Raitistunut puoliso - onko heitä?
Onko kenenkään puoliso oikeasti pitkän alkoholismin jälkeen raitistunut? Minkälainen ihminen hänestä raittiuden myötä tuli?
Kai tässä yritän kysyä että onko raitistuminen vain urbaanilegendaa vai onko tällaisia ihmisiä todella olemassa?
Kommentit (12)
Eikö mitään kokemuksia? Tätä vähän pelkäsinkin...
ap
Vierailija kirjoitti:
Harvinaista mutta mahdollista. Auttaa joko uskoon tulo tai sairastuminen johonkin vakavaan sairauteen, johon ainoa parannus on raitistuminen.
Sori en nähnyt tuota varmaan kirjoitit samaan aikaan kuin minä!
ap
Tunnen kymmeniä raitistuneita alkoholisteja. Olen myös seurustellut yhden raittiin alkoholistin kanssa, kun tutustuttiin hän oli ollut juomatta vasta reilun vuoden.
Tiedän raitistuneita. Ovat tulleet uskoon.
Mieheni oli alkoholisti joka raitistui, hänestä tuli samanlainen kuin oli ennen kuin ryyppääminen alkoi.
Tunnen yhden raitistuneen hyvin. Ei ole missään uskossa tai mitään sellaista. Joi aikanaan niin paljon, että oli menettää työnsä ja perheensä. Lopetti sitten kokonaan, eikä ole asiasta numeroa tehnyt eikä retkahtanut. Nyt ollut raittiina jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli alkoholisti joka raitistui, hänestä tuli samanlainen kuin oli ennen kuin ryyppääminen alkoi.
Samalla tavalla kävi täällä.
Täällä. Tunnen itseni lisäksi kaksi raitistunutta.
Lisää kokemuksia? Nyt alan jo uskoa että raitistuminen onkin mahdollista, kiitos vastauksista.
ap
Kyllä niitä on. En minäkään uskonut ennen kuin nykyisessä työssäni ja erään sattuman vuoksi olen tavannut useampia. Työni on sellaista, että suuri osa asiakkaista on tavalla tai toisella ollut vaikeuksissa ja selviytymässä niistä.
Usein raitistuminen vaatii suurempia elämänmuutoksia, että se juomisen pohjasyy poistuu.
Näin ollen raitistuneita puolisoita on usein luultavasti eri ihmisen puolisona kuin juomispäivinään.
Harvinaista mutta mahdollista. Auttaa joko uskoon tulo tai sairastuminen johonkin vakavaan sairauteen, johon ainoa parannus on raitistuminen.