Kuka ihme antaa edelleen lapselleen tusinanimen Aada tai Ada tai Aava tai Ava??
Näitä Aadoja ja Aavoja on sata tusinassa ja edelleen ihmiset jaksaa lapsensa nimetä tällä nimellä. En vaan käsitä miksi? Muistan että joskus teininä sitä saattoi ajatella tästä nimestä, että "oi, kuinka ihana nimi", mutta että aikuiset ihmiset yhä nimeävät tällä nimellä, en vaan käsitä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
tavallisille ihmisille tavalliset nimet. lähiöissä on sitten nicoja ja jeminoita
Missä ne "tavalliset ihmiset" sinun mielestäsi asuvat? Minä kun olen aina luullut, että nimenomaan lähiöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tavallisille ihmisille tavalliset nimet. lähiöissä on sitten nicoja ja jeminoita
Missä ne "tavalliset ihmiset" sinun mielestäsi asuvat? Minä kun olen aina luullut, että nimenomaan lähiöissä.
Hän on varmaan tätä herrasväkeä, jotka aloittavat ketjuja tyyliin "miten kukaan voi asua kerrostalossa" tai "annatko lapsesi leikkiä lähiön lasten kanssa".
Sellainen, joka haluaa antaa lapselle kauniin tavallisen nimen. Sellaisen, jota ei tarvitse tavata kirjain kirjaimelta joka kerta uusille kavereille tai opettajille. Tavisnimistä ei myöskään kiusata yhtä helposti.
Vuonna 1999 olisin halunnut antaa lapselleni nimen Eevi. Mieheni mielestä se liian erikoinen ja siksi lapsemme ei sitä nimeä saanut. Olen seurannut nimen yleisyyttä ja nimi nousi muutaman vuoden päästä top50 nimen listalle ja siitä sitten nousua tasaisen varmasti. Jokunen vuosi sitten tuntui, että joka toinen tyttö sai nimen eevi /evi /evy.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, joka haluaa antaa lapselle kauniin tavallisen nimen. Sellaisen, jota ei tarvitse tavata kirjain kirjaimelta joka kerta uusille kavereille tai opettajille. Tavisnimistä ei myöskään kiusata yhtä helposti.
Mutta Aavaa ja Avaa, Aadaa ja Adaa, Miiaa ja Miaa juurikin saa tavata joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta Aavaa ja Avaa, Aadaa ja Adaa, Miiaa ja Miaa juurikin saa tavata joka kerta.
Ei niissä ole muuta tavaamista kuin vokaalin pituus.
Sen sijaan jonkun, heitän päästäni, "Jemmicka"-tyylisen nimen saa tavata alusta loppuun joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen Sofioita, joita on syntynyt eniten joka vuosi viimeisen 50 vuoden ajan. Eikä pelkästään Suomessa vaan monessa Pohjoismaassa. Ylivoimaisesti suosituin tytön nimi.
Hassuinta on, että tästä huolimatta en itse ole elämäni aikana tuntenut kuin kolme Sofiaa.
Kivoja nimiä, jotka sopivat suomalaiseen suuhun ja yhteen suomalaisen sukunimen kanssa, on loppujen lopuksi todella vähän. Siksi samat nimet toistuvat.
Muistan, kuinka lukioni vuosikurssilla oli aikoinaan kymmenen Jennaa. Oli vielä suht pieni lukio, vuosikurssillamme oli 90 oppilasta.
Vierailija kirjoitti:
Muistan, kuinka lukioni vuosikurssilla oli aikoinaan kymmenen Jennaa. Oli vielä suht pieni lukio, vuosikurssillamme oli 90 oppilasta.
Kymmenen? Taidat "vähän" liioitella.
Onneksi lapsen vanhemmat päättävät nimen eikä joku ap:n kaltainen hermoheikko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen? Taidat "vähän" liioitella.
Miksi liioittelisin? Olen syntynyt -92 ja Jenna oli silloin muotinimi. Laskimme määrän ja se oli ihan yleinen vitsailun aihe.
Jos minä keksin lapselleni kauniin nimen, joka sopii sekä hänelle että sukunimeemme, niin sen hän saa. Ei kiinnosta, kuinka moni muu on sen omalleen antanut.
Tiedän neljä aada sofiaa. yök. Maailma on täynnä kauniita nimiä, miksi olla tavallistakin tavallisempi.
Montako mordernia nimeä jää jäljelle?
No, löytyyhän sieltä almanakasta sellaisia harvinaisia nimiä, joita en ole nähnyt kellään, esim. Raita, Pulmu ja Sippo.