Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisi jaksaa elää vielä yli 16 800 päivää. Miten? Miten jaksaa köyhänä, ulosotto velallisena, joka ei saa töitä?

Vierailija
08.06.2021 |

Jos olisi miljonääri, niin haluaisin elää ikuisesti.
Nyt kesä, lapsilla kesäloma koulusta. Tylsää tylsää, työttömän elämä on tylsää. Rahaa tilillä 40e. Edes rannalle ei pääse, kun bussi maksaa.
Vielä 10v sitten kuvittelin, että pääsen töihin ja saan velat pois. No en pääse, kaksi amistutkintoa suoritettuna, mutta niitä papereita voi käyttää pyllyn pyyhintään.

Miten jaksatte muut n. 35v ihmiset?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakemalla velkajärjestelyä uo-veloille.  Jotakin toivoa siis on.

Tätä varten pitää olla työ. Pitää ainakin 3kk ajan itse maksa velkoja 150-300e /kk. Kelan rahalla kun en pysty

Ap

No ei tarvitse olla, työtön voi päästä velkajärjestelyyn (jos työttömyys on vakiintunut tilanne).

Ja jos olet Kelan rahoilla, sinun ei tarvitse maksaa velkoja lainkaan.

Vierailija
22/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukioon ja korkeakouluun opiskelemaan mielenkiintoista ja työllistävää alaa. Suomessa se ylellisyys on mahdollista tuloista ja iästä riippumatta toisin kuin suurelle osalle maailman väestöstä. Tai sitten on vaan tyydyttävä siihen mitä on jos ei halua elämäänsä parantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman ihmisistä kitkuttelee paljon alle sun elintason. Sun ei tarvi ees tehdä mitään ja saat silti rahaa. Ei kannata jäädä piehtaroimaan itsesääliin vaan tehdä jotain asioiden eteen: voit yrittää hakea vaikka töitä omien tutkintojen ulkopuolelta. Tai opiskella lisää. Onko sulla ketään kaveria, joka voisi viedä rannalle?

Suhteellinen köyhyys on hanurista mutta ei sen takia kannata menettää elämän haluaan.

Ei ole ketään ystäviä. Saan perjantaina lainaan rahaa muutaman kerran kympin, jospa silloin varaa bussilla uimarannalle. Ap

Vierailija
24/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tää sun tilanne on käyty monesti läpi. Yleensä päädyt siihen, että teet vielä lapsen, jotta voit useamman vuoden "kerätä rohkeutta" kotona.

Vierailija
25/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalukioon ja korkeakouluun opiskelemaan mielenkiintoista ja työllistävää alaa. Suomessa se ylellisyys on mahdollista tuloista ja iästä riippumatta toisin kuin suurelle osalle maailman väestöstä. Tai sitten on vaan tyydyttävä siihen mitä on jos ei halua elämäänsä parantaa.

En saa opintolainaa. 250e opintotuki, miinus verot, ei auta perheellistä ihmistä, kun opintolaina katsotaan tuloiksi. Nyt saan Kelalta 1030e käteen.

En tiedä muuta kiinnostavaa alaa, kuin lääkärin työ, ja rahkeet ei riitä. En päässyt lähihoitajan pääsykokeissa matematiikan osiota läpi. Ei hitto jaksa elää tätä kakkaa!!! :( ap

Vierailija
26/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on 46 VUOTTA.

Vierailija
27/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on 46 VUOTTA.

Ja 40 vuotta liikaa

Ap

Vierailija
28/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidetä.

Miten jaksatte?

Vierailija
29/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala harrastamaan meditaatiota ja valaistu. Sitten kun olet valaistunut, auta muitakin ihmisiä valaistumaan.

Valaistunut spurgu on korkeammalla tasolla kuin valaistumaton miljardööri.

Vierailija
30/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaispalkalle olisi kysyntää. Pari tonnia kuussa jos saisi ilman työvelvoitetta niin hyvä.

Vierailija
31/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei pidetä.

Miten jaksatte?

Miten alapeukuttaja jaksaa tätä kakkaa, jota elämäksi kutsutaan? Ap

Vierailija
32/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä varten pitää olla työ. Pitää ainakin 3kk ajan itse maksa velkoja 150-300e /kk. Kelan rahalla kun en pysty

Ap

No ei tarvitse olla, työtön voi päästä velkajärjestelyyn (jos työttömyys on vakiintunut tilanne).

Miksi tätä on alapeukutettu? Työttömänä voi oikeasti päästä velkajärjestelyyn. Olen ihan elävä todiste siitä.

Ja Kelan pikkuruisista tuista ei oikeasti tarvitse lyhentää velkoja. Tietysti saa, jos haluaa (ja kuka estää vaikka olemasta lähes syömättä tai asumasta vaikka teltassa). Mutta velkaneuvonnan laskelmien mukaan maksuvaraa ei ole. Ansiosidonnainen on eri asia.

Vierailija
33/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi tätä on alapeukutettu? Työttömänä voi oikeasti päästä velkajärjestelyyn. Olen ihan elävä todiste siitä.

Ja Kelan pikkuruisista tuista ei oikeasti tarvitse lyhentää velkoja. Tietysti saa, jos haluaa (ja kuka estää vaikka olemasta lähes syömättä tai asumasta vaikka teltassa). Mutta velkaneuvonnan laskelmien mukaan maksuvaraa ei ole. Ansiosidonnainen on eri asia.

Kiitos tästä. Näyttää, että syyskuussa aukeaa taas neuvonnat täällä päin, kuinkahan nopeasti pääsee järjestelyyn? Ap

Vierailija
34/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kuolla minä hetkenä tahansa. tai elää yli tuon määrän. kannattaa elää nyt.

Miten tässä "elää" kun tilillä on 40e?

Pääseekö sillä kuukaudeksi Havaijille, tai muuta mahtavaa tekemään?

Kakkaa, Tulisipa syöpä ja veisi. Ap

Vierailija
35/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten tämä toimii ? Pääset järjestelyyn, ja velat annetaan anteeksi?

Vierailija
36/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos tästä. Näyttää, että syyskuussa aukeaa taas neuvonnat täällä päin, kuinkahan nopeasti pääsee järjestelyyn? Ap

Se riippuu esim. paikkakunnasta, mahdollisesta ruuhkasta ja muistakin tekijöistä. Minulla taisi kestää selvästi tavallista kauemmin, aika tarkkaan vuosi meni järjestelyn alkuun siitä kun ekan kerran otin velkaneuvontaan yhteyttä.  Yleensä se on varmaan lähempänä puolta vuotta (tai vähemmänkin).

Eikä se velkajärjestelyyn pääsy tietenkään varmaa ole. Työttömyyden pitää olla ainakin vakiintunut eli muistaakseni vähintään vuosi pitää olla yhtäjaksoista työttömyyttä takana (itse olin ollut 2,5 vuotta työttömänä hakuvaiheessa). Pitkäaikaistyötön voi saada ns. nollaohjelman (eli ei maksuvaraa), joka kestää viisi vuotta. Eli käytännössä velat saa kokonaan anteeksi ja kuukauden sisällä järjestelyn loppumisesta luottotiedot ovat puhtaat.

Mutta jos sitten kuitenkin vaikka työllistyy (tai muuten saa isommin rahaa) järjestelyn aikana, joutuu velkojakin tietysti maksamaan. 

Ilman muuta sinun kannattaa ottaa sinne velkaneuvontaan yhteyttä, antavat infoa ja osaavat myös sanoa, mitkä ovat mahdollisuutesi päästä järjestelyyn.

Vierailija
37/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko englantia? Nykyään etsitään vähän väliä asiakaspalveluun suomenkielistä,joka osaa myös englantia. Etätöitä.

Jollet osaa niin sinullahan on sitä aikaa opetella.

Miten pitkällä se ranta on, voiko sinne kävellä? 15 km kävelee 2 tunnissa.

Vierailija
38/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten tämä toimii ? Pääset järjestelyyn, ja velat annetaan anteeksi?

Kyllä, viiden vuoden ns. nollaohjelma. Velat saa kokonaan anteeksi sen jälkeen - ellei tulotaso nouse. Ihan hiukan saa tienata ilman, että ohjelmaa ja maksuvaraa tsekataan uudelleen. Summa on nyt muistaakseni 2003 euroa vuodessa, eli jos sen yli tienaa, niin puolet ylimenevästä osasta joutuu maksamaan velkojille. 

Vierailija
39/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä ongelmaasi. Jos et ole työllistymässä ikinä, niin mitä väliä veloilla on, sillä ei Kelan minimituloista voida ulosmitata? Ja velat vanhenee aikanaan.

Vierailija
40/49 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele uusi, työllistävä tutkinto. Ei tarvitse ottaa opintolainaakaan (et saisikaan) kun olet jo ulosotossa, saat toimeentulotukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi