Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salliiko työnantajanne laajan etätyön kesän jälkeen?

Vierailija
05.06.2021 |

Olen nauttinut 100 % etätyöstä nyt yli vuoden. Mutta meillä (valtion tuöpaikka) alkaa elokuussa jo j8nkintasoinen läsnätyöhön tulo toimistolle. Ei ole vielä kerrottu monta päivää viikossa voi enintään tehdä etäpäiviä. Mites teillä muilla? Ahdistaa tpimistopäivien aiheuttama aikainen herätys, yhteensä 2 tunta päivässä työmatkoihin, avoin monitoimitila...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin juuri uudessa työssä. Sanottiin että perehdytyksen jälkeen sitten etätöitä. No kuulinkin että firmassa on hyvin tiukka etätyöpolitiikka. Saa nähdä pystyykö edes vähän tekemän etänä. Matkaa töihin 40km joten senkin puolesta ois kiva edes päivä viikossa tehdä kotoa.

Vierailija
42/47 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallii. Meillä on porukka samassa projektissa pitkin suomea ja eurooppaa joten mikä ero olenko toimistolla helsingissä, kuopiossa, ateenassa, vai kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallii. Mulla oli ennen yksi etäpäivä viikossa, nyt jatketaan kaikki täysin etänä. Uskoisin että toimistolla tulee käytyä noin kerran kuussa kun sopii työkaverin kanssa lounastreffit. Mutta oikein hyvä näin! On aikaa ulkoilla aamuisin, pyykätä pitkin päivää ja viettää väh. tunnin lounastauko :)

Vierailija
44/47 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on ilmoittanut tarpeesta vähentää tiloja 25%, joten etätyöhön tullaan kannustamaan syksylläkin.

Vierailija
45/47 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti 60% on jatkossa.

Vierailija
46/47 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla ohjeistettu vielä muuta kuin, että toistaiseksi etänä. Itse järjestän tilaisuuksia, johon toivon ihmisiä lähinä paikalle. Jos etäosallituminen on aina mahdollistettava, niin lykkään tilaisuuksien järjestämisen niille etätöitä kannattaville. Ei pitäisi olla ongelmaa, kun tätäkin keskustelua lukee.

Aika monta vuotta työelämää olen nähnyt ja erilaisia työnteon trendejä. Silti yhdessäkään ei olla ajateltu, että ihmisten vuorovaikuttaminen pelkällä äänellä toisia näkemättä olisi oikeasti parempi, kuin livekohtaaminen.

Miksiköhän?

Vierailija
47/47 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tullut tietoa, hallinto on niin hidasta että todennäköisesti ilmoittavat elokuun alussa vasta miten tehdään.

Minä jäisin mielelläni 100 % etätöihin. Etätöissä on ollut mahtavaa ja voin henkisesti paremmin, kun ei tarvitse matkustaa toimistolle ja kärsiä siellä 8 tuntia päivittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän