Onko muita joiden pitäisi jo nukkua mutta on liian kuuma
Tuskasen kuuma eikä ulkoakaan tule viileetä joten ei kannata edes ikkunoita avata. Pitäisi jo nukkua kun aikanen herätys mutta ei tässä voi nukkua.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Suomessa ole kuultu ilmastoinnista?
Talon omistaja ei suostu moiseen turhakkeeseen.
T. 10
Ulkona nukkuessa saa happea paremmin, ilma on viileämpää ja aamulla herää takuu varmasti lintujen lauluun ja on. Paljon virkeämpi, kun jos nukkuisi sisällä.
Olen mökillä koko kesän. Täällä on kiva nukkua😊
Suosittelen ulkona nukkumista kaikille...
Vierailija kirjoitti:
Ulos nukkumaan vaan, niin uni tulee...
Ei taida tulla kun kesäloma nuoret pärräävät mopoilla pimppistä.
Riippumatto ja ulos nukkumaan. Ah mikä ihanuus!
Riippumattoihin saa hyttys suojia myös... Tuplaihanuus ❤️❤️❤️
Vierailija kirjoitti:
Ulkona nukkuessa saa happea paremmin, ilma on viileämpää ja aamulla herää takuu varmasti lintujen lauluun ja on. Paljon virkeämpi, kun jos nukkuisi sisällä.
Ja kuuntelee koko yön mopojonnejen pärisyttelyä, tehtaiden kolinaa, tavarajunan kalketta, räkättirastaiden raakuntaa ja koiran haukkua tuolta jostain kilometrin takaa. Herää horrostettuaan puoliyötä ja selkä on jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Siirrettävä jäähdytyslaite on ainoa mitä tähänkään asuntoon saa ja sitä kun esim. tänään on huudattanut koko päivän niin nyt on lämpömittarissa 23,7 astetta. Kun laitteen sammuttaa niin parin tunnin päästä on jo 26 astetta vaikka ikkunat olisi auki ja hiestä märkänä.
Ja meteli on korvia huumaava jos sitä päällä pitää koko yön ei varmasti saa unta.
Kannattaisko opetella tuulettamaan läpivedolla? Esim. meillä nyt 17 astetta ulkona ja sisällä 22 ilman mitään ilmastointilaitetta. Hullujen puhetta että keskellä yötä ikkunat auki läpiveto päällä kuumentuisi huoneet itsestään monta astetta. Tai no jos sauna päällä niin kai se sitten onnistuu :D
Mistä lähtien 26 on ollut kuuma? Muutin asuntoon, jossa on ikkunat pohjoiseen ja olen tyytyväinen siihen että täällä on ollut VAIN 26 astetta aurinkoisina päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien 26 on ollut kuuma? Muutin asuntoon, jossa on ikkunat pohjoiseen ja olen tyytyväinen siihen että täällä on ollut VAIN 26 astetta aurinkoisina päivinä.
Yritäppä nukkua pyjamassa untuvapeiton alla, on noissa lämpötiloissa kuin ihoa polttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Siirrettävä jäähdytyslaite on ainoa mitä tähänkään asuntoon saa ja sitä kun esim. tänään on huudattanut koko päivän niin nyt on lämpömittarissa 23,7 astetta. Kun laitteen sammuttaa niin parin tunnin päästä on jo 26 astetta vaikka ikkunat olisi auki ja hiestä märkänä.
Ja meteli on korvia huumaava jos sitä päällä pitää koko yön ei varmasti saa unta.
Kannattaisko opetella tuulettamaan läpivedolla? Esim. meillä nyt 17 astetta ulkona ja sisällä 22 ilman mitään ilmastointilaitetta. Hullujen puhetta että keskellä yötä ikkunat auki läpiveto päällä kuumentuisi huoneet itsestään monta astetta. Tai no jos sauna päällä niin kai se sitten onnistuu :D
Täällä on 17 ulkona ja 26 sisällä läpivedosta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikka siksi että esimerkiksi kerrostaloissa ristiveto ei onnistu kun sitä ei saa tehdä ja vaikka saisi niin mistä se ristiveto tulisi paitsi jollei asu maantasalla olevassa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos on talon rakenteet lämmenneet, niin varmaan nousee lämpötilä, kun jäähdytyslaitteen samuttaa tuuletuksesta huolimatta. Täällä helteiden jälkeen tuli vähän viileämpää ja tässä on mennyt muutama päivä asunnon viilentämisestä 24:stä asteesta 21:een asteeseen. Nyt alkaa taas kohta helteet, mutta pian toimitetaan myös jäähdytyslaite.
Mulla on niin vanhat ikkunat ettei saa hyttysverkkoa. Eli se on joko kuumuus tai syödyksi tuleminen pienessä kuumuudessa.
oletteko koskaan kuulleet ilmastointilaitteesta?
Se on sellainen hi-tech vekotin.
NIitä on myös siirrettäviä ,muutamalla satasella saa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muutin pois asunnosta, jossa oli kesäisin 33 astetta. Nykyisessä asunnossa lämpötila nousee korkeimmillaan 28 asteeseen, ja nyt on tuo 26. Vaikka olen kokenut korkeampiakin lämpötiloja, niin kyllä 26 astetta on silti ihan helvetin kuuma, varsinkin jos pitäisi nukkua. Nukun ison kylmäkallen kanssa, niin ei ole niin tuskaista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on niin vanhat ikkunat ettei saa hyttysverkkoa. Eli se on joko kuumuus tai syödyksi tuleminen pienessä kuumuudessa.
Kuinka avuttomia nykyihmiset oikein on ? Ostat hiukan rimaa, hyttysverkkoa ja askartelet juuri ikkuna aukon kokoisen irroitettavan hyttyssuojan siihen ikkunaan. Aivan varmasti onnistuu, jos vain on avattava ikkuna. Sellaista ei olekkaan, etteikö siihen saa rakennettua ihan itse hyttyssuojaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritäppä nukkua pyjamassa untuvapeiton alla, on noissa lämpötiloissa kuin ihoa polttaisi.
Omasta tyhmyydestä on kyllä ihan turha valittaa. Kuka hitto käyttää untuvapeittoa helteellä ja vielä PYJAMAA??
Juuh.
No en vielä nukkuisi, mutta kuuma on silti. Äkkiä tällainen betonikuutio lämpenee.