Ärsyttävin ääni omakotitaloalueella
Kommentit (690)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki näyttävät vihaavat räksyttävän koiran ääntä, mutta koirien omistajat eivät näille näytä tekevän mitään. Mistä se johtuu?
Itsekin olen asunut asunnossa, jossa naapurin koira haukkui aina vain. Luulisi sen omistajankin tulevan jo hulluksi sellaisesta?
Tämä meidän naapurin hirvikoira ainakin huutaa vain silloin kun emäntä ei ole kotona. On se emäntä sitten poissa töissä, kaupassa, kylässä, lomalla tai missä vaan. Kun emäntä on kotona koira voi haukahtaa, mutta loputonta haukuntaa emäntä ei kuule itse koskaan.
Moottorisaha, painepesuri, jolla koko suku käy pesemässä autonsa. Silloin kun näiden ääniä ei kuulu kuulostaa kuin tyhjää peltitynnyriä hakattaisiin moskulalla. Ruohonleikkurin
ääni on musiikkia korville näihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurustossa kesällä hypitään trampalla, tehdään remppaa, rakennetaan, ajetaan nurmikkoa, viritellään kylän mopoja (ja pärrätään niillä isoäänisillä mopoilla ja mönkijöillä) ja istutaan iltaakin ulkona. Mikään näistä ei ärsytä. Ainut mikä ärsyttää ja valvottaa, on tien toisella puolella teini-iän fiilikseen jämähtänyt keski-ikäinen pariskunta, joka popittaa kaljapäissään bassovoittoisia biisejä koko yön melkein joka viikonloppu. Meillä hyppii astiat kaapeissa ja ikkunat helisee. Olen koittanut ajatella, että mahtuu sitä ääntä maailmaan mutta rajansa kaikella. Hirvittää, kun heillä on alaikäiset lapset kotona samaan aikaan, että millainen meteli sisällä onkaan. Seuraavan kerran soitan poliisille ja sossuun.
Eli sua ei meteli häiritse, vaan se, kuka sitä meteliä aiheuttaa. Mopon äänet ok, mutta keski-ikäisten kuuntelema teinipop ei?
Vierailija kirjoitti:
Eniten mopot ja moottoripyörät on kyllä häirinneet kun asuin kerrostalossa. Ikkunat vain kadulle päin, tuskaisen kuuma kesällä ja katu siinä vieressä oli ilmeisesti kaupungin suosituin pillurallireitti. Sieltä talon vierestä aina risteyksestä lähdettiin kiihdyttäen niin s**tanallisella mekkalalla. Nykyinen okt-lähiö on aivan hipihiljainen tuohon verrattuna, toki asutaan pienen sivukadun varressa josta ei ole läpikulkua minnekään, naapurissa asuu kyllä teinejä mutta ne eivät ilmeisesti mopoile.
Kaupungissa mopoilu on kustannustehokasta, kun takaäänenvaimentimen mopostaan tehojen kasvun toivossa poistanut finninaamainen haituvaviiksi pystyy yksinään herättämään yöllä kokonaisia kaupunginosia päristellessään menemään.
Ostoskeskuksien parkkihalleissa saa välillä tosissaan pelätä kuulovauriota, kun kollit kilpailevat siitä, kenen lelusta lähtee kovin ääni.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki näyttävät vihaavat räksyttävän koiran ääntä, mutta koirien omistajat eivät näille näytä tekevän mitään. Mistä se johtuu?
Itsekin olen asunut asunnossa, jossa naapurin koira haukkui aina vain. Luulisi sen omistajankin tulevan jo hulluksi sellaisesta?
Yleensä koira haukkuu ikäväänsä, kun omistaja ei ole kotona. Tämän takia koiranomistajat luulevat naapuriensa olevan hulluja, kun väittävät koiran haukkuvan.
Koiran kauan jatkuvaa haukuntaa ei jaksa missään paikassa.
Myös kaikki toistuvat äänet ja pitkään kestävät äänet ketuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä ihmisiä joiden ei edes pitäisi asua omakotialueella. Ärsyyntymässä tavallisista äänistä. Etsikää joku syrjäinen tontti hautuumaan kupeesta ja rakentakaa sinne unelmienne äänetön ehtoolehto, kun ette kanssaihmistenne elämisen ääniä siedä.
Miksi elämisestä pitää kuulua järjetön kiljunta ja huuto? Eikö ihminen siis ole elossa jos ei se pidä hirveää älämölöä, varsinkin lapset. Pitääkö vanhempien kuulla jatkuvasti että se jälkikasvu on hengissä?
Ja räykyttävät rakit, kuolleitako ne on jos ovat edes vähän aikaa hiljaa?
Koneet, siis lehtipuhaltimet, painepesurit, ruohonleikkurit, trimmerit, moottorisahat jne. Joskus koirien haukuntakin ärsyttää, kun oma on kurissa, eikä pihalla saa haukahtaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koira haukkuu ikäväänsä, kun omistaja ei ole kotona. Tämän takia koiranomistajat luulevat naapuriensa olevan hulluja, kun väittävät koiran haukkuvan.
Kyllä minä tiedän paljon räkyttäviä piskejä jotka haukkuu taukoamatta vaikka omistaja on kotona. Oon tullut siihen tulokseen että niitä koiria ei ulkoiluteta ja tylsyyttään ne koirat pitää mieletöntä meteliä. Toki sitä oon tuuminut kans että omistaja ei täysillä käy koska voi kuunnella sitä mekkalaa jatkuvasti. Kai siihen turtuu jos ei oo normi järkinen.
Mä inhoan eniten naapureiden teinien typeriä juttuja joissa v-sana on melkolailla joka toinen mitä suusta tulee ja yhdessäolo koostuu lähinnä TikTokin huudattamisesta ja niiden videoiden kommentoinnista.
Makaavat tossa trampalla meidän aidan takana ja jutut kuuluu avonaisesta ikkunasta sisäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin kakarat pitävät jotain autopesulaa tuossa vieressä. Tuo pari tuntia kestävä painepesurin ääni on aika kova :( , ja tuota pitää kestää aina kun on hyvä sää...
Jonkin verran häiritsee pistetyn sian lailla kiljuvat härkälinnut joilla on kevättä rinnassa. Myös tiirojen kätinä käy hermoon silloin kun järvellä olisi muuten hiljaista.
Sisälle ei kuulu mitään, kun meille vaihdettiin uudet ikkunat, naapurien mopopojat kasvoi yli siitä iästä, löysi naiset ja muutti muualle ja räksyttävän koiran sakkikin ymmärsi myydä talonsa ja muuttaa pois.
Lähinaapurini on niin fiksu, että heillä loppuu bileet viimeistään klo 22. Tai ainakin siirtyvät sisätiloihin laulamaan karaokea. Nyt heidän skeittiramppinsakin on purettu, eikä siitäkään lähde enää kolinaa. Hyvä paikka asua siis, vaikka onkin tiiviisti rakennettu omakotialue. Toista se oli kerrostalossa, missä yläkerta hoiti parisuhdettaan lautasia heittelemällä kaikki yöt.
Moottoriradan ulina keskellä asuntoaluetta Hämeenlinnassa kesä viikonloppuisin. Haju vielä päälle. Olipa kivat puutarhajuhlat.
mopo-pojat kaasuttelemassa mopoillaan jotka luultavasti viritettyjäkin. Kesällä nuoriso kantaa kaiuttimia mukanaan ja soittaa musiikkia jossa basso kantautuu sisälle niin että sänky tärisee.
sitten on ylipäätänsä kaikki kovaääniset työhommat jotka joku aloittaa aikaisin aamulla.. painepesuri, ruohonleikkuri.. Muuten tuo äänet ei ärsytä, mutta jos niihin joutuu heräämään.
eniten melua taitaa aiheuttaa lentokoneet, ja rautatieliikenne, mutta siihen on joutunut tottua. nyt jonkun remontin takia lennot yli ovat lisääntyneet ja äänisaaste lisääntynyt.
Vesiskootterin pörräys muuten hiljaisella järvenselällä aamusta iltaan.