Ihmiset ”pitää minua silmällä”
Ovat varautuneita ja kuin epäilisivät minua jostakin. Esimerkkinä tästä on, kun kadulla kävelen jonkun tuntemattoman ihmisen perässä, niin lähes kaikki alkaa aina vilkuilla olkansa yli minua niin kauan kun olen heidän takanaan. Välimatkaa saattaa olla jopa useita kymmeniä metrejä eli ei johdu siitä että roikkuisin ihan kiinni kenessäkään.
Minulle tulee sellainen olo tuosta vilkuilusta ja silmällä pitämisestä, että en saisi katsoa näitä ihmisiä ollenkaan. Että he pitävät minua jonain kyttääjänä ja siksi vilkuilevat koko ajan, että katsonko heitä.. Omituista ja ahdistavaa.
Kommentit (6)
Tiedän tavallaan tunteen.
Aina kun oon kotona ulkona, tekemässä pihahommia tai ottamassa aurinkoa, lähes jokainen naapuri kommentoi tätä jollekin perheenjäsenelleen ääneen, ja kyllä, kuulen kaikki kommentoinnit, vaikka yrittävät puhua hiljempaa.
Meidän tontti siis on sen verran pitkä, että rajalle mahtuu useampi naapuri.
Jostain kumman syystä mun tekemiset kiinnostaa ihmisiä, itse en välitä edes tietää, minkänäköisiä naapureita tässä asuu.
Joillekin se elämä on yhtä kuin kyttääminen.
Ainakin Helsingissä ihmiset oli neuroottisia, tai siis naiset. Olen itsekin nainen. Kerran ihan päiväsaikaankin kävelin vaan kadulla niin edellä oleva alkoi vilkuilla taakse ja sitten kiihdytti vauhtia kun näki minut :D
Moni ei myöskään ikinä moikannut vaikka tunsin opiskelupaikasta, oli naapuri jne. vaan painoivat vaan ohi ikäänkuin eivät tuntisi. Moni myös tiuski ja oli äkäinen.
En muista, että joku mies olisi noin toiminut. Pari pälyilevää nistiä näin, mutta se johtui niiden poikien käyttämistä aineista.
Valikoituukohan Helsinkiin juuri neuroottisia ja äksyjä naisia?
Nykyään asun Jyväskylässä ja mielestäni mukavampi ilmapiiri ja ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä ihmiset oli neuroottisia, tai siis naiset. Olen itsekin nainen. Kerran ihan päiväsaikaankin kävelin vaan kadulla niin edellä oleva alkoi vilkuilla taakse ja sitten kiihdytti vauhtia kun näki minut :D
Moni ei myöskään ikinä moikannut vaikka tunsin opiskelupaikasta, oli naapuri jne. vaan painoivat vaan ohi ikäänkuin eivät tuntisi. Moni myös tiuski ja oli äkäinen.
En muista, että joku mies olisi noin toiminut. Pari pälyilevää nistiä näin, mutta se johtui niiden poikien käyttämistä aineista.
Valikoituukohan Helsinkiin juuri neuroottisia ja äksyjä naisia?
Nykyään asun Jyväskylässä ja mielestäni mukavampi ilmapiiri ja ihmiset.
Koetas miettiä järkevää syytä sille miksi naiset on "suurkaupungissa" neuroottisempia perässä seuraajia kohtaan kuin Jyväskylän kaltaisessa pikkukylässä. Tuu kertomaan jos keksit.
Mä tiedän tapauksen, jossa erästä ihan oikeasti seurattiin, joten ei ihan tuulesta temmattu. Syytä en tiedä, eikä tiennyt seurattavakaan, mutta jännää se oli. Olin itsekin todistamassa näitä ilmiselviä, huvittaviakin tilanteita. Mutta tuohan on ihanaa, siis olo kun filmstaralla jos noin on.
kyllähän väkivalta on nykyisin saanut sellaiset mittasuhteet että herkempiä hirvittää. koska ja missä vaan voi tapahtua. ÄLä ota henkilökohtaisesti jos joku vilkuilee taakseen, on vaan pelokas.
Ei ne sua kato.