Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** CLOMISTIT ** vk 34!

21.08.2006 |

Uutta pinoa uuteen viikkoon!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan vastauksen kysymykseeni selville, laitan sen kyllä sitten tälle palstalle teille tiedoksi. Noin kolmen viikon kuluttua menen minua hoitaneelle lääkärille ja katsotaan, mitä hän sanoo. Päätin olla etsimättä tietoa netistä, sillä netistä löytyy vaikka mitä - ja silti kaikki pitää lukea tietyllä varauksella :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
22/58 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli vastata jo aikasemmin mutta unohdin. Äsken kaivoin esille clomien käyttöohjeen niin siinä sanotaan näin: Klomifeenin siirtymisestä äidinmaitoon ei ole tutkimustietoa, eikä klomifeenia pidä käyttää imetyksen aikana.

Eikä myöskään saa käyttää jos on raskaana.

Sit vielä sanottiin että koska klomifeenia voi erittyä vähän siemennesteeseen, miehen on lopetetta hoito heti, jos vaimon epäillään olevan raskaana.

Olettaisin, että lääkärit eivät määrää clomeja mikäli imetät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti aluksi pahoittelut Hannalle ja Sätkylle: lohtuhalauksia kovasti. Harmi, ettei plussaputki auennut, olisi ollut mukava toivotella teille onnea. No, seuraavasta kierrosta sitten!

Omasta navasta ei ihmeempiä, clomit nappailtu ja huomisesta alkaa armoton sänkyily...mukavaahan se on mutta kyllä jotenkin tuntuu ankeelta tehdä sitä väksin...onneks on ihana huomaavainen mies joka ainakin on olevinaan innostunut ;) Eilisestä saakka oon valunut järkyttävästi " hedelmällisyystöhnää" , sitä kananmunanvalkuaista joten eiköhän ovis ala olla kohtapuoliin tulossa. lekurin ohjeet sekstailla kp14, 16, 18 ja 20 vaikuttaa järkeviltä.

Käytättekö jotain " uskomuslääkkeitä" tai teettekö temppuja? Jalat tietty ylös aj silleen, mutta onko muita kikkoja käytössä? Punkkua ja greippimehua?

Piinailijoille jaksamista, muillekin mukavaa tiistaita!

t: Kirsti

Vierailija
24/58 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä (en muista nimimerkkiä) Metformiinin ja Pcon yhdistelmästä. Luin koko jutun ja päädyin siihen että haluan sen lääkityksen lisäksi jos mitään hyvin erikoista ei paljastu miksi en voisi sitä syödä.

Ratkaisevin tekijä oli tuo keskenmenoriskin pienentyminen 73% :sta 10% :iin.

Huomenna soittelen polille...

Vierailija
25/58 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taashan se osasi tänne, kiroan sen nyt kyllä alimpaan helvettiin enkä suostu sitä enää meille ottamaan!

Eli taas tuli kierron pituudeks 26pv ja luteaaliksi vain 9pv. kierron pituus kuitenkin pysyi samana vaikka otin clomit aikasemmin. Tässä kierrossa lasken kp1 vasta sen ensimmäisen kunnon vuotopäivän, mulla kun niitä tuhrupäiviä on aika usein 2-3 mutta aina kuitenkin yksi. Mulle on neuvottu et eka tuhru on kp1 mutta nyt teen erilailla, joten nyt sitten tuhrupäivät on jotain välipäiviä vain joita en laske.

Mistähän se tuhru oikein johtuu?

Toviottavasti muilla olis parempi onni.

Vierailija
26/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannalle pahoitteluni tädistä. Hanna, mulle taas nimenomaan sanottiin, että kp 1 on ensimmäinen kunnollinen vuotopäivä. Tuhruja ei siis lasketa. Tässäkin siis vissiin eroja?

Kirstille tsemppiä vällyjen väliin, heh. Mä olen popsinut nyt ekan kuurin clomeja. Ei mitään sivuvaikutuksia, siis ainakaan vielä. Olo aivan normaali. Toivottavasti kuitenkin vaikuttavat toivotulla tavalla!!

Vierailija
27/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Hannalle. Toivottavasti täti on käymässä viimeistä kertaa pitkään aikaan. Tuhruvuodosta, olen jostain kuullut, että se olisi merkki keltarauhasen vajaatoiminnasta. Olikos sulla käytössä lugesteroni tai muu keltarauhashormoni tukihoitona? Jos ovuloit clomeilla, mut luteaalivaihe on noin lyhyt, voi olla että keltarauhanen ei kehity kunnolla, ja ehkä keltarauhaslääkkeet vois auttaa. Tai sitten kokeilla ovulaation induktiota pistoshoidolla, jolla yleensä saadaan parempi vaikutus. Näin ainakin mun tietääkseni.

Mulle on myös sanottu, että eka kierron päivä on nimenomaan se, jolloin alkaa kunnon vuoto.

Tsemppiä kaikille!

Itse alan hermoilla jo todenteolla, vaikka piinistä on vielä...ööö...5 päivää jäljellä. Kaikkia oireita on, mutta ne voi merkitä oikeestaan aivan mitä tahansa :/

t. Meri

Vierailija
28/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä sellainen asia mieleen, että mahdollisesti myös ovuloituvan munarakkulun koolla voi olla merkitystä...eli jos munarakkula ei kasvais tarpeeksi, niin vois vois olla yksi syy, ja ehkä clomien annostuksen lisääminen vois auttaa? Mutta tää oli nyt tällanen juttu, mistä en ole varma ollenkaan. Kannattaisi ahdistella lääkäriä pahoilla kysymyksillä?? ;)

Vierailija
29/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi piinistelijä vielä pelissä. No heh heh, ihankun minä voisin luomusti tulla raskaaksi..Taas pyörii vaan yksi asia mielessä - vauva. Vaikka kuinka yritän touhuta ja ajatella muuta, niin se on ensimmäisenä mielessä aamulla herätessä ja viimeisenä nukahtaessa. Onneksi on se muutto tulossa ja touhua sen puolesta kerrakseen. Ja tietty odotan hullunlailla sitä polikäyntiä tiistaina! Mitähän meille ehdotetaan? Inssiä varmaan. Simppojen laatu tiedetään huomenna ja tulen sitten raportoimaan, miten kävi. Testaamaan en ole ryhtymässä, kun kp:t vielä alle 30 ja kierto saattaa olla 36.

Hannalle halaukset!! Samoin muille tädin yllättämille. Olen kyllä sitä mieltä, että jotakin häikkää sulla Hanna on, mitä lääkärit eivät ole tajunneet. Tuo luteaalin lyhyys ym. Tsemppiä seuraavalle käynnille ja pidähän puolesi! Joillakin taisi olla ovisajat, liukkaita kelejä heille;-) Plussatuulia piinistelijöille, puuh puuh!

Vierailija
30/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus Hannalle!

Jaa, nyt sitten piinailaan Senniinan kanssa. Mikä on Sätkyn tilanne? Minulla menossa 29/27-28 (ja kerran 30). On sellainen tunne, että täti saapuu hetkenä minä hyvänsä. En ole vielä testannut ja kotona on neljä testiä.

Näin viime yönä unta clomeista. Kaikki viisi tablettia oli ommeltu kiinni lapseni paidan sisäpuolelle. Paita piti pestä, jotta valkoiset tabletit tulevat näkyville. Siitä ne sitten otettiin ja syötiin. Olin laittamassa lapselle juuri sitä paitaa hoitoon ja mietin miten estän häntä syömästä tabletteja. Päätin sitten syödä ensimmäisen tabletin, jotta ainakin niitä on vähemmän syötävänä. Heti nielaistuani tajusin, että nyt on vasta kiertopäivä yksi eikä kolme. Apua mitä minä teen¿ siihen sitten heräsin.

K.i.r.s.t.i.: Hyi minua, mutta minä uskun punkun voimaan. Saan ainakin hyvän syyn juoda lasin punaviiniä.

Onko teidän käsketty tehdä raskaustesti vaikka täti saapuu paikalle ennen clomien napsimista?

Vierailija
31/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haave07:

Onko teidän käsketty tehdä raskaustesti vaikka täti saapuu paikalle ennen clomien napsimista?

Ei käsketty minua ainakaan. Testaaminen on varmaan suositeltavaa, jos menkat ovat tosi niukat ja epäilyttää, että oliskin raskaana. Mulla ainakin tuli clomien aikaan sellanen niagaravuoto, että epäselvyyksiä ei ollut..

Meillä taitaa olla samat kp:t, mulla tosin 29/26-36..rasittavaa. Ihanaa toisaalta, mutta pelottaa jo etukäteen se pettyminen..

Vierailija
32/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas piinailija nostaa kätensä ylös!!! Ja vieläpä sama kp kuin teillä Senniina ja Haave07 eli 29/?. Oireita en uskalla lähteä tutkailemaan. Eiköhän tytöt aloiteta tästä oikein kunnon plussa-aalto!!!

Hannalle pahoittelut tädin tulosta! *halaa*

Plussatuulia puhaltelee SaaraMatias

Vierailija
33/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä käskettiin tehdä raskaustesti aina ennen clomien napsimista vaikka kuukautiset tulisivat. " Joskus voi olla raskaana vaikka kuukautiset tulevat." :sanoi lääkäri.

Minä en usko raskautuvani ensimmäisistä clomikierroista, joten hankin varastoon läjän raskaustestejä. Mihin minun positiivinen ajatteluni on kadonnut. Tunnen itseni harvinaisen pöljäksi, kun teen testin ja olen 100%:n varma etten ole raskaana.

Vierailija
34/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on SaaraMatiaksen kanssa. Meilläkin on lapsi 05/05.

Jotain positiivista on tapahtunut tässä viimeisen kuukauden aikana. Minä olen laihtunut puoli kiloa. :)

Vierailija
35/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täälä edelleen odottelen niitä menkkoja. Tilasin netistä ovistestejä ja yhden raskaustestinkin. Tulevat ehkä tänään. Ajattelin, että teen huomenna vielä testin, mutta jos se näyttää negaa niin sen jälkeen olen kyllä kahden vaiheilla jättääkkö luget ominpäin pois vai soittaakko lääkärille ja kysyä hänen mielipidettä. Olen nyt kyllä taipuvainen uskomaan, että ne luget vain lykkää näitä menkkoja, kun ei kerran mitään muita oireita ole. Tai no, mahassa on outo olo aina joskus, varsinkin iltaisin, mutta se taitaa olla kyllä oman mielikuvituksen aikaansaannosta ;-)

Mulle ei lääkäri koskaan sanonut, että pitäisi testata ennen kuin alkaa syödä clomeja, mutta silti tein niin.

Vierailija
36/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikill emuille näköjään sanotaan et eka kunnon vuotopäivä mutta mun lääkäri onasiasta eri mieltä. No tässä kierrossa lasken vasta siitä kunnon vuotopäivästä.

Mullehan ei ole koskaan seurantaultraa tehty, vain verikoe otettu mutta olettaisin et jos kokeen arvo on 62 ja lääkärin mukaan oikein hyvä ovi ollut niin kyllähän sitten olis pitänyt kasvaa tarpeeksi suuriksi. Muistaakseni joku toinen keltarauhaskoe on otettu ja eikait ollut mitään vikaa. Tosi paljon verikokeita määräsivät jo neuvolassa kun menin ensin sinne ja kaikki ok. Paitsi s-prog eivät sieltä laitteneet vasta sitten yksityinen määräsi sen.

Perjaintaina mulla on soittoaika eri lääkärille kylläkin kun omani ei ole tällä viikolla paikalla mut yritän tahtoa luget tai jotain. Eivät kyllä olleet varmoja et kirjoittaako reseptiä kun en ole hänen potilas mutta yritän kuitenkin. Jos ei niin sit ens viikolla omalle lääkärille yritän saada soittoajan.

Jossain on vikaa ihan varmasti, jos ovis kuitenkin on hyvä ja kuusi kiertoa jo mennyt eikä tärppää. En usko ettei vain ole ollut niin hyvää tuuria et olisi tärpännyt.

En lähe kulumallakaan pois jos ei syy selviä:)

Vierailija
37/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa et onnea kaikille piinailijoille. Nyt onkin aika paljon piinailijoita jos mä oikein katsoin niin Meri, SaaraMatias, Haave, Senniina ja Sätky piinailevat. Luulisi viidestä nyt tulevan edes yksi plussa tai vaikka viisi sehän olisi tois hienoa.

Jospa sätkylle vielä siihen testiin tulisikin plussa, jospa tosiaan testasit liian aikaisin. Tule kertomaan jos uusit testin.

Ja muille muille myös, tulkaa sitten heti kertomaan uutisia, plussa sellaisia, olisi kiva lisätä teidät siihen meidän listan alempaan osaa eli plussanneisiin :)

Irmelille onnea tikutteluun.

Täällä jo vähän elämä alkaa hymyillä odotan vain sitä perjantaita.

Vierailija
38/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa et ompun ultrauutisethan kuulosti hyviltä, äkkiä touhuamaan ja sitten pääsetkin pian piinitelemään. Ties vaikka sitten tulisikin kaksi kerralla :)

Sori nyt varmaan unohdin kommentoida jonkun tilannetta, mutta nyt pitää kiirehtiä saunaan kun mies tuossa hoputtaa.

+++++säteitä!

Vierailija
39/58 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan tosiaan että tulisi kunnon plussa-aalto, tsemppiä SaaraMatias, Haave, Senniina, Meri ja Sätky. Täällä on kp17 ja ovis on nyt ehkä ollut ja vällyjen välissä on pyöritty kunnolla.

Nyt sitten odotellaan rauhallisesti pari viikkoa, jos pystyy...

Hannalle, kiitos tsempistä ja pahoittelut sulle tädistä, olisin sulle todella toivonut plussan!

Ei kait tässä mitään muuta ihmeempää, viikonloppuna meillä on Venetsialaiset, johon lapsia ei oteta mukaan. Ainoastaan tuttava pariskunta tulee juhliin. Mukavaa välillä olla vain aikuisten kesken.

Sitten meillä on 8v. synttärit vanhimmalla lapsella sunnuntaina, joten kakku pitäisi leipoa.

Hyvää ja rentouttavaa loppuviikkoa!

Omppu

Vierailija
40/58 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin aloittaa aamun tekemällä raskaustestin. Tyylipuhdas nega tuli, joten se siitä piinailusta. Itseäni hieman pelotti positiivinen tulos, koska se samainen menkkaoire, josta tiesin keskenmenon, on kehissä. En kaipaa toista keskenmenokokemusta peräkkäin.

Toivottavasti muut piinailjat aloittavat plussa-aallon!