Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

70e rahaa. Mitä ostettais ruokaa....helppivä!!!

21.08.2006 |

Eli perjantaihin asti pitäis pärjätä tällä 70eurolla.

Ja kohta olen taaperon kanssa lähdössä kauppaan,että mitähän ostettais?

Ei käytetä kerralla kaikkea,et joku 20-30e et tämän päivän ja huomisen ruuat.

Mitä kannattais ostaa...?

Tai halpoja ruokavinkkejä. Ei kalasta tehtyä.

Kun ostaa tuttelit ja sellaset pakolliset ostokset niin rahaa ei hirveesti jää...kuitenkin jos sais rahat riittämään perjantaihin tai ainankin torstaihin. :)

Kiitos jos voitte auttaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jauhelihapaketti, makaronipussi (+ munia ja maito) ja tee makaronillaatikko. Tai kinnkusuikalepussi, pakaste peruna-sipulisekoite pussi ja ruokakerma ja tee kinkkukiusaus. Tai nakkipaketti ja perunoita ja tee nakkikastike.

Voit tehdä myös munavalkokastikkeen maidosta ja munista ja siihen perunat.

Vierailija
2/4 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edullisempaa ja riittoisampaa kuin jauheliha. Keitot on kans halpoja ruokia, esim. tomaattimurskaa, vettä, mausteita, makaroonia ja pussi tai pari kasvissuikaleita. Jos lisäät makkaraa niin tulee makkarakeitto tai kinkkua niin kinkkukeitto jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kikherneitä (keitä itse, edullisempaa) voi lisätä salaatteihin, linsseistä saat edullisia ja ruokaisia keittoja, pihvejä jne.

Molemmat ravisevia ja täyttäviä. Reseptejä kannattaa googlettaa ja valita omaan makuun sopivat

Vierailija
4/4 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta sen mukaan. Mutta perunat on aina halpoja ja täyttäviä eli esim. keitetyt perunat ja makkarakastike/jauhelihakastike voisi olla yksi. Nyt on juurekset myös halpoja eli vaikka uuniin lihaa ( osta pala, josta riittää pariksi päiväksi, et tarvitse paljon ja leikkaa itse pienemmäksi. Valmiiksi leikattu on usein kalliimpaa) ja jatka juureksilla kuten porkkana ja kaali. Liemeen vaan mausteita ja uuniin. Halutessaan voi myös laittaa sekaan perunaa tai jos ei niin keitä vaikka riisiä lisäkkeeksi. Riisi on myös edullista ja täyttävää. Lihasta possu on nautaa halvempaa ja maistuu erilaisten juuresten/kasvisten/hedelmien kanssa. Porkkanaa ym voi raastaa salaatiksikin.

Kyllä tolla summalla saa jo ihan hyvät ruuat ostettua, kun tekee itse =)