Onko Pori hieno kaupunki?
Monet kun kehuvat, että Pori on Suomen paras kaupunki
Kommentit (14)
Färmy: smurffiina. Tämmöst tääl o tää touhu.
Yyteri kesällä kyllä on upea paikka.
Kyll maar Raum paremp o.Raum o ain Raum.Ol niigon gotonas Raumall.
Ei ole. Kaupungin päättäjät ryssii kaikki asiat niin, etten ymmärrä, miten se voi oikein olla edes mahdollista. Työttömiä on satoja, eikä tänne saada houkuteltua mitään uusia yrityksiä. Verorahat upotetaan käsittämättömiin kohteisiin, esim. tyhjään lentoyhteyteen Hki–Pori menee miljoonia. Puistojen nurmia ei leikata kuin keskikaupungilla. Kouluissa annetaan opetusta minimituntimäärä, olisikohan ollut lähestulkoon vähiten tunteja koko maan mittakaavassa. Mitä tahansa täällä yritetään, asiat haudataan vuosikausiksi valituskierteisiin.
Kauneutta täältä ei löydy muuta kuin parista korttelista jokirannasta. Kaikki muut talot ovat sellaisia neukkukerrostaloa tai lahoa puutaloja.
Ainoa positiivinen asia on Pori Jazz ja senaikainen Kirjurinluoto. Sannoille, siis Yyteriin, jos menee, hiekkaa löytyy varpaiden välistä vielä joulunakin, ja lisäksi saa keuhkoputkentulehduksen, koska siellä käy aina pirun kylmä tuuli. Muuten ihan kiva hiekkaranta se on, mutta siis kantsii ottaa tarpeeksi vällyä mukaan.
Ja mitä tulee hiekkaan, sitä löytyy aika monelta täkäläiseltä myös pi**usta. Oli sitten mies tai nainen. Onneksi on myös ihan normaaleja ihmisiä siellä joukossa, varsinkin ympäryskunnissa, jotka Pori pyrkii ahmimaan omaan kaaokseensa.
Porilaiset itse haukkuu ja väheksyy Poria. Tää on sopivan kokonen kaupunki. Oon itse aikoinaan muualta tänne muuttanut, mutta todennut tämän ihan hyväksi paikaksi elää. Ihmiset on alkuunsa kolean ja yrmyn oloisia, mutta kun niihin tutustuu niin ne on ihan mukavii.
Asuin Porissa 12 vuotta. Minusta se on mukava pikkukaupunki missä asuu kunnollisia ihmisiä. Pori Jazzit olivat aikanaan hirvittävä örvellystapahtuma, myöhemmin niistä tuli varsin mukavat juhlat. Varsinkin vanhemmat ihmiset ovat sellaisia hyvin aitoja ihmisiä (vaikka heidän puhumansa alkuperäinen Porin murre onkin aika järkyttävää).
On kyllä, ja kesällä varsinkin, Yyteri, Kirjurinluoto, kauppatori.
Ei erityisemmin. Muutama hieno rakennus ja siinä se.
Aikoinaan minulle markkinoitiin Poria merenrantakaupunkina. Se merenranta olikin 20km keskustasta pois päin. Läpi kaupungin virtaa joki, mutta ei vedä vertoja esimerkiksi Helsingin Pitäjän jokimaisemille.
Ihmiset ovat ikäviä. Joko kalluja tai kokoomuslaisia jotka larppaavat yläluokkaa.
En suosittele.
Tiäksää tuanoi.. Satakunta on sinikeltainen!
On, mutta ihmiset pilaa.