Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään joka olisi ostanut asunnon ulkomailta?

Vierailija
08.06.2021 |

Itse tunnen yhden miehen.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mun toisessa kotimaassa kaksi asuntoa. Toinen pieni talo aika isolla maatilkulla isovanhempieni kotikylässä. Siellä on kiva viettää maalaiselämää ja kasvatella omia vihanneksia.

Toisella puolen maata on pieni huvila merenrannalla. Siellä me nykyään vietetään lomat pääasiallisesti. Ihanaa nukahtaa Välimeren aaltojen kuiskintaan.

Suomessa asutaan vuokralla.

Kuulostaa idylliseltä. Mistä saisi rantatalon ei kovin kalliilla?

Portugalista?

Ehkei mistään...?

Portugalista, mutta ei golf-kohteista, jostain syrjemmältä. Lissabon on jo kallis.

Kreikka

Espanja

Turkki ehkä

Albaniaa jotkut hehkuttavat, mutta henkilökohtaisesti en tunne vetoa monesta syystä. 

Tarvitset tutustumisen kohteeseen, ja kokemukseeni perustuen ihan kaikista jopa ns. kalliista kohteista löytää kohtuuhintaisia ostettavia, kun käytät aikaa ja sinulla on vähän onneakin. 

Mutta tutustu huolella, sillä tulee kalliiksi jos et jostain syystä pidäkään kohteesta ja myyt sen pois nopealla aikataululla.

Vierailija
42/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, se eläkekohde on todennäköisesti Bali, jossa markkinat ovat kypsymässä, mutta vielä kiinnostavia kauniita alueita reunoilla joissa sijoitus on mielestäni kannattava. Siellä ehkä paras olisi rakennuttaa, mutta riskit ovat suuret, koska kaikenlaisia säätäjiä ja välikäsia ja korruptio aiheuttaa sen ettei tiedä miten käy loppujen lopuksi. Balilla on kohtuuhintainen elakeläisviisumi  55-vuotiaille, jollei ole muuttunut. 

Indonesia on epävakaa muslimimaa. En ikinä ostaisi sieltä asuntoa.

Niin, ehkä, mutta Balilla on paljon kansainvälisiä yrityksiä, siis hotelliketjuja ja turismi on ollut pääelinkeino pitkään, joten oletan että aika tasaisesti mennään jatkossakin. Mielestäni maa on riittävän vakaa ja muslimimaassa asun jo nyt :) 

Indonesiassa korruptio on mielestäni suurin riski, koska ma-fia on hietoutunut joka paikkaan ja hyvä-veli systeemin kanssa ulkomaalainen on aika voimaton. 

Mutta jos vain vaikkapa 20k euroa taloon niin, eiköhän yöt tule kuitenkin nukuttua. 

Minä investoin 200t€ etelän taloon. Alussa tuli muutaman kerran paniikkifiilis, "mitä olen mennyt tekemään", mutta eipä Suomestakaan tuolla summalla saa vastaavaa loma-asuntoa. Se on se sijainti, sijainti, sijainti. Plus lisäksi aito kivitalo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan vielä, se eläkekohde on todennäköisesti Bali, jossa markkinat ovat kypsymässä, mutta vielä kiinnostavia kauniita alueita reunoilla joissa sijoitus on mielestäni kannattava. Siellä ehkä paras olisi rakennuttaa, mutta riskit ovat suuret, koska kaikenlaisia säätäjiä ja välikäsia ja korruptio aiheuttaa sen ettei tiedä miten käy loppujen lopuksi. Balilla on kohtuuhintainen elakeläisviisumi  55-vuotiaille, jollei ole muuttunut. 

Indonesia on epävakaa muslimimaa. En ikinä ostaisi sieltä asuntoa.

Niin, ehkä, mutta Balilla on paljon kansainvälisiä yrityksiä, siis hotelliketjuja ja turismi on ollut pääelinkeino pitkään, joten oletan että aika tasaisesti mennään jatkossakin. Mielestäni maa on riittävän vakaa ja muslimimaassa asun jo nyt :) 

Indonesiassa korruptio on mielestäni suurin riski, koska ma-fia on hietoutunut joka paikkaan ja hyvä-veli systeemin kanssa ulkomaalainen on aika voimaton. 

Mutta jos vain vaikkapa 20k euroa taloon niin, eiköhän yöt tule kuitenkin nukuttua. 

Minä investoin 200t€ etelän taloon. Alussa tuli muutaman kerran paniikkifiilis, "mitä olen mennyt tekemään", mutta eipä Suomestakaan tuolla summalla saa vastaavaa loma-asuntoa. Se on se sijainti, sijainti, sijainti. Plus lisäksi aito kivitalo.

Tämä rohkaisee ja totta puhut. Se haluamasi sijainti on joka tekee elämästä kaunista, upea ranta, maisema, sujuvat yhteydet, luonto, elämisen helppous jne nehän ovat ilman hintalappua (sori huono käännös sanalle Priceless).

Onnea etelän asumiseesi.

Vierailija
44/44 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummot ovat ostaneet omakotitalon Floridasta vuosikymmeniä sitten jo.

Omistavat Suomestakin vielä omaisuutta. Mutta eivät käy Suomessa enää

Monta ystävääni omistaa Malagan läheltä asunnon ja pari Turkista ja 1 Bangkokista.

Lähinnä kerrostaloasunnoista on kyse