kavereillä häät parinviikonpästä.. ja meillä ei rahaa edes omaan ruokaan.. mitä lahjaksi
ei nyt ilman lahjaakaan kehtais mennä saatika jättää menemättä.
Kommentit (52)
ole mieluummin viemättä mitään kun joku karsee raastin.
voi huoh..
hääkutsut laitetaan paria, kolme kk ennen... aika puistattavaa ois saada tommonen lahja!
kaikkia rakastan. ja elämäntilanteemme muuttui aika yllättäen joten. ja toisekseen tämä hääkutsu tulli kyllä vasta 3vk sitten.. ja aisiaa kyllä ihmettelinkin etä miksi niin myöhään.
t:ap
Mistähän niitä saa ostaa? Inhoan yli kaiken juuston raastamista, ja se on meillä mun homma kun mies kokkaa pastaruokia! :)
Tyhmiä noi, " miksi hankitte vauvoja" ? kyselyt. Ei kait kukaan pysty etukäteen täydellisesti suunnittelemaan tulevaisuuttaan. Joillain ihmisillä saattaa yksi ainoa asia viedä perikatoon raha-asiat. Yllättävä meno, sairaus ym.
Ap lahja on ihan hyvä, vie se raastin, ja yritä olla välittämättä näistä tolloista, jotka täällä vaan ilkeilevät.
kirjoitin vähän ejhkä huonosti mutta siitä pidäme huolen että ruokaa on ,vaatteita ja ,puhtautta niistä ei tingitä.. sitten jostain muusta ennemmin.
Tosi näppärä kapistus ja muistaakseni ainakin 15¿ arvoinen, jollei arvokkaampikin. :)
Miks täällä heti arvostellaan, jos toinen jotain kysyy. Taitaa osa porukasta olla täällä niin uusavutonta, etteivät ole koskaan veivattavaa raastinta nähneetkään. Sori vaan.
Mukavia juhlia ap!
Menette häihin, onnittelette sydämellisesti, nautitte mukavasta illasta ja hääparin onnesta.
Luulisi hääparinkin toivovan, että ette käytä viimeisiä rahojanne heidän lahjaansa. Tilanteen mukaanhan sitä eletään.
Miettikää sitä hääparia! Voivat olla ihan yhtä tiukassa tilanteessa mutta pulittavat ruoistanne ja juomistanne vähintään 30-40e. per pää :((
Vierailija:
Miettikää sitä hääparia! Voivat olla ihan yhtä tiukassa tilanteessa mutta pulittavat ruoistanne ja juomistanne vähintään 30-40e. per pää :((
Ei kait kenenkään tarvitse kärsiä, siitä että hääpari haluaa tarjota kalliin aterian.
helpottaisi mahdollisesti yli varojensa häitä järjestävää paria?
Että pitää vieraidenkin tuhlata kun parikin tuhlaa? En ymmärrä.
Vierailija:
Me maksettiin 16 euroa per nenä ja olen kyllä siinä käsityksessä että keskimääränen summa on 20 eur/hlö häätarjoiluista??? " Vähintään 30-40 euroa" on kyllä aiiiiiika liioiteltua!
tuore morsian ja järjestimme kyllä juhlat ainoastaan juhistaaksemme häitämme ja juhliaksemme niitä ystävien ja sukulaisten kanssa. En missään vaiheessa ajatellut sitä minään rahankeruuna tma. Lahjat on siinä niiiin sivuseikka.
Tosi hyvä juttu että se on vielä paketissakin. Tuollainenhan on oikein perinteinen häälahja, keittiövekotin jollaista ei varmaan ennestään löydy. Lapsiperheessä siitä voi olla saajalle tosi paljon iloa!
Lahjojen kierrätys on minustakin tosi hyvä juttu ja harrastan sitä itsekin. Jos tiedän ettei jollain lahjalla ole mulle käyttöä niin säästän sen pakkauksessaan ja annan sopivassa saumassa eteenpäin. Ja olen näin tehnyt myös häälahjojen kanssa, missään ei lue sääntöä että häälahjan pitää olla uusi ja vasta ostettu.
Yksi lahjakortti-idea voisi olla myös sellainen että jos teillä on mahdollisuus saada itse kaadettu kuusi (on esim. omaa metsää/mökki) niin veisitte hääparille ennen joulua kuusen kotiin. Me tehtiin kerran näin kiitokseksi koiranhoidosta ja saatiin rutkasti kiitoksia kauneimmasta kuusesta mitä heillä on koskaan ollut ja vielä ovelle tuotuna.
Meillä pitopalvelun kautta ruuat maksoi 29 euroa per nenä, ja siihen ruuan kanssa nautitut viinit 4 euroa per annos (sai hakea lisää) ja kahvin kanssa nautitut konjakit 4,80 per annos (yksi per nuppi), ja onhan se kahvin kanssa tarjottavakin ruokaa! Eli kakut ja muut oli 6 euroa per nokka.
Tästä tulee mun laskuopin mukaisesti 43,80 euroa per häävieras...
Mutta ei sikäli, eipä meillä loukkaannuttu pienemmistä lahjoista. Jokainen tuo sen verran kuin voi, ilman että joutuu taloudelliseen ahdinkoon. Halusin vain nyt selventää tuota häämatematiikkaa ruokien ja juomien osalta..
Tai sitten on viemättä mitään ja kutsuu nyt vihittävän parin aikanaan syksyn/talven mittaan vaikka saunomaan ja illalliselle.
Don' t worry, ap. Nämä arvostelijat ovat ilmeisesti sitä mieltä että kuka kutsun heidän häihinsä on saanut, tajuaa olla tulematta jos ei mukana keiku 100 euron lahja/shekki.
eli ei tarvitse teidän ihmisten ajatella että menemme syömään ja juomaan toisille.. ja juominkiakaan tuskin on tarjolla ja avikka olisi niin meidän perheestä alkoholia ei kukan ota känniin asti ja vettä juomme jos ruokaa olisi tarjolla..
että lahjan arvon pitää ylittää ruoan yms hinta!
Miksi mun pitäisi rankaista vieraitani, jos haluan tarjota heille kalliit herkut kun minulla on siihen mahdollisuus? Jos lahjalla pitäisi kustantaa juhlani, jäisivät opiskelevat ja kotona olevat äidit tulematta... Mieluiten juhlin ystävieni kanssa, vaikka eivät toisi yhtään mitään kuin itsensä juhliin!
Mistä tämä tälläinen ajatus tulee? Meillä maksoi 45¿/hlö menu eikä ollut lahjalistoja, itseasiassa pyydettiin lahjoittamaan rahat erääseen järjestöön jos halusi meitä muistaa. Häälahjoja emme siis saaneet, kauniita kortteja kylläkin kasapäin joita on ihana lukea uudestaan ja uudestaan!
Me halusimme juhlia läheistemme kanssa yhteistä taivaltamme, emme miettiä paljonkohan nyt tuokin on syönyt jo buffetista...hohhoijjaa!
kiitos kuitenkin asiallisia vastauksia antaneille.