Miten unille 3-4kk vauvat
Nukahtavatko vauvanne päikkäreille vain ja ainoastaan maidon avulla vaiko esim. tutin kanssa? Ja annatteko yl. maitoa heräämisen jälkeen vaiko ennen päikkäreitä vaiko sekä että?
Kommentit (2)
nukahtaa päivisin pääasiassa vaunuihin heijaamalla. Aamupäivisin nukahti ekat 3kk aina rinnalle, mutta nyt ei enää uni tartu. Nukahtaa kuitenkin omaan sänkyyn pienen " unilaulannan" jälkeen. Turvana on maidonhajuinen rätti kainalossa, jota sitten imeskelee....
Iltaisin nukahtaa myös itse sänkyyn ed. mainitulla tavalla, yleensä hyvin maitoa tankanneena ensin. Iltanukahtaminen on ollut näin alusta pitäen, eli vaikka olisi nukahtanut rinnalle, olen herättänyt hänet aavistuksen verran ennen sänkyyn laskemista. Tämä siis siksi, että vauvalle muodostuu kuva siitä, että nukahtaa sänkyynsä.
Yöllä äidin laiskuutta siirtyykin sitten yleensä mun kainaloon syöttöjen yhteydessä...
Hei.
Meillä siis otsikon ikäinen pikkuneiti. Nukahtaa päivällä hyvin ilman tissiä, yöunille ei olla kokeiltukaan muuten kuin tissillä. Oltuaan yli 2h (vaihteluväli 2-4h suurinpiirtein) hereillä uni voittaa, oli sitten syönyt milloin tahansa. Pienempänä tosin nukahti aina tisulle ja heti herättyään syötiin taas, mutta ei enää ehkä kuukauteen? Nyt syötän, kun tuntuu nälkäiseltä (levottumuutta, kitinää). Olen huomannut, että enää ei maistu pian heräämisen jälkeen, vaan tykkää leikkiä hetken ainakin ennen syöttöä. Joskus saattaa mennä toista tuntiakin heräämisen jälkeen ennen kuin syödään. Aamuisin syö ennen sängystä heräämistä (n.kasilta) eikä yleensä enää ota tisua ennen ekoja unia (n.10-12.30). Erityisesti tämä tuntui aluksi hassulta; miten jaksaa nukkua noin kauan, vaikka ed.syömisestä on monta tuntia...? Mutta niin se vain tuntuu olevan.
Olisiko teillä juuri se aika (3-4kk), kun tämä rytmi muuttuu myös eli ei aina tisua unille mennessä/sieltä tullessa?
Aurinkoa!
t. KevätKakkonen ja tytöt