Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisuksi?

Vierailija
21.08.2006 |

Äitiysraha loppuu vajaan kk. päästä ja mies työtön. Mies koittaa hakea töitä muttei tunnu löytyvän. Itselläni ei ole koulutusta joten omalla kohdalla töihin pääseminen vielä hankalampaa. :( Jos jään kotihoidontuelle niin miehen työttömyyskorvauksesta vähennetään se minun saama tuki. Masentaa. Mikä olisi nopea ratkaisu ettei mene ihan persiilleen? Koskaan ei olla oltu samanlaisessa loukussa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen työtön hoitaa kotona lapsen. Mitä muutakaan tuossa oikein voisi...?

Vierailija
2/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ekaksi kehottaa hakemaan opiskelemaan ja opintotuella ei kyllä eletä kahden lapsen kanssa. Voinko siis mennä työnhakijaksi ihan normaalisti ja vaikka työmarkkinatuella harjoittelemaan? Hmm...Töihin mieluummin haluaisin...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin turhauttaa hakea sinne jos en saa töitä ja en saa työttömyyskorvaustakaan siltä rangaistusajalta.

ap

Vierailija
4/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaan ollut aina oppimisvaikeuksia eikä opiskelu suju niin vaan...opiskelin vähän aikaa ammattikoulussa esikoisen vauva-aikana ja kaikki kaatui niskaan ja heti putosin kärryiltä. :( Tuntui todella rankalta oppiminen kun ei kotona ollut mahdollisuutta opiskella. Täysi kaaos koko ajan. Muuta en haluaisi kuin semmoisen selkeän käytännön työn minkä omaksuisi helposti. Minulle kelpaa kyllä siivoushommatkin. Olen talouskoulun käynyt kyllä joskus. Siitä ajasta nautin.

ap

Vierailija
5/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muussa asiassa en ole kokenut onnistuneeni koskaan vaikka olen yrittänyt. Turhautunut olen vaan aina. Muutosta elämään kaipaan kyllä.

ap

Vierailija
6/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty varmaan voi jos saa isompaa työttömyysrahaa, mutta kun mies saa minimirahaa niin käteen ei jäisi juuri mitään! Sossuun meno ahdistaa. :/ En halua mitenkään leimautua suvun silmissä. Se on minulle se viimeinen paikka minne haluan mennä. Töitä alan hakea varmuuden vuoksi ellei miehelle ala löytymään mitään.

ap

Vierailija
7/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies onkin masentunut kun ei mistään saa töitä vaikka olisi taitoja vaikka mihin. Vaikuttanee miehen ulkonäkö siihenkin mikä vituttaa miestä älyttömästi! Miehellä kun rastat niin kaikki katsoo kieroon.

ap

Vierailija
8/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...enkä jaksa uskoa että vaan sen takia dissattaisiin...

Vierailija
9/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on muusikko siis " epävirallisesti" ja saa siitäkin silloin tällöin tuloa. Rastojen leikkaaminen ja oman ulkonäön muuttaminen muiden mieliksi on vaan miehelle vaikea asia kun hän on niin suora. Se olisi sanojensa mukaan eräänlainen luovutusvoitto...

ap

Vierailija
10/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä tuli liitosta kysely mun tuloista ja kun ei mulla ollut muuta, kuin kotihoidontuki ei sitä vähennetty, mutta jos mä olisin ollut töissä ja nostanut kotihoidontukes se olisi vähennetty.

Vierailija
11/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuiteskin koittaa sinnikkäästi jatkaa työnhakua. Mutta olen vaan koko ajan itku kurkussa stressannut että miten tämä menee oikein? Vielä parempi tietty olisi jos molemmat menisimme töihin, mutta en vaan raaski vielä laittaa hoitoon alle vuoden olevaa pikkuista. :/

ap

Vierailija
12/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ka monen?) lapsen kanssa kertyy perustoimeentulotukea. Sitten vähennätte ne saamanne muut kuukausitulot (olivat ne mitä tahansa, kodinhoitotukea, työttömyyskorvausta tai ihan mitä vaan ja minkäsuuruisena vaan) siitä perustoimeentulotuesta ja voilà, erotuksen saatte sosiaalitoimistosta ihan ilman mitään sen kummempia nöyristelyitä ja selittelyitä. Sossu kyllä odottaa, että toinen aikuinen (se joka ei ole kodinhoitotuella) on työkkärissä työnhakijana ja etsii töitä, mutta niinhän te teette.

Saatte toimeentulotukea niin kauan, kunnes työtä löytyy ja tulot ylittävät sen minimitoimeentulon rajan (ja se on muuten ihan ok. summa kuukaudessa se toimeentulotuki, kyllä sillä pärjää jos ei esim. asu tai muuten elä yli varojensa). Tämä tuki on teidän PERUSOIKEUTENNE VÄLIAIKAISESSA tiukassa tilanteessa ja saatte sen ihan kirjallisella hakemuksella jos et halua/kehtaa paikan päälle mennä.

Ja pitääkö sen suvun sitten tietää juuri tasan tarkkaan, mistä laitoksesta ja millä nimikkeellä rahanne tulevat? Miksi sinun pitäisi kenellekään kertoa, että saatte toimeentulotukea?

Ja sinua kehoittaisin nyt miettimään, mikä se voisi olla se käytännöllinen työ, jota haluaisit jatkossa tehdä, kotona et kuitenkaan voi loputtomiin olla. Ei kaikkien tarvitse olla maistereita ja insinöörejä. Monet käytännön ammatit on helppo opiskella vuodessa tai parissa ja voit vaikka aloittaa opintojasi kodinhoitotuella ollessasi. Itse opiskelin 40 opintoviikkoa yliopisto-opintoja kodinhoitotuella ollessani.

Jos pidät kodinhoitotyöstä niin mitä pahaa siivoojan työssä on? Siihen on ainakin helppo kouluttautua. Tai kassamyyjä? Kahvila-/ravintolatyöntekijä? Myyjän tai kassatarjoilijan ammateissa on ihan perustuntipalkka, mutta koska niissä saa halutessaan ilta- ja viikonlopputöitä, voivat ansiot kohota ihan mukaviksi kuuakudessa (jos on vaikka valmis silloin tällöin tekemään sunnuntai-iltoja). Ystäväni on töissä taksikeskuksessa (ei muuten tarvi mitään koulutusta ja on " siistiä sisätyötä" ). Perustuntipalkka on jotain 8,2 euroa, mutta pyhäisin ilta-/ yövuoroista voi tienata yli 20 euroa tunti. Hänen kk palkkansa on usein jotain reilu 1500 euroa netto! Siis täysin ilman koulutusta. Vastavalmistuneella aineenopettaja-ystävälläni jää saman verran käteen, joten ei se koulutus kaikkea kerro.

Pää pystyyn, turha pessimistisyys ja kaikki häpeä roskakoriin. Kyllä se elämä siitä taas nousuun kääntyy!

Vierailija
13/13 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on oppimisvaikeuksia ym. niin kunhan työhönpaluun aika tulee, kysäiseppäs työkkäristä oppisopimus- ym. koulutuksia. Luulen että sä voisit jossain aikuiskoulutuspuolella saada jonkun itsellesi räätälöidyn koulutuksen just esim. kotitalous- tai siivousalalta niin että siinä koulutuksessa huomioidaan noi oppimisvaikeudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän