Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähköiskun vaara ukkosella

N-43
07.06.2021 |

Ukkonen on päällä. Mutten halua mennä vetämään pesukonetta tai kannettavaa irti pistorasiasta, sillä pelkään saavani sähkäöiskun. Parempi sekin että laitteet rikkoutuvat kuin että henki menee. Onko teidän mielestä sähköiskun vaaraa jos irrottaa laitteen pistorasiasta? Onko suihkussa käyminen vaarallista ukkosella?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosuonet sulla sirisee ennen poksahtamista

Vierailija
42/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N-43 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-43 kirjoitti:

Tuossa olikin helsinginuutiset sivustolla, sähkölaitteiden sormeilua on HYVÄ välttää, samoin suihkussa käymistä. Tätä pahoin pelkäsinkin. Taitaa olla nyt menossa ohiukkonen täällä.

Muista, että sähkölaitteet ovat sähköverkossa kiinni töpselin ollessa seinässä. Voitko saada sähköiskun, jos koskaan kosket töpseliin....

Hyvä pointti kieltämättä, mutta salaman iskujuuri sillä sekunnilla lisää riskiä...En yleensä irrotakaan latureita yms. vaan ne ovat aina kiinni seinässä vaikkei ole ukkosta. Tunnen ihmisen joka irrottaa pakastimenkin ukkosella, aika hullua.

Ukkonen rikkoo seinässä olevan laturin. Seuraavalla kerralla kun laitat puhelimen kataukseen, saar tappavan sähköiskun. Tai asunto syttyy tuleen. Tässä sinun todennäköisemmät riskisi. Mutta itsehän valitset.

Toki molemmat riskit ovat pieniä. Mutta kaikista pienin on saada isku kun irrrotat laitteet seinästä

Uskallankohan enää käyttää laturia? Voin käyttää toista samanlaista mulla on 2 samanlaista puhelinta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkinaapuri näytti, miten mökistä oli sähköjohdot palaneet ukkosessa.

Meillä tuli kerran lieska mökillä. En muista, olisi se pistorasiasta vai puhelinpistorasiasta.

Vierailija
44/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääriydy kumiin, se auttaa suojaamaan, je mene istumaan johonkin nurkkaan kauas pistorasioista ja sähkövehkeistä ettei ukkonen vaan hyökkää. 

Vierailija
45/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-43 kirjoitti:

Jotain järkyttävää sirinää kyllä kuului samaan aikaan kun ukkonen oli päällä. Voihan se olla että kallis hyörypesukone meni rikki? Mutta olen kuitenkin tyytyväinen että olen hengissä?

Oon itekin vähän ukkossäikky, mutta sun kantsis ehkä relata ja rauhoittua.

Vierailija
46/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tätä uusavuttomuuden määärää

Vierailija
47/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N-43 kirjoitti:

Jotain järkyttävää sirinää kyllä kuului samaan aikaan kun ukkonen oli päällä. Voihan se olla että kallis hyörypesukone meni rikki? Mutta olen kuitenkin tyytyväinen että olen hengissä?

Oon itekin vähän ukkossäikky, mutta sun kantsis ehkä relata ja rauhoittua.

Tuokin on ihan totta, mun kannattaisi toisinaan vähän relata...

Vierailija
48/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä tosissasi? Rauhoitu!

Vierailija
49/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ap meni ottamaan laturin irti ja lopetti viestittelyt.

RIP

Vierailija
50/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, ap meni ottamaan laturin irti ja lopetti viestittelyt.

RIP

Heh heh...Ukkosen mentyä ohi kävin kumihanskat päällä irrottamassa laturit ja pesukoneen, sillä illalla on lisää ukkosta luvassa. Pitänee mennä äkkiä suihkuun että ehtii kuivata hiuksetkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi