Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkosoluarvot/leukosyytit koholla!!

a
07.06.2021 |

Eli tasan vuosi sitten kesällä mun leukkariarvot oli 6.9. Lokakuussa 6.1. Tammikuussa 8.5, eli viitearvojen yläpuolella. Nyt kävin verikokeissa ja nyt arvot olivatkin 10!! Eli kohoaa aina vaan. Pelottaa että tämä on krooninen leukemia, siinähän valkosoluarvot kohoaa nimenomaan hitaasti kuukausien ja vuosien kuluessa. Parin kuukauden päästä jos käyn kontrollissa niin varmaan kohonnut ainakin 15.. mistä nyt tiedän onko tämä leukemiaa (nimenomaan kroonista) vai ei ja pitääkö nyt huolestua :(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja unohdin mainita että ei ole mitään syytä miksi olisivat koholla. En tupakoi, en ole raskaana enkä olw sairastanut flunssaa tai muita tulehduksia. Ja 20-v siis olen..

Vierailija
2/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia hyppäät yhtenään verikokeissa? Onko kyse luulosairaudesta/sairauden pelosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan arvot ovat ihan viitearvojen sisällä, vaikkakin 10 toki alkaa olla kohta sen ulkopuolella. Itse epäilisin enemmän jotain piilevää tulehdusta esim hampaan juuressa kuin kroonista leukemiaa. Sä oot kuitenkin niin nuori, että todennäkösempää on joku tulehdus

Vierailija
4/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia hyppäät yhtenään verikokeissa? Onko kyse luulosairaudesta/sairauden pelosta?

No siitäkin, mutta on mulla myös oikea syy. Raudanpuutteen takia lääkäri on määrännyt verikokeet.

Vierailija
5/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvässä hoitotasapainossa oleva astma, mutta ilmeisesti jotain tulehdusta keuhkoputkissa on, kun leukosyytit on jatkuvasti yli 10. Noin vähän viitearvojen yläpuolella oleva arvo ei merkkaa mitään.

Vierailija
6/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siitäkin, mutta on mulla myös oikea syy. Raudanpuutteen takia lääkäri on määrännyt verikokeet.

Niin niin. Suolisto vuotaa? Allerginen yhdelle viljoista?

Vierailija
7/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Ainakaan tietääkseni. Johtuu tod.näköisesti runsaista menkoista. -ap

Vierailija
8/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kumpikaan. Ainakaan tietääkseni. Johtuu tod.näköisesti runsaista menkoista. -ap

Minulla on myös raudanpuute, mutta valkosoluarvot matalat, vähän alle viitteiden. 

Ihmettelin myös, mistä voi johtua, mutta lääkärit eivät arvoihin puuttuneet lainkaan.

Vierailija
9/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla leukkarit olleet vuosia koholla, mutta kun on vain vähän (yleensä jossain 9 paikkeilla) niin lääkäreitä ei tunnu kiinnostavan selvittää asiaa. Etenkin nyt kun ne oli jotain vuoden verran viitearvoissa ja lähtivät taas nousuun niin asiaan suhtaudutaan olankohautuksilla. Ihmettelen näitä lehdissä olevia kertomuksia, joissa joku vakava tauti saadaan lääkärin vastaanotolla kiinni kun lääkäri lähettää perusteellisiin tutkimuksiin. Itsellä on aika eri kokemus suomalaisesta terveydenhuollosta.

Vierailija
10/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvässä hoitotasapainossa oleva astma, mutta ilmeisesti jotain tulehdusta keuhkoputkissa on, kun leukosyytit on jatkuvasti yli 10. Noin vähän viitearvojen yläpuolella oleva arvo ei merkkaa mitään.

Eikö silloinkaan merkkaa mitään, vaikka esim. leukkarit koholla, ja oireita? Ihan yleisellä tasolla kysyn, en viittaa ap:n tapaukseen mitenkään. Omalla kohdalla ainakin on viitattu kintaalla oireiden syille, vaikka testeissäkin on näkynyt asioita.

Vierailija
11/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisen muuntoviruksen oireet. Hakeudu testiin.

Vierailija
12/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisen muuntoviruksen oireet. Hakeudu testiin.

Voi kun olisikin vaan pelkkä virus eikä mitään vakavampaa

Vierailija
13/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukkarit kohoaa tosi herkästi vähän viitearvojen yläpuolelle, siihen riittää esim. stressi. Siksi niihin pieniin ylityksiin ei yleensä reagoida.

Vierailija
14/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö silloinkaan merkkaa mitään, vaikka esim. leukkarit koholla, ja oireita? Ihan yleisellä tasolla kysyn, en viittaa ap:n tapaukseen mitenkään. Omalla kohdalla ainakin on viitattu kintaalla oireiden syille, vaikka testeissäkin on näkynyt asioita.

Ei. Yhden kerran työterveyslääkäri ihmetteli leukkareita, kun arvo oli 18. Olin vähän aiemmin sairastanut keuhkokuumeen, mutta se ei ollutkaan parantunut kunnolla vaan uusi viikkoa myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi