Lapseni molemmat kummit unohtivat hänen merkkipäivänsä!
Kuinka tärkeänä pidätte et kummit ja sukulaiset muistavat lastenne merkkipäiviä? Meillä on ollut sellainen tapa et kahville tullaan ja pienimuotoiset juhlat pidetään. Nyt kävi niin et kummit unohtivat kokonaan. Eivät edes korttia lähettäneet joka on musta aika kurja juttu =(
Kommentit (20)
Olisitte kutsuneet. Me olemme aina valmiita tulemaan, mutta teiltä ei ikinä tule kutsua, mutta kyllä odotatte lahjoja ja muistamisia aivan kohtuuttomalla tavalla meiltä. Lahjat vain on tärkeitä teille.
Että hieman voitte mennä itseennekin.
t. Leevin kummit
miksei ap voi kertoa onko kyseessä nimpparit vai synttärit vai ekan hampaan puhkeamispäivä???
eli meilläpäin ei mainakaan muisteta kenenkään nimppareita,
ei omien lasten eikä kummilasten...
taidetaan vaan kummeilta odottaa lahjusta jokaiseen " merkkipäivään" ...
Me itse ollaan niin kiireisiä, että on joka vuosi ollut vaikea sopia sellainen viikonloppu, että se käy kaikille!!!
vähäpätöisiinkin kahvituksiin pitää kutsua!!!
Jos ei kutsuta, ei tietenkään mennä! Sehän olisi suorastaan epäkohteliasta tunkea toisen kotiin ilmoittamatta.
minnekään ilman kutsua. Sitä paitsi, jotkuthan pitävät monet juhlat, yhdet lapsille, yhdet sukulaisille yms. Mistäs sitä tietää että milloin pitää mennä.
Tosin kyllä minä itse kummina kyselen kyllä aina jo viikkoja ennen etukäteen että milloinkas ne juhlat pidetään.
On hyvä muistaa että kummius ei toimi, jos se on vain yksisuuntaista. Kyllä vanhempienkin (ja myöhemmin lapsen) pitää olla aktiivisia, eikä odottaa lahjakuormaa kädet ristissä!
Mutta yrittäkää muistaa, että kummeilla on muutakin elämässä menoa.
Olisitte muistuttaneet kutsulla.
Minä olen kummina kahdelle ja aina tiedän kutsun saatuani, koska juhlitaan. Ei todellakaan aina samana päivänä.
ja joka vuosi ovat tulleet. Kuvittelin heidän tietävän ettei käytäntö ole muuttunut =((
ap
Meillä ainakin lähetän kutsut hyvissä ajoin. Siirrämme nimittäin syntymäpäivät vietettäväksi ed. tai seur. vkl, koska arki-illat menevät niin myöhään muutenkin, että ei pienet jaksa hoitopäivän päälle juhlia.
Mitä jos jatkossa muistuttaisit asiasta jos juhlinta on teille tärkeää?
Pahotitko lisää lapsesi mieltä jauhamalla miten kummit ei muistanu sua?
Kummitkin on ihmisiä ja ihmiset tekee virheitä. Vaikka lapsesi olisi elämäsi tärkein asia ja loukkaannut kun häntä ei vaikka nimppareilla muisteta niin ei se tarkoita ettei lapsesta välitetä.
Ensi vuonna soita vaikka viikkoa ennen ja mainitse tulevista nimppareista!!
Nyt voit vaikka soittaa ja pyytää tulemaan viikonloppuna??
Mielestäni synttärit tulisi kummien muistaa, nimpparien kanssa toimitaan ainakin meillä vähän satunnaisemmin.
Olin matkoilla merkkipäivänä joten laitoin viestin että lähetän lahjan postissa. Ei kiitosta tekstarilla/soitolla/kortilla. Eikä pyyntöä kahville. Että osataan sitä molemminpäin =(
Ei kummeja saa syyttää jos unohtaa!
Ei meillä ainakaan pidetä yleensä synttäreitä oikeana päivänä, vaan vaikka viikoa ennen/jälkeen. Eikä tulisi mieleenkään odottaa, että joku tulisi kutsumatta... en edes haluaisi sellaista. Kuulostaa oudolta. En minäkään menisi, jos en saisi erikseen kutsua.
Etkö sä ole muuten yhteyksissä lapsen kummeihin, jos niistä juhlista ei tullut edes puhetta?
Ikäväähän tuo on tietysti, ettei kummit muista, mutta ei siihen kuole. Mun kummini muisti mua aikoinaan ehkä joka toinen tai kolmas vuosi, vaikka oli ihan äitini parhaita kavereita. Siihen asennoitui vaan niin, että tuo piip nyt vaan on tuollainen, eikä odottanut liikoja. Törppöä käytöstä, kyllä.
että olisit nähnyt vaivaa juhlien järjestämisessa ja kutsumisessa? Ei kai se kummius ole vain sitä että kummit tulee lahaoja raahaten merkkipäiville. EI hyvää päivää vaan sulle.
mut mielestäni kummi voisi ihan kutsumattakin lähettää vaikkapa sen kortin, edes!
Itse pyrin kummina muistamaan kummilapsieni kaikki merkkipäivät ja soitan vanhemmille kysyäkseni koska juhlia vietätään enkä jää kutsuja odottamaan. No tulevaisuutta varten tiedän ettei tämä pelaa toiseen suuntaan...
ap
siihen opettanut et jos jotain saadaan ollaan kiitollisia siitä ja vaikka mitään ei tulisikaan ollaan kiitollisia siitä et tulevat edes paikalle. Meille ei se materia ole tärkeintä vaan ihan muut jutut!!!!
ap
aina muka jotain menoa, töitä tms. Pahinta oli, että väitti lähtevänsä mökille, ja sitten yksi tuttu näki hänet ravintolassa juhlimassa synttäreitä edeltävänä yönä. Eli oli keksinyt tuon mökki-tekosyyn, ettei tarvitse tulla, lähti mieluummin juhlimaan :-(. Tosi ikävää, en kyllä ole hänen kanssaan muutenkaan pahemmin tekemisissä enää, vaikka sisko onkin.
Pienen koululaisenkin juhlat selvitin etukäteen. Mutta koskaan ei ole minuunpäin otettu yhteyttä. Tai sitten on väitetty, ettei ole puhelinnumeroa tms.
Kutsukaa, jos haluatte kylään.