Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko KUKAAn lopettanut imetystä itsekkäistä syistä???

Vierailija
21.08.2006 |

Kaikilla on jokin hyvä syy: maito ei riitä, rintatulehdus...mulla ei ole mitään muuta kuin itsekkäät syyt. Lapsi on kolmas ja 1kk vanha. Esikoista imetin 8kk, seuraavaa samoin. Nyt olen jo saanut tarpeekseni. Inhoan öistä hikoilua, pakkautuneita rintoja, kaikkialla tulvivaa maitoa, joka kastelee paidat itsellä ja vauvalla. Lenkillä ei voi juosta kunnolla kun tissit niinkuin Pamela Anderssonilla (heh, itselläni normaalisti AA-A-kuppi...). Imetys tuntuu niin sitovalta ja toisaalta turhaltakin, koska vauva juo kuitenkin 500-800ml NANia imetyksen lisäksi...

En vaan halua imettää! Kuitenkaan en kehtaa lopettaakaan, kun ei ole mitään muuta syytä kuin se, että olen itsekäs ja paska äiti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että rintatulehdus olisi joku kunniallinen tai edes oikea syy lopettaa imetys? Moni vielä sanoo jotain tommoista p*skaa jotta ei tarvisi kertoa sitä, että lopetti ihan puhtaasti itsekkäistä syistä.

Ja toisaalta, mikä se " oikea" syy sitten olisi? Sekö, kun lapsi kohteliaasti ilmoittaa, että kiitos, nyt olen tullut rintaruokituksi riittävän monta vuotta?

Jos yöunesi paranevat tuttipullojen kanssa värkätessä ja NANin lämmittäminen tekee sinusta iloisemman ja pirteämmän äidin, voi lopetuspäätös olla ihan oikea ja kaikille osapuolilla hyvä.

Vierailija
2/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika monta mainitsemaasi syytä oli samoja mullakin. Turha sitä on itseänsä raastaa, jaksat paremmin hoitaa itsesi ja vanhemmat lapset jos mieli on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pääasiassa siksi että en tykännyt imetyksestä. Kaksoset oli sillon muistaakseni n. 3kk. Ei kyllä muutenkaan oltu täysimetyksellä ja tytöt oli vielä tosi eritahtisia syöjiä... yhtaikaa en saanut molempia imetettyä kun muutaman kerran. Varmaan johtui siitä etten jaksanut sitä kikkailua (?) eikä niinkään siitä etteikö yhtaikaa vois imettää.

Vierailija
4/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopusta vajaa 6kk. Kävi samoin, että poika rupes hulluna syömään eikä rintamaito tuntunut missään enää, pakko oli saada lisää ruokaa pullo- ja soselusikkakaupalla. Lisäksi imetys oli niin hankalaa, kun uhmaikäinen esikoinen ei antanut siihen kunnon rauhaa. Joten loppujen lopuksi olin itsekäs ja lopetin. Odotin " hyvää syytä" näinkin kauan. Lisäksi on ihanaa, että voi tulla ja mennä hiukan vapaammin. Poika voi olla isänsä huomassa pitempään ja mä voin tuulettaa päätä.

Vierailija
5/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää syy saa kaikki raivostumaan, mutta mun piti päästä todella nopeasti eroon raskauskiloista, ja imettäessähän ei saa laihduttaa rankalla kuurilla.

Täältä sitä silloin vähän kyselinkin, ja voi sissus, mitkä haukut sainkaan :)

Mutta tyytyväinen ja terve poika näyttää olevan ihan korvikkeellakin, nyt toki syö jo kiinteitäkin.

Vierailija
6/6 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesen hiukset illalla, niin seuraavana aamuna ne ovat jo ihan rasvaiset. Ja yöllä kun herään imettämään poikaa, niin hiki vaan valuu. Olen miettinyt että mistä tämä johtuu.. :)

Minä haluaisin toisaalta lopettaa imetyksen..tuntuu että ei ole minun juttuni. Alusta asti on ollut hankaluuksia. Mutta en kuitenkaan saa lopetettua, kun tuntuu että pitää imettää kun kaikki niin käskee...

Joten imetän ja olen vittuuntunut. Mutta sitten taas toisaalta on siinä jotain niin ihanaa, kun imemisen aikana poika tapittaa minua silmiin, välillä hymyilee ja pitää sormesta kiinni. Näkee että hänellä on hyvä olla. Sen takia en kai sitten saa imetystä lopetettua ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi