Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti haluaisi pariterapian ja yksilöterapian olevan käynnissä samaan aikaan

Vierailija
07.06.2021 |

Onko tuo tyypillinen järjestely Kelan korvaaman yksilöterapian aikana? Lääkäri ei ole pariterapiaa koskaan ehdottanut. Terapiassa sen sijaan lisäksi järjestetteviä pariterapiakäyntejä pidetään todella tärkeinä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille suositeltu tuota yhdistelmää?

Vierailija
2/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti ole? Kelan korvaamassa psykoterapiassa on yhteensä 200 käyntiä kolmen vuoden aikana. Siihen rinnalle vielä pariterapiaan sitoutuminen, niin ei tarvitse miettiä mitä vapaa-ajalla tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pariterapia mun yksilöterapian kanssa samaan aikaan, mutta sillä ei ollut mitään tekemistä Kelan kanssa, vaan oli psykiatrian poliklinikan järjestämää. Ei ollut mikään iso juttu.

Vierailija
4/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hyödyllistä, mutta KELAn jutuista en osaa sanoa, kun itse kävin yksityisesti. Käsittääkseni normikäytäntö.

Vierailija
5/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo hyödyllistä, mutta KELAn jutuista en osaa sanoa, kun itse kävin yksityisesti. Käsittääkseni normikäytäntö.

Onko? Aika kuormittavaa, jos on paljon terapiakäyntejä samanaikaisesti. Kelan korvaamaan psykoterapiaan osallistuminen vaatii jo itsessään paljon aikaa ja voimavaroja. Enemmän terapiakäyntejä samanaikaisesti ei välttämättä tarkoita parempia tuloksia.

Vierailija
6/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttisi ei vain halua yksin kantaa kaikkea vastuuta, pakoilee siis vastuutaan. Mielestäni ei kuitenkaan ole asiallista käydä molemmissa samaan aikaan. Liian kuormittavaa ja ei tuohon Kelakaan suostu. Suosittelen vaihtaman psykoterapeuttia ennemmin.

Vierailija
7/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttisi ei vain halua yksin kantaa kaikkea vastuuta, pakoilee siis vastuutaan. Mielestäni ei kuitenkaan ole asiallista käydä molemmissa samaan aikaan. Liian kuormittavaa ja ei tuohon Kelakaan suostu. Suosittelen vaihtaman psykoterapeuttia ennemmin.

Olen ollut aika hämmentynyt ehdotuksesta. En koe parisuhteessa olevan erityisen isoja ongelmia. Terapeutin vaihto on käynyt nyt mielessä.

Vierailija
8/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleeko omia tulojaan? Jos saa Kela-potilaita vain pareista? Itse varmaan tiedät mikä sulle parasta. Vaihtaisin terapeuttia.

Vierailija
9/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia.

Vierailija
10/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kahdella terapeutilla, joista kumpikin ehdotti myös pariterapiaa. Ihmettelin ehdotuksia, ei menty koskaan pariterapiaan. Olisi tuntunyt oudolta sotkea mies mun ongelmiin. Ja itse asiassa kyseessä oli 2 eri miestä, exä ja nykyinen.

Vierailija
11/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko? Aika kuormittavaa, jos on paljon terapiakäyntejä samanaikaisesti. Kelan korvaamaan psykoterapiaan osallistuminen vaatii jo itsessään paljon aikaa ja voimavaroja. Enemmän terapiakäyntejä samanaikaisesti ei välttämättä tarkoita parempia tuloksia.

Siis pariterapiassahan ei käydä kauhean monta kertaa ja se on muutenkin ihan erilaista kuin yksilöpsykoterapia. Meillä miehellä oli ongelma ja terapia, käytiin ehkä viisi tai kuusi kertaa yhdessä ja minä erikseen muutaman kerran. Mies kävi yli kaksi vuotta.

Ja kyllä oli todella tehokasta, terapeutti oli aivan mahtava, fiksu ja älykäs. Saimme siitä tosi paljon parisuhteeseemme, vaikka ongelma oli alun perin miehellä vain.

Vierailija
12/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna vaihtaisin terapeuttia. Kuulostaa vastuunpakoilulta ja hyvin epäammattimaiselta.

Vierailija
13/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna vaihtaisin terapeuttia. Kuulostaa vastuunpakoilulta ja hyvin epäammattimaiselta.

Ymmärtäisin jos Kelan terapian lopuksi suositeltaisiin jatkoa jossain muualla, mutta terapian ollessa kesken pariterapiakäynnit tuntuvat aika hankalalta järjestää jo aikataulujen puolesta. Yksilöterapia sitoo jo paljon, vaikea jaksaa jotain ekstraa sen rinnalla.

Vierailija
14/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko totella rahanahneen vastuunpakoilija terapeutin "ohjeita". Lopettaisin terapian heti ja menisin toisen spesialistin luo. Terapeuttisi vaikuttaa epäasialliselta.

Vierailija
15/15 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko totella rahanahneen vastuunpakoilija terapeutin "ohjeita". Lopettaisin terapian heti ja menisin toisen spesialistin luo. Terapeuttisi vaikuttaa epäasialliselta.

Tämä on käynyt mielessä. Uuden terapeutin etsiminen on vain ikävän työlästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi