Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaa talon rakentaminen? Kertokaa kokemuksenne, kiitos. ov

Vierailija
21.08.2006 |

Jotakin valmistalopakettia mietin. Neliöitä saisi olla sellainen 120 ehkä vähän enemmänkin. Kunnallistekniikka tontilla on eikä muutenkaan pitäisi olla mitään erityistä perustusten teon osalta.

Olis kiva saada muiden vastaavien talonrakentajien budjeteista kokemuksia. Kiitos jo etukäteen!

P.S. Kerrotko vielä, mikä talopaketti teillä oli. Olitteko/oletteko olleet tyytyväisiä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lounais-suomessa, peltotontille maksoi autotalleineen n.185000!

Kaikki sisätyöt tehtiin itse, miehen kaveri on sähkömies etc .

Hintaan sisältyy tontti joka maksoi 2300e(pikkukaupungin kampanja hinta)

Ja paalutus 7500e. Olemme erittäin tyytyväisiä kannustaloon, itse talopketti maksoi reilu 50t e.

Vierailija
2/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vielä linjoilla, niin onko tuo se malli jossa voi rakentaa ullakollekin? Oletteko rakentaneet sinnekin oleskelutilat, kuuluuko se tuohon hintaan?

t. En ap, mutta myös kiinnostunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylärajaa ei ole olemassa, taloon saa tuhlattua paljonkin. Pakettitalot on aika kalliita, _jos_ osaa itse tehdä tai osaa etsiä jonkun joka osaa tehdä. Mutta halvempia ne on kuin viinaan menevän satunnaisesti työpaikalla käyvän timpurin tekemä on.

Muistakaa kilpailuttaa rautakaupoissa kerralla paljon tavaraa, näin saatte kunnon alennuksen ja monesti pikkukaupoista on mahdollista saada edullisesti tavaraa, kun sopii tilaavansa sieltä kaiken. Pirkanmaalla Viiala rakennustarvike on edullinen.

Pintamateriaaleissa voi muuten säästää aika paljon, koolauksien päälle rakennettu mäntylautalattia on edullinen (n. 11¿/neliö) kun halvimman laminaatin hinnaksi alustoineen tulee helposti enemmän, mutta ulkonäkö ja ominaisuudet on paljon huonommat. Tapeteissakin hintaerot on huimia. Vessan voi tehdä halvalla tai hyvin, joten sen teknisissä ratkaisuissa ei kannata säästellä, kunnon vesieristeet seiniin ja lattiaan sekä suihkukaappi. Näin säästyy monelta harmilta.

Eristeissäkään ei kannata säästellä, kunnolla eristettä seinään ja mahdollisuuksien mukaan kiinteitä ikkunoita, niin energialasku on hyvin paljon pienempi. Lisäeriste kannattaa rakentaessa, mutta sen lisääminen myöhemmin on kallista puuhaa.

Vierailija
4/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 200 000,- itse tehden, ulkoseinäelementit tuli pakettina. Erittäin laadukkaat materiaalit, ja omaa työtä PALJON. Pari vuotta meni, mutta kyllä kannatti!

Nimim. puoli hehtaaria merinäköalalla

Vierailija
5/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappaletavarasta ja on sellanen kun haluttiin ja kaikki tehtiin " vimosen päälle" . Neliöitä 150

Vierailija
6/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2krs, 174neliötä. Talopaketti erikoisvarustein paikalleen pystytettynä 60 000, rakennuttaminen (siis toinen firma tekee perustuksen ja kaikki sisätyöt pystytyksen jälkeen) 140 000. + pihatyöt, paperit, luvat, tontti yms

Vierailija
7/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

159m2 + at+ak ja maksoi 250.000e + tontti. Valmistui siis tänä vuonna. Itse tehtiin paljon, mutta materiaalit on " luksusta" .

Vierailija
8/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta metsästä (melkein kaikki) puutavara omalla pohjapiirroksella noin 130 neliön talo + vinttiin saa myöhemmin 70 neliö lisää tarvittaessa. Itse tehty melkein kaikki. Hinta noin 100 000 plus tontti.

Kannustaloilta meidän talopaketti olisi maksanut noin 60 000 (kysyttiin tarjous). Talopaketin osuus on karkeasti noin kolmanne lopullisesta hinnasta eli pakettitalona hintaa olisi tullut noin 180 000. Eli omalla työllä (1,5v) lyhennettiin laina-aikaa reippaasti =)

Vierailija
9/9 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

120 000¿ +tontti ja liittymät. avaimet käteen periaatteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme