oppineet. Kuitenkin kaikki lajit, myös ne eläimet, kehittyvät pitkässä juoksussa suuntaan tai toiseen. Harva laji on säilynyt lähestulkoon muuttumattomana.
Sinun tahtotilasi ei vaikuta suureen kokonaisuuteen. Itse olen siis ns. varautuja, jos sellaista nimeä voidaan käyttää. Eli hyvinkin tietoinen erilaisista mahdollisista ja mahdottomista skenaarioista.
Liika on liikaa. Älypuhelin on hyvä renki, mutta huono isäntä.