Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myynti-ilmoitukset: asialliset tarjoukset huomioidaan

Vierailija
08.06.2021 |

Näitä asialliset tarjoukset huomioidaan-ilmoituksia näkee aina välillä esim Torissa myynnissä olevassa tavarassa. Aina näitä yhdistää se, että tuote on jo alkujaan ylihinnoiteltu roimasti. Kuvitellaan, että uutena ostetusta tonnin tuotteesta saadaan vuoden tai parin käytön jälkeen vielä 700 euroa, vaikka todellinen markkinahinta on ehkä 400 euroa. Eipä siinä sitten kehtaa niitä "asiallisia tarjouksia" edes tehdä, kun myyjä ei selvästikään halua kauppoja saada alunpitäenkään aikaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät itsekin tietävät noissa ilmoituksissa, että myyvät tuotetta, jonka todellinen markkinahinta on huomattavasti heidän pyyntiään matalampi.

Vierailija
2/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se aina jättää tuotteeseen tinkimisen varaa.

Ennen kaikki kauppiaat tekivät näin.   Asiakas teki kauppoja pitkään ja pohti ja yritti saada hintaa alemmas.   Kauppias aina pikkasen pudotteli hintaa, koska oli jo alunperin pistänyt tuotteeseen sellaisen hinnan, että siitä on varaa pudottaa.

Niinpä asiakas osti lopulta tuotteen.  Ja osti hyvillä mielin.

Ja palasi taas uudestaan tekemaan kodinkone tai muita kauppoja samaan liikkeeseen, koska sieltä sai aina "hyvät alennukset".

Näin ne hyvät kauppiaat luo asiakassuhteita ja saavat pysyviä asiakkaita.

Ikävä ettei tuollaista kaupankäyntiä enää liikkeissä ole.  Yksityiskaupat ovat lähes loppuneet, tilalla ovat monikansalliset ketjut, Gigantit, Powerit ja muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinulla ei ollut varaa ostaa kaupasta eikä edes käytettynä eikä myyjä pudottanut hintaa.

Vierailija
4/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä pyytää mitä vaan. Vai saako? No kyllä saa. Itse pyydän yleensä vähemmän kuin mitä olisi voinut pyytää. Usein tavarat menevät samantien ja jonossakin on monta.

Itseäni silti ärsyttää hintapoliisit jotka mollaavat jatkuvasti muiden hintapyyntöjä. Eiköhän se ole myyjän oikeus pyytää mitä haluaa. Jos ei mene kaupaksi niin jättää myymättä tai pudottaa hintaa. Ihme valitusta.

Vierailija
5/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä pyytää mitä vaan. Vai saako? No kyllä saa. Itse pyydän yleensä vähemmän kuin mitä olisi voinut pyytää. Usein tavarat menevät samantien ja jonossakin on monta.

Itseäni silti ärsyttää hintapoliisit jotka mollaavat jatkuvasti muiden hintapyyntöjä. Eiköhän se ole myyjän oikeus pyytää mitä haluaa. Jos ei mene kaupaksi niin jättää myymättä tai pudottaa hintaa. Ihme valitusta.

Näistä ylihinnoittelijoista ei olisi kukaan valmis itse maksamaan omia pyyntihintojaan. Ovat juuri niitä tyyppejä, jotka pitävät omia tavaroitaan arvokkaina ja muiden tavaroita taas liian kalliina.

Vierailija
6/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten todellisen arvon on nähnyt, kun on seurannut jotain tuotetta, joka myydään muuton tieltä tai asunnosta, joka pitää saada äkkiä tyhjäksi. Aluksi tuotteen hinta on 200€. Sitten 120€. Kohta 80€. Lopulta 50€, jolla se sitten menee.

Vierailija
7/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä ylihinnoittelijoista ei olisi kukaan valmis itse maksamaan omia pyyntihintojaan. Ovat juuri niitä tyyppejä, jotka pitävät omia tavaroitaan arvokkaina ja muiden tavaroita taas liian kalliina.

Ei pidä paikkaansa, kyllä mä maksan jos jotakin oikeasti haluan.

Moni ostajista tuntuu haluavan vaan ostaa huvikseen tai halvalla eikä itse tuote kiinnosta. Sitten vingutaan kun liian kallis.

Eri

Vierailija
8/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitan aina aika korkeat hinnat, usein menevät kaupaksi. Olen myös huomannut että moni tinkii jo valmiiksi pienestä hinnasta mikä ottaa päähän joten parempi laittaa tinkimisen varaa ja koskaan ei tiedä jos joku maksaisikin jopa täyden hinnan niinkuin on käynyt :)

Vierailija
9/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten todellisen arvon on nähnyt, kun on seurannut jotain tuotetta, joka myydään muuton tieltä tai asunnosta, joka pitää saada äkkiä tyhjäksi. Aluksi tuotteen hinta on 200€. Sitten 120€. Kohta 80€. Lopulta 50€, jolla se sitten menee.

Tavaran todellinen arvo on hinta, jonka joku ostaja suostuu maksamaan. Se voi vaihdella paljonkin riippuen siitä löytyykö sopiva ostaja heti ja onko myyjällä kiire vai ei.

Hintapoliisit mollaavat hintapyyntöjä tarkoituksenaan painaa hintoja alas ja saada itselle tavaraa mahdollisimman halvalla.

Vierailija
10/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ostajista tuntuu haluavan vaan ostaa huvikseen tai halvalla eikä itse tuote kiinnosta. Sitten vingutaan kun liian kallis.

Eri

Minä olen etsinyt nyt itselleni Torista yöpöytää, mutta vielä ei ole tärpännyt omalta kotipaikkakunnaltani. Jos joskus löydän mieleiseni, niin en minä siitä sataa euroa maksa vaikka tuote kiinnostaakin, jos muualla Suomessa myydään vastaavia 40-50 eurolla.

Vierailija
11/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Minä olen etsinyt nyt itselleni Torista yöpöytää, mutta vielä ei ole tärpännyt omalta kotipaikkakunnaltani. Jos joskus löydän mieleiseni, niin en minä siitä sataa euroa maksa vaikka tuote kiinnostaakin, jos muualla Suomessa myydään vastaavia 40-50 eurolla.

Eikai kukaan nyt maksakaan enempää jos samanlaisen saa halvemmalla 😂

Vierailija
12/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Eikai kukaan nyt maksakaan enempää jos samanlaisen saa halvemmalla 😂

Mutta sitten kun se kaipaamasi sopiva tuote tuleekin tarjolle omalle kotipaikkakunnallesi puolen vuoden odottamisen jälkeen, niin se myyjä on reippaasti ylihinnoitellut sen. Ei oikein mitään 40 euron käytettyä yöpöytää viitsi ruveta jostain 500 kilometrin päästä hankkimaan. Sitten siitä tulee jo itsellekin kallis.

Vierailija
13/13 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsanmäen ohjelmassa usein tulee ilmi, että asiakas luulee 40 euron tuotteen olevan 300 euron arvoinen. Siksi tavaroiden pyyntihinta voi olla alussa 1500€, vaikka 300€ olisi lähempänä totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän