Vien lapsen tänään lääkäriin
Meidän pian 5-v tytöllä on jo pidemmän aikaa ollut ongelmia kuivana pysymisessä, niin yöllä kuin päivällä. Ei ikäänkuin pysty pidättelemään, vaan vähän aina lirahtaa. Oli jo kuiva jonkin aikaa, kun yhtäkkiä tämä ongelma alkoi. Tämä tuntuu tahattomalta, ja tyttöä selvästi vaivaa asia itseäänkin eli en usko että on henkistä. Olen käynyt kerran aiemmin jo lääkärissä asian tiimoilta muutamia kuukausia sitten, eikä mitään löytynyt, ja lääkäri sanoi, että vasta yli 5-vuotiaalta aletaan tutkimaan tarkemmin. No nyt viime aikoina tyttö on alkanut valittamaan,että sattuu alavatsaan kun pissaa, ja sanoo, että " sitä vatsaa pitää käsillä painaa että se pisu tulee" . Onkohan tuo nyt virtsatietulehdusta vai voiko olla jotain muuta? Olen alkanut pelkäämään, että siellä onkin joku muu vakavampi juttu taustalla, joka on päässyt pahemmaksi, kun se edellinen lääkäri ei tutkinut muuta kuin virtsakokeen, ja sulki vaan diabeteksen ja tulehduksen pois... :-(
Kommentit (3)
Virtaongelmissa ensimmäinen tutkittava asia on tulehduksen poissulkeminen ja yleisin vti:n aiheuttaja on streptokokki, että...
No, minä ainakin pyytäisin ensin poissulkemaan tulehduksen, minkä lääkäri tietysti tekeekin. Virtateiden ja munuaisten rakenteet voidaan tutkia esim ultraäänellä. Voihan olla että rakko ei tosiaan tyhjene kunnolla vaan sinne jää virtaa (" laiska rakko" ) tämä taas altistaa tulehduksille jne.
Kyllä lääkäri nyt varmasti tutkii lapsen hyvin ja saatte apua tarvittaessa.
ja käy sit veskissä kamalan usein, kun on tietty varmaan vähän koko ajan hätä. Toivotaan että tämä lääkäri tutkii kunnolla, yksityiselle ollaan menossa. ap
Meillä oli samanlaista ja se oli syynä. Meilläkään ei sitä kyllä omalääkäri tajunnut=(