Diagnosoikaapa tämä: helteessä paleltaa
Loukkaantumisen vuoksi olen ollut kuukausia paikoillani ja aika hyvin parantunut, mutta huonossa kunnossa. Viime päivinä minua on huimannut, ja vähäisessäkin rasituksessa henkeä alkaa ahdistaa. Tämä on varmasti normaalia tässä tilanteessa.
Nyt on kuitenkin alkanut huimata, ahdistaa henkeä ja vihloa sydämen kohdalta ihan makuullakin. Olen pysytellyt poissa helteestä, mutta kaiken kuumuuden ja tukalan olon keskellä välillä paleltaa. Mistä tämä kertoo? Toiveissani on se, että jos on kuoltava, kuolen mieluiten nukkuessani. Miten todennäköistä tämä on?
Kommentit (12)
Sellaisia ne vieroitusoireet ovat. Ei kannattaisi käyttää huumeita.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne vieroitusoireet ovat. Ei kannattaisi käyttää huumeita.
Ainoa käyttämäni huume on kahvi, sekin nössömäisesti maidolla.
Ap
Kilpirauhasarvot, verenpaine, verensokeri, sydämen vajaatoiminta - kaikki nuo voi aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Varaa lääkärinaika.
Etkö saanut mitään tehokkaita kipulääkkeitä loukkaantumisen jälkeen? Niiden vieroitusoireita?
Paleleminen voi olla myös merkki alkavasta lämpöhalvauksesta. Silloin lämpöaistimus menee vähän sekaisin. Kannattaa tehdä itsellesi lepopaikka asunnon tai talon viileimpään paikkaan, vaikka kylppäriin, että selviydyt saamatta lämpöhalvausta. Istu vedessä, jos omistat mitään ammeen tapaista. Olet niin heikossa kunnossa, että lämpöhalvaus saattaisi olla sinulle rankkaa. Ota rennosti, kesä ei kestä montaa kuukautta. Syksyllä voit kuntouttaa itseäsi kunnolla.
Ihan normaalia elämää se on. Minulla ollut iän kaiken. Et ole kuolemassa, olet vain outo.
Mua on paleltanut helteillä koko aikuisikäni. Ja ihmiset ihmettelevät miten joku voi nauttia tästä kuumuudesta. Niin mistä kuumuudesta? :)
Koronan tappava variantti taatusti.
Ihmisillä on kaikenlaisia oireita sairauksien aikana ja niiden jälkeen.
Ne vaihtelevat yksilöllisesti.
Eikä kaikkiin outoihin oireisiin löydy koskaan mitään selitystä. Ihmisilla on erilainen elimistö ja se kokee taudit ja sairaudet eri tavoin
Jos on pitkään ollut vain paikoillaan, istunut ja maannut ja liikkunut vain asunnossaan, niin tottahan fyysinen kunto on aivan nollilla.
Jo käveliminen sängystä keittiöön ottaa voimille. Voi huimata ja tuntuu että jalat lähtee alta.
Myös sydän hakkaa ja muljauttelee, kun se ei ole pitkiin aikoihin tottunut mihinkään rasitukseen.
Kuntoutuminen sairauksista on aina hidasta.
Ja mitä huonompi peruskunto on jo ennen sairastumista, sitä hitaampaa ja vaikeampaa on siitä kuntoutuminen.
Tarvitaan sisua ja kovaa halua kohentaa olemistaan ja jaksamistaan.
Ja vilunväristyksiä voi tulla myös helteillä, ei siinä mitään kummallista ole.
Vierailija kirjoitti:
Etkö saanut mitään tehokkaita kipulääkkeitä loukkaantumisen jälkeen? Niiden vieroitusoireita?
Paleleminen voi olla myös merkki alkavasta lämpöhalvauksesta. Silloin lämpöaistimus menee vähän sekaisin. Kannattaa tehdä itsellesi lepopaikka asunnon tai talon viileimpään paikkaan, vaikka kylppäriin, että selviydyt saamatta lämpöhalvausta. Istu vedessä, jos omistat mitään ammeen tapaista. Olet niin heikossa kunnossa, että lämpöhalvaus saattaisi olla sinulle rankkaa. Ota rennosti, kesä ei kestä montaa kuukautta. Syksyllä voit kuntouttaa itseäsi kunnolla.
Sain yhteensä 50 kpl Panacodeja, mutta viimeinen niistä meni jo tammikuussa.
Täällä sälekaihtimien ja verhojen suojissa (allergiankin vuoksi) ei ole niin kuuma, että lämpöhalvaus olisi lähelläkään. Inhoan hellettä enkä kestänyt kuumuutta edes huippukunnossa vuosia sitten. Tämä paleleminen vain on tosi erikoista.
Ap
Kilpirauhasarvot tsekkaukseen.