Koska ylioppilaiden kiitoskortit tulevat?
Lähetin kummipojalle 50€ ja leikkuulaudan. Ei ole vieläkään tullut kiitoskorttia.
Kommentit (16)
Heti kun saadaan kuvaajalta kuvat ja ehditään valita niistä hyvä ja teettää kortit. En siis ihan vielä odottelisi postilaatikolla.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ennen oli käytöstavat erilaiset.
Totta
voit saada elokuussa minulle kävi niin . oli postittanut 4 vrk saannista ja kiitteli. SUOMEN POSTIIN EI MITÄÄN LUOTTOA.
Kyllä sen verran pitäisi olla käytöstapoja, että kortit lähetetään ajoissa. Ihmiset ovat nähneet vaivaa lahjan ostamiseen. Kasvatus on monella pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Lakkiaiset oli lauantaina, nyt on torstai. Aika vikkelä saa olla, jos meinaa kiitoskortit hankkia ja postittaa perille. Olisiko 90-luvulla mennyt itsellä juhannukseen, että oli kortit saatu perille.
Viimenen postituspäivä halvemmalla merkillä on 15.12.
Ne kuvat ne on kyllä jo postanneet instaan ja vanhemmat faceen, että sieltä voit käydä ihailemassa ensihätään.
Meilä saavat heinäkuun puolivälin jälkeen, koska juhlatkin pidetään vasta heinäkuun alussa.
Eläpäs hättäile. Sitte ku ehtivät ne tilaamaan ja lähettämään. Kuukaudesta vuoteen näyttää kestävän.
Siinä ja siinä, että riittääkö 50€ kiitoskorttiin.
Minusta kiitoskorttien merkitys vähentynyt, enkä itse pidä niitä tärkeänä. Kiitokset lahjasta ja käynnistä sanotaan paikanpäällä tai puhelimella tai sähköpostitse. En säästele kiitoskortteja, menevät kuitenkin jossainvaiheessa roskikseen, ainakin työkavereiden naapureiden lasten yms.
Vähän ohis, mutta mun mielestäni se kiitoskortti voisi olla muutakin kuin sellainen teetetty kuvalla varustettu kortti.
Nuo kuvalliset tulevat kalliiksi, ja sitten saajana on ihmeissään, että mihin sen kuvan laittaa. Toki jos on oikein läheinen, niin haluaa sen kuvankin.
Mutta muuten... ja kun ei niitä voi laittaa paperinkeräykseenkään.
Kiitoskortti (tai vastaava) toki tulee lähettää. Voisihan se olla esim. sähköpostikin, mutta tällöin mielellään jotenkin personoitu, tyyliin "Kiitos leikkuulaudasta. Onpa kaunis, tälle tulee kyllä käyttöä!"
Me saatiin ulko-ovella kouraan kiitoskortti.
Fiksu teko! Ei tartte muistella kuka kävi ja säästää postituksen vaivan ja maksun.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kuvalliset tulevat kalliiksi, ja sitten saajana on ihmeissään, että mihin sen kuvan laittaa. Toki jos on oikein läheinen, niin haluaa sen kuvankin.
Miksi ihmeessä kuvallinen kortti tulisi kalliiksi? Tyttären kiitos kortti oli "haitarimallia", johon tuli jopa 6 kuvaa ja ne taisi maksaa 2€/kpl. Joku perusmalli olisi ollut varmaan alle euron. Että niin kallista.
Oman kokemukseni mukaan moni nuori, varovaisen arvion mukaan 95% lähettää tai soittaa kiioksensa ennen Joulua. - Loput 5% ei syystä tai toisesta halua kiittää saamastaaan lahjasta millään tavoin. En minä itse kiitosta odota saavani, mutta pienenä eleenä jo sana kiitos merkitsee ja tuntuu välillä hämmentävänkin hyvältä. - Sen sijaan ongelmaksi koin kun sain kiitoskortin minulle lähes tuntemattomalta. - Ehkä se jossain vaiheessa täytyy vain repiä ja laittaa roskiin, mutta tällaisen kiitoskortin saaminen uli, jotenkin tuli melkein kuin puskista ja onnisui yhtä aikaa ilahduttamaan ja mutta myös hämmentämään.
Kummisetä